بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

احداث پارکینگ های طبقاتی در دستور کار شهرداری اراک است

معاون امور زیربنایی و حمل ونقل شهری شهرداری اراک گفت: احداث پارکینگ های طبقاتی در سطح شهر در دستور کار این نهاد خدماتی قرار دارد.

احداث پارکینگ های طبقاتی در دستور کار شهرداری اراک است
تین نیوز

حسین زندیه وکیلی با اشاره به اینکه احداث پارکینگ های طبقاتی در سطح شهر در دستور کار این نهاد خدماتی قرار دارد، اظهار کرد: ایجاد و فراهم کردن زیرساخت های لازم شهری یکی از مؤلفه های تبدیل محیط شهری به محلی بهتر برای زندگی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، زندیه وکیلی افزود: در این راستا مجموعه مدیریت شهری اراک برنامه احداث و احداث پارکینگ های طبقاتی در چند نقطه از شهر را در دستور کار قرار داده است.

معاون امور زیربنایی و حمل ونقل شهری شهرداری اراک خاطرنشان کرد: در نخستین اقدام، پارکینگ طبقاتی خیابان محسنی با مصوبه شورای اسلامی شهر و اختصاص اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی، احداث و ساخته می شود و شهرداری به دنبال این است که شهر اراک به شهری بهتر برای زندگی شهروندان تبدیل شود.

زندیه وکیلی خیابان محسنی را یکی از نقاط در نظر گرفته شده شهر برای احداث پارکینگ طبقاتی دانست و خاطرنشان کرد: زمین این پارکینگ سال گذشته با صرف هزینه ای بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان خریداری شده و با مصوبه شورای اسلامی شهر و اختصاص اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال در دستور کار امسال شهرداری برای احداث قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: خیابان امام خمینی (ره) محدوده چهارراه دکتر حسابی تا ابتدای خیابان حاج باشی، میدان شریعتی و محدوده چهار راه ولی عصر (عج) سه نقطه دیگر شهر محسوب می شود که برای احداث پارکینگ در نظر گرفته شده است.

معاون امور زیربنایی و حمل ونقل شهری شهرداری اراک ادامه داد: زمین دیگری واقع در میدان هفت تیر جنب ساختمان پاسارگاد توسط شهرداری خریداری شده است تا برای احداث پارکینگ مورد استفاده قرار گیرد.

زندیه وکیلی از اختصاص پیمانکار مناسب سازی برای مناطق پنج گانه و بافت تاریخی اراک علاوه بر پیمانکار پروژه جدول و کف فرش از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: این پیمانکار در تمام حوزه های شهری از جمله پسماند، فضای سبز، ترافیک (خطوط عابر پیاده و دسترسی های محلی) و حمل ونقل عمومی (سرپناه و ایستگاه های اتوبوس)، اقدام به مناسبت سازی محیط شهری می کند.

وی از ادامه اجرای مسیر دوچرخه سواری در سطح شهر اراک خبر داد و افزود: احداث خط ویژه اتوبوس در مرکز را در برنامه داریم تا از میدان شریعتی تا میدان شورا، یک خط ویژه رفت و برگشت اتوبوس را اجرایی و عملیاتی کنیم.

معاون امور زیربنایی و حمل ونقل شهری شهرداری اراک اظهار کرد: اجرای خط ویژه اتوبوس در شهر، علاوه بر کاهش مدت زمان سفر در شهر و ترغیب شهروندان به استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی و به دنبال آن کاهش بخشی از آلودگی هوا و حذف پارک های حاشیه ای از دیگر نکات مثبت اجرای خط ویژه اتوبوس در شهر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.