بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

نوسازی بافت‌ های فرسوده نیازمند فرهنگ سازی است

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: نیازمند فرهنگ سازی و گفت وگوی بیشتر با مردم توسط خبرنگاران در شتاب بخشی به نوسازی بافت های فرسوده هستیم.

نوسازی بافت‌ های فرسوده نیازمند فرهنگ سازی است
تین نیوز

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: نیازمند فرهنگ سازی و گفت وگوی بیشتر با مردم توسط خبرنگاران در شتاب بخشی به نوسازی بافت های فرسوده هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ضمن بازدید از پایگاه خبری وزارتخانه به مناسبت روز خبرنگار بر تشکیل جلسات ماهانه ستاد بازآفرینی شهری و گفتگوی بیشتر با مردم برای کاهش بافت های فرسوده تاکید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وظیفه اصلی شرکت بازآفرینی شهری ایران در کنار نوسازی، بهسازی و اجرای طرح نهضت ملی مسکن، ترویج است. مجموعه بازآفرینی شهری کاری فراتر از ساخت مسکن و نوسازی بافت های فرسوده را برعهده دارد. ارایه خدمات فرهنگی و بنیادین، ترغیب مردم به مشارکت در نوسازی بافت فرسوده و کاهش سکونتگاه های غیررسمی برای افزایش ارتقای کیفیت زندگی در شهرها و مناطق حاشیه ای بخشی از این اقدامات است.

آیینی توضیح داد: با انجام اقدام ترویجی باید تلاش کنیم تا ۳۴ دستگاه عضو ستاد بازآفرینی پیگیر موضوع باشند، پای کار بیایند و با اقدام مشترک کار دنبال شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: هر خانه ناپایداری که نوسازی و مقاوم سازی می شود به ارتقای کیفیت زندگی شهری و جامعه منجر خواهد شد بنابراین باید تلاش کنیم تا عدالت اجتماعی در شهرها شکل بگیرد.

وی با یادآوری اینکه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار در کشور وجود دارد که باید در کاهش آن تمامی مجموعه ها و مردم پای کار باشند گفت: کاهش زندگی یک سوم مردم در بافت های ناکارآمد به تحقق عدالت اجتماعی منجر می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.