◄ تصویب قانون سختی کار رانندگان، چگونه؟
یک فعال بخش حمل و نقل جادهای معتقد است برای اجرایی شدن قانون سختی کار رانندگان نیاز است که ابتدا کارفرمای هر راننده اعم از شرکت ها، اشخاص حقیقی، دولت، بخش خصوصی و تکلیف رانندگان خودمالک نیز دقیقاً مشخص شود.
یک فعال بخش حمل و نقل جادهای معتقد است برای اجرایی شدن قانون سختی کار رانندگان نیاز است که ابتدا کارفرمای هر راننده اعم از شرکت ها، اشخاص حقیقی، دولت، بخش خصوصی و تکلیف رانندگان خودمالک نیز دقیقاً مشخص شود.
به گزارش تین نیوز، این مطلب را محسن متقین رئیس هیئتمدیره انجمن صنفی کارگری رانندگان کامیونهای یخچال دار خراسان رضوی در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری بیان کرد و افزود: چنانچه شغل رانندگی در شمار مشاغل سخت و زیانآور قرار گیرد به ظاهر مزایایی شامل دستیابی راننده به بازنشستگی زودتر از موعد برای رانندگان به دست خواهد آمد.
وی عنوان کرد: اما سوال این است که آیا کارفرمایان یعنی دارندگان وسائط نقلیه عمومی اعم از شرکتها یا شخصیتهای حقیقی، حق بیمه سهم کارفرما و بیمه بیکاری رانندگانشان را پرداخت میکنند و بیمه بیکاری آنها را میپردازند؟!
این فعال صنفی بیان کرد: چرا رانندگانی که بر روی وسائط نقلیه عمومی بهکار گمارده میشوند (به استثنای حمل و نقل درون شهری) با داشتن کارت هوشمند رانندگی باید با ضریبی از حداقل حقوق سالانه حق بیمه را خودشان بپردازند؟! آیا حق سنوات کارکرد در تعیین حقوق و دستمزد یک راننده نباید نقشی داشته باشد؟!
متقین افزود: وقتی حجم عمدهای از رانندگان برون شهری در پرداخت حق بیمه، خویشفرما محسوب شده و نیمی از ۲۷ درصد این رقم را در پایان هر ماه با سختی و مشقت فراهم و پرداخت میکنند آیا با تصویب سختی کار و افزایش حق بیمه سهم راننده بدون داشتن کارفرما، توان پرداخت حق بیمهای را که بتواند او را با ۲۰ یا 25 سال سابقه بازنشسته کند، خواهند داشت؟ رانندگان خودمالک که بر روی کامیون خود اشتغال دارند با این سختی کار شغلی چه باید بکنند؟!
به گزارش تین نیوز، او گفت: با این وضعیت نابههنجار عرضه و تقاضای وسائط نقلیه و خدمات حمل، یک راننده خودمالک که امروز از پس خرج و مخارج خود و ماشینش برنمیآید چگونه با کاهش ساعات کار روزانه، همچنین میزان مازاد حق بیمهای که از این بابت باید به تامین اجتماعی بپردازد و صدها قانون و مقررات رانندگی که با تصویب سختی کار باید وضعیت کاری خود را با آن تطبیق دهد، کنار خواهد آمد؟!
رئیس هیئتمدیره انجمن صنفی کارگری رانندگان کامیونهای یخچال دار خراسان رضوی عنوان کرد: اگر از سختی کار رانندگی سخن به میان میآید حتما باید به این موضوع اشاره شود که این نوع سختی کار را چگونه میتوان به راننده خودمالکی که نه کارفرما دارد و یا اگر کارفرما هم دارد کارفرمایش هرگز حاضر نیست او را مشمول قانون کار بداند، تسری داد؟!
متقین افزود: باید به صراحت گفته شود راننده نیاز به قانون خاصی از سختی کار دارد که ابتدا کارفرمای هر راننده اعم از شرکتها ، اشخاص حقیقی، دولت و بخش خصوصی دقیقاً مشخص شود و هیچ راننده بدون کارفرمایی وجود نداشته باشد و نیز تکلیف خودمالک و میزان بار مالی آن و مسئولیت هر کس اعم از مالک، راننده و دولت، در تامین مالی این طرح مشخص شود وگرنه تکرار این خواسته غیر قابل اجرا، چیزی جز ایجاد تشویش افکار در ذهن عموم رانندگان که از جزئیات آن خبر ندارند چیزی به دنبال نخواهد داشت.
سلام خدا قوت
تکلیف این خلاء باید در مجلس انقلابی تعیین شود .
این خلاء قانونی متاسفانه مشکلات زیادی طی سالیان گدشته خصوصا از زمان اجباری شدن بیمه رانندگان بوجود اورده وهمواره حق این قشر زحمتکش وخدوم پایمال شده .
مجلس قبلی توسط یکی از نمایندگان درخواست سختی کار رانندگان به جریان انداخته شد اما متاسفانه به دلایل واهی وعنوان داشتن بار مالی کنار گذاشته شد .
امید است با نگاه ویژه نمایندگان انقلابی منتخب مردم در مجلس اتی این مشکل برای همیشه حل شود .
باسلام به نظر بنده شغل مارانندگان از سخت ترین وحساس ترین شغل هاست از مشکلات استاندارد نبودن ماشینها وجاده که باید به عرض مسئولین مربوطه برسانم اگر 9ساعت درروزروی صندلی معلق وبااین جاده های خراب دائم ضربه به نخاع کمر وارد شود ببینید بعداز ۲۰ سال کاررانندگی هیچ راننده ای کمر یاپای سالم برایش باقی نمیماندلطفاًجهت سختی کاررانندگان تجدیدنظربفرمایید
توروخدافکری به حال این راننده هابکنیدمن خودم راننده اتوبوس درون شهری هستم هرماه بیمه راازادمیریزم صاحب کار هم قبول نمیکنه که ماروبیمه کنه این چندماه که به خاطرکروناوضعیت بازار خیلی خراب بودنتونسنیم کارکنیم ماهم نقدی کارتی هستیم که این روزها همه کارت میکشن برای راننده که نقدی خیلی کم میفته حداقل این بیمه یجورمدیریت کنیدراننده زیادتوفشارنباشه
با سلام و احترام.با وجود مشقت و فرسایش زیادی که در این شغل وجود دارد ولی مشمول قانون سختی کار نمی شود ک باعث تعجب است و حتی این قشر به خصوص رانندگان جاده هیچ نهاد و صنفی هم ندارند که مورد حمایت قرار بگیرند. امید است در مجلس یازدهم به بحث گذاشته شود و حق رانندگان ادا شود.
سلام ،تو این مملکت هیچ کس راننده را درک نمیکند،راننده نهایتا باید در۱۵ساله بازنشسته شود،من خودم الان ۱۷سال راننده ام که دیگر برام نه کمر مانده
فرمایشات به جای اینکه گره ای از مشکلات رانندگان که اصلی ترینش تصویب و اجرای قانون سختی کار رانندگان برونشهری ه باز کنه سنگ بزرگ هم جلو راه پهن میکنه
با سلام امید دارم تا پایان دولت این مشگل کار و سختی رانندگان که از خانواده برای همیشه به دورند و دسترسی که به راننده وارد میشه رو نماینده ها دوازدهم بتونن گره ای از مشگل کار باز کنن ترند به میز ریاست بچسبند کاری کنید
سلام عزیزان. عزیزان تمامی کارمندان که بزرکترین وزنه که دردستشان است یک خودکاراست وخطری انهاراتهدیدنمیکندوبافلان قدرحقوق نجومی شب پیش خانواده اش می روندولی راننده ای که رفتنش دست خودش وبرگشتش دست خداوجنازه رانندگان توی اهن پاره که سالم بشی شکستنی یابدون دست پا میشی گیرم اینها نباشدراننده بعداز۶۰ سال اتمام کارا.ول حقوق بازنشستگی ارزویش رابگورمی ببردتازه ازاین کوه رستم ردشودیاارتروزداردصددرصدگوارشی معده یاسرطان پروستات وبخاطراسترس زیادناراحتی قلب یادیسک کمرومشکل زانواینهای که گفتم ردخورنداردمن وکل خانواده ام اززن ومردطایفه بنی هندلیم این مریضیهاراداریم بشرطی که بازنشست بشیم وازدست حضرت ازرائیل دربریم اینهامیایدسراقمان شمامسئولین رابه چهارده معسوم قسم میدم رانندگان به اغوش خانواده شان برگردانیدتادراخرت ودنیا ذکرخیروعاقبت بخیرشیداجرتان باخدا
باسلام چرا فکری به حال سنوات سال 72تا80راننده کامیونهانمی شود تامین اجتماعی مبالغ وایز نشده رابه نرخ روز از خود راننده دریافت تاسنوات کامل شود
وقتی جنازه رانندگان برون شهری تصادفات وسرما نهبندان جادهای سوختی و بدبختی رانندگان برون شهری را می بینم حافظین قسم بخورم از همه کارها سخت تر است و چطور شد که حق رانندگان به زمین خورد سوختی کار را برداشتن خدایا نظر نمایندگان و مسولیت را روی سختی کار رانندگان برون شهری جلب کن سوختی کارشان که سالها دنبالشان آرزویش را دارن تصویب بشه و هزاران راننده با خانواده ایشان را شاد وخندان ودست به دعا امام رضا شوند خدایا فقط خودت کمک کن التماس دعا
سلام،تو این مملڪت هیچ کس به فکر راننده نیست،حتی نماینده صنف خود راننده و همچنینن نماینده مجلس همگی بهنفع خودشون وبه ضرر راننده صحبت می کنند،چون میترسند که اگر دفاع کنند کارشون از دست بدهند، خدا وکیل کسی پیدا بشه که از رانندگان دفاع کنه تا سختی کار رانندگان درست بشه،بخدا قسم کار سختی است و امثال من دیگر توان نداریم کار کنیم،برای رضای خدا فکری برای ما بکنید لا اقل چند صباحی استراحت ڪنیم.وبتونیم نتیجه زحماتمون راببینیم.
سلام
به خدا قسم شغل رانندگان سخترین شغل جامعه است شب و روز جدایی از خانواده نه تغذیه به موقع دارند و نه ازاستراحت همش با استرس و نگرانی بنده بعد از 23سال رانندگی کامیون باری الان هم پروستات دارم و هم ناراحتی کبد گرید 3و هم سیاتیک از شما نمایندگان محترم مجلس تقاضای سختی کار رانندگان برون شهری را دارم
سلام سختی کار رانندگان بگذارد ما خودمان بپردازیم
اگر کسی فقط یک شب سرمای زمستان را درون کامیون کشیده باشد مطمعن می فهمد سختترین شغل دنیا چیست
سلام خسته نباشیدلطفاباسختی کاررانندگان موافقت بشه باتمام این مشکلات راننده همیشه ازجانش گذشته دوراز خانواده توسرما گرما وقتی راننده ای ۱۵سال رانندگی بکنه محالا اون توانی لازمراداشته باشه باعث خطراتی برای دیگران توجاده میشه گفتنی هارا دوستان گفتن واقعا راننده بی کس بی پشتیبان بخاطرراضی خداهم که شده این سختی کاررادرست کنید حداقل ماهم بتونیم زنوبچه مان رایه تفریحی ببریم هرچندهیچ امکانات رفاهی دراختیاراین قشرزحمت کش نیست بسیارممنونتانم
باسلام خداییش فکری بحال مارانندگان پایه یکم بکنید.قراربودمجلس طرحی بده ولی خبری نشد. سختی کاربایدبرای رانندهها اعمال بشه.بعضی ازدوستان میگفتن راننده ها شغلشان تفریح. خراب شدن ماشین توجاده توسرما گرما الافی واسه بارزدن وبارخالی کردن. پیر مان درمیاد توجایگاهای سوخت این کجاش تفریح.
مراقب باشیم سختی کار هم مثل بیمه تکمیلی تبدیل به یک شکلات بی مزه نشود.
سختی کار یک مزیت دارد : احتمالا بلزنشستگی پیش از موعد.
دوتا ضرر دارد:
۱- حق بیمه یک تومن به بالا
۲- ساعت کار روزانه ۶ ساعت
طبق قانون کار
ما رانندگان کامیون که شب و روز برایمان همراه با استرس از این که به موقع برسیم به مقصد اگر اتفاقی رخ ندهد در گرما و سرمای سوزناک زمستان نه تغذیه به موقع داریم و نه از خواب به وقت خودش آیا چنین فردی با این کار سخت میتواند 30سال دوام بیاورد آیا به نظر شما چنین فردی برای جادههای کشورمان حادثه ساز نیست
ما رانندگان کامیون از نمایندگان محترم انقلابی مجلس انتظار داریم که این قشر زحمت کش جامعه را جزء مشاغل سخت تصویب کنند که از 20سال کار بیشتر واقعا خطر آفرین هستند چون توانایی کار را ندارند
درود فراوان،، جان ومال بر کف نهادیم درره خدمت به خلق، لیک ارزش نداریم اندر چشم خلق، آرزوی خواب راحت را بگور میبریم،، خانواده هم از استرس رسیدن اخبار بد ندارد آرامشی مانند خلق،،،،، مسولین بزرگوار خواهشمندم ما طبغه ضعیف وبیکس رادریابید، بخدا ما جماعت هم انسانیم، بعد خدا امیدمان به کرم شماست
فقط کسی که تویه شب سرد زمستانی تو گردنه سه باز زنجیر چرخ می زنه وتو گرمای تابستان با کامیون از رده خارج بدون کولر منطقه جنوب کشور داره خدمت رسانی میکنه می دونه سختی کار چیه این شغل فقط تجربه می خواد تا با تمام وجودت سختی کار را تجربه کنی
سلام مسوئلین محترم من راننده اتوبوس برون شهری با 27سال سابقه کار از شما تقاضا دازم سختی شغل ما رو تصویب کنید من الان دوبار کمرم رو عمل کردم چرا درک نمیکنیدد
خب مشخص شد این نمایندهی رانندگان هم توی عمرش ، جاده نرفته و از دل خوش ، این حرفها رو زده! اگه فقط یکماه تو بیابون و بخصوص در فصل سرما تردد داشته باشی اون موقع بفکر همکاران.ت میفتی که هر چه سریع تر جزو مشاغل سخت محسوب بشن!ای پشت میز نشینان...از خدا بترسید و با مافیای بردهداری و سواستفاده از مظلومیت رانندگان بینشهری همکاری نکنید و جلوی این حجم از ظلم و ستم رو بگیرید تا باور کنیم نمایندهی ما هستید
باسلام وخسته نباشیدخدمت عزیزان وسروان عرض میکنم که آیااز مشکلات یک راننده بیابانی که باچه زحمتی ومشکلاتی شب وروز درجاده های پرخطروخونین بااسترس راه میروندخبرداریدجناب آقای وزیررفاه وکار،اگر مشکلات راننده بیابانی رانمیدانی بایدیک سفراز تهران تابندعباس حوزه خلیج همیشه فارس نه باکامیون باسواری شخصی سفربکنی سختی کار راننده راتاییدمی فرمایید.کدام یک از رانندگان بالای ۱۰سال سابقه کارسالم وتندرست هستند؟اکثرراننده بیابانی حمل بارناراحتی کبدی وکبدچرب وناراحتی قلب دارندمی دانیدچرا؟فشار واسترس کاری دارند.چراراننده بی آرتی درتهران ۸ساعت کارمیکندبااون شغل کارمندی سختی کار وزیان آورداردبا۲۰سال بازنشسته میشوداماراننده بیابانی بااون همه استرس باید۳۰سال تمام کارکند؟بنده بعنوان راننده بیابانی ازوزیرمحترم کار ورفاه اجتماعی خواهشمندم درباره این شغل پرخطروطاقت فرسا تجدیدنظربفرمایندوباایجادکمسیون های متعددباسختی وزیان آوری رانندگان بیابانی با۲۰سال موافقت بفرمایند. اجروپاداش وخدمت حضرتعالی دردفترخداوندمتعال ثبت گرددانشاالله باتشکرراننده حمل باربیابانی
سلام . بر . عزیزانی که در راسکار هستن بنده از سال ۷۱ شروع کردم بیمه پرداخت کردن در کنار صادر شدن بار نامه بنام خودم
۵ در صد بیمه شرکت حمل نقل می گرفت .۱۴ سال بار نامه بنام خودم
صادر شد . ولی افسوس که باربری حق مارو نداده
سلام واقعاً رانندگان بین شهری مسافربری باید با ۲۰سال سابقه کاری بازنشسته شود چون با جان مردم سرکار دارندبعداز ۲۰ سال هچگونه توانایی دید درشب وکار کردن درجاده ها را ندارند خواهشمنداست قانون سختی کار برای رانندگان تصویب کنید
باسلام امیدوارم مجلس انقلابی موضوع سختی کار رانندگان رادردستور کار خود قرار بدهد وخاطره خوبی ازخود درذهن مارانندگان به یادگار بگذارد
با سلام آقای روحانی فقط شعار داد وبه قول خود عمل نکرد از ریس جمهور محترم و انقلابی جناب ریسی التماسانه در خواست میکنم حد اقل کاری که برا رانندگان میکند جز مشاغل سخت در مجلس بشمار بیاورد تا یک خاطره خوب برا قشر زحمت کش وخانوده رانندگان تا آخر عمر بماند با تشکر
با سلام،وخسته نباشیدبه تمام کسانی که رانندگان خویش فرما رو نادیده گرفتن با کمی دقت بدون نیاز به کارشناس بودن میتوان گفت سختی کار به کدام راننده میخوره مشمو ل، یا غیر مشمول،راننده ی خویش فرما اول ازهمه وبال گردن جامعه نیست زحمت کشیده سرمایه اش رو در خدمت جامعه گذاشته،اضطراب پیدا کردن بار،لاستیک ،سوخت ،خرابی وهزینه های سرسام اور،قانون های پی درپی واجباری وهزاران مشکل دیگرازجمله بیمه تکمیلی اجباری خیلی عجیبه حتی برای کسانی که بیمه تکمیلی دارن وعجیبتر اینکه برای گرفتن کارت سلامت با وجود داشتن بیمه باید هزینه پرداخت کنند.حال بفرمایید خویش فرما تحت فشارهای روحی بیشتر است یا مشمولین که هر اتفاقی برای خودرو بیفته کارفرما باید ان رااماده کنه ودر اختیار رانندش قراربده حقوق وبیمش هم سر جاشه اصلا هم مهم نیس چقد هزینه داره چقد ضرر مالی میبینه درحین بیکاری وهزاران مورد دیگر،قلبش درد نمیگیره وقتی دلال ها وشرکت های باربری بارنامه ی قانونی صادر میکنن ولی حق راننده رو بهش نمیدن،هرچند که از نظر جسمی هردو به یک اندازه اسیب میبینندوهمچنین مشکلاتی که در عین حمل بار ممکن است براشون پیش بیاد در تمام دنیا برای کارفرمایان احترام خاصی قایلندوحمایت های ویزه ای در قوانین از انها میشود ،ازسال 71 حق بیمه ازرو ی بارنامه کم میکردندسندیکاه تا سال 80که فیش برای راننده صادر شدنه اتحادیه نه سازمان راهداری هیچ اقدامی برای دفاع ازحقوق راننده نکردن 2 تا3سال سابقه رد کردن ،از بعد سربازی کار کردم الان 55سالمه جانبازم سه بار عمل کردم دیسک کمر دارم،مجبورم برم سرکار اصلا گوش شنوایی برای راننده وجود ندارد تمام،در پناه حق باشید
کارفرمای رانندگان همه ملت ایران هستندپس این ۴درصد سختی کار باید از بودجه عمومی پرداخت شود خرده فرمایشاتی هم که مسئولین میفرمایند بهانه ای برای پایمال کردن حق راننده جماعت است وسلام
با سلام بابا اقایون مسعول بیمه رانندگان خواهشن تقاضامندیم تکلیف رانندگان که بیست سال بیمه میریزم وچهار سالم قبلا سابقه بیمه ازاد داشتم سنمم شده 53سال به خدا کم چشم واعصاب برام نمانده ما دیگه عمری ندا یم بس اجازه بدهید این چند سالم پیش خانواده باشیم ووماوت توافت سختی کار رانندگان خودمان پرداخت می کنیم مجبوریم چه کنیم
من ۱۱ ساله باسخت زیان اور بازنشست شده ام امروز رفتم کافی نت حکم ۱۴۰۱ را بگیر حکم ۱۳۹۰ که من ودوستانم را بازنشسته کردندن که قانوناصل ۴۴ را پیده کنند زورگی باحداقل حقوق بازنشسته شدیم ولی حکم من از درصد جانبازی بازنشسته کردند سوابق جبهه نامه های کمسیون پزشکی این همان عدالت که امام راحل روش تکید میکرد مردان راس کار کی گوش میکرد انقدر سنگ انداختن که نشوبلندش کرد
سلام رانندگی ینی جنگ چهبه شما ببینید تو همین چند روز چنتا شهید داد سخت دیگ ماشین ترمز ببور کشت می شی فرمان ببر کشته میشی خواب بری کشته میشی خیلیادیگ هست الان سختی کار داره