بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ انتقاد رانندگان از بازارگاه های الکترونیکی بار

بهترین نوع ارائه بار در سالن های اعلان بارو با نرخ حمل مصوب و قطعی زیر نظر انجمن های متعهد و قانون مدار است.

انتقاد رانندگان از بازارگاه های الکترونیکی بار
تین نیوز |

برخی رانندگان معتقدند بازارگاه های الکترونیکی همان دلالان پیشرفته هستند که هیچ مسئولیتی در قبال راننده و صاحب کالا نخواهند داشت و در صورت عدم استفاده صحیح از این اپلیکیشن ها، آن ها می توانند به آفت دیگری در بخش حمل ونقل جاده ای کالا تبدیل شوند.

به گزارش تین نیوز، همچنین به اعتقاد آنان فقدان عدالت در توزیع بار و عدم وجود مبنا و استاندارد برای کرایه، دو مشکل عمده کامیونداران و رانندگان بخش حمل کالا هستند که بازارگاه های الکترونیکی برای آنها هیچ راهکاری ندارند.

در این زمینه تعدادی از کاربران تین نیوز، در پیام هایی که به این شبکه خبری ارسال کردند، ضمن تایید این موضوع، بهترین و سالم ترین مرجع توزیع بار را سالن های اعلان بار دانستند.

کوروش فلاحی در پیام خود به تین نیوز، در مورد بازارگاه های الکترونیکی نوشت: بازارگا ه های الکترونیکی بزرگترین ضربه را به این صنف می زنند چون در یک قالب کلی نیستند و مانند دلال ها دنبال جذب متقاضی بیشتر برای منافع خود هستند.

این فعال بخش حمل جاده ای کالا اظهار کرد: اگر سیستم نوبت دهی واعلان بار در یک قالب کلی و کشوری تعریف شود قابل تامل و امیدوار کننده است اما تا رسیدن به این نقطه فاصله زیادی از نظر زیر ساخت ها وجود دارد.

به گفته فلاحی در حال حاضر بهترین و سالم ترین منبع توزیع و عرضه کالا سالن های اعلان بار با نظارت دقیق انجمن های صنفی هستند.

در ادامه خداداد بکرانی اگرچه این تکنولوژی را بسیار کارآمد ذکر کرد اما در عین حال گفت: بهتر است سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به جای شرکت های حمل ونقلی با ایجاد این بازارگاه ها نوعی سالن اعلان بار هوشمند  به همین صورت که سالن های اعلان بار زیر نظر پایانه ها و سازمان است، راه اندازی کند.

رضا خزائی از دیگر فعالان این حوزه نیز طرح راه اندازی بازارگاه های الکترونیکی را طرحی خوب بر روی کاغذ ذکر کرد و افزود: بازارگاه های الکترونیکی برای اجرا در بخش حمل ونقل مضرر هستند چرا که در زمان ارائه نرخ حمل، بین صاحب کالا و مدیران توافق و رقابت بر سر اعلام نرخ کمتر صورت می گیرد و سفره راننده کوچک و کوچکتر می شود. 

در حال حاضر بهترین و سالم ترین منبع توزیع و عرضه کالا سالن های اعلان بار با نظارت دقیق انجمن های صنفی هستند.

به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند نیز گفت: بازارگاه های الکترونیکی تا زمانی که مبنایی برای محاسبه حق قانونی برای حمل بار وجود نداشته باشد دقیقا کار واسطه گری و دلالی را انجام می دهند.

وی افزود: در صورتی که قانون تن بر کیلومتر به درستی اجرا و در آن حق تمامی افراد دخیل (راننده، شرکت حمل و نقل، بیمه، مخارج بارگیری و مالیات و...) به تفکیک محاسبه شود و عملا رقابتی بر سر حق رانندگان صورت نگیرد بازارگاه های الکترونیکی برای بارهای خرد و جزئی می توانند کمکی به راننده و صاحب بار در پیدا کردن هرچه سریعتر یکدیگر باشند.

این فعال بخش حمل جاده ای کالا تاکید کرد: ولی کماکان وجود سالن های اعلام بار برای بارهای عمده جهت توزیع عادلانه بار در هر شهر لازم و ضروریست چرا که هستند کسانی که استفاده از این سامانه ها برایشان مقدور نیست و یا با ایراد در سامانه از جمله قطعی اینترنت دچار بلاتکلیفی می شوند.

در ادامه سید حسین موسوی در مورد بازرگاه های الکترونیکی خاطرنشان کرد: بازارگاه های الکترونیکی عرضه بار که اخیرا در تهران راه اندازی شده همان خط و مشی باربری های تهران مستقر در پایانه را دنبال می کنند تا جایی که معتقدم این ترفند خود باربری ها برای جلوگیری از راه اندازی سیستم نوبت دهی و اعلان بار در پایانه تهران است.
 
وی گفت: اگر این طرح ها به نتیجه برسند (بازارگاه های الکترونیک) کرایه ها تا حد امکان زیر قیمت تعرفه و باب میل صاحبان بار و در مقابل کمیسیون ها تا حد امکان بیشتر و بیشتر و باب میل باربری ها در نظر گرفته شده و تمام ضرر و زیان نصیب راننده می شود و در آخر این فقط نوعی دلالی پیشرفته خواهد بود نه چیز دیگری.
 
رضا دادخواه نیز اظهار کرد: این بازارگاه ها در شرایط فعلی از لحاظ کارآیی ضعیف و در اصل همان دلالی و واسطه گری مدرنیزه هستند اما اگر زیر ساخت های مورد نیاز در مورد این سیستم توسط یک تیم متخصص و دلسوز فراهم شود و به مرحله اجرا برسد، چه بسا بسیاری از مشکلات در مورد نوبت دهی و بارگیری حل و ظلم و ستمی که بر رانندگان اعمال می شود از میان برداشته شود.
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.