◄ چه عاملی موجب طولانی شدن مدت تخلیه بار میشود؟
یک کارشناس حمل و نقل معتقد است دعوا بین صاحب کامیون و صاحب بار بر سر حق توقف معنی ندارد و هر دو آنها از یک منشا واحد متضرر میشوند.
یک کارشناس حمل و نقل معتقد است دعوا بین صاحب کامیون و صاحب بار بر سر حق توقف معنی ندارد و هر دو آنها از یک منشا واحد متضرر میشوند.
به گزارش تین نیوز، این مطلب را یک کاربر تین نیوز در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری و پس از آن بیان کرد که رانندگان توقف طولانی مدت کامیونها برای تخلیه بار در مرزها و... را به دلیل مبلغ حق توقف، به نفع صاحبان کالا و به ضرر کامیونداران و رانندگان دانستند.
این کاربر تین نیوز، با تاکید بر اینکه بدیهی است توقف بار هزینه دارد، گفت: این هزینه هم برای صاحب بار، هم برای صاحب کامیون، هم برای شرکت حمل و نقل و هم برای سیستم تخلیه و بارگیری، بسیار سنگین است.
او عنوان کرد: بر این اساس باید پرداخت هزینهها به سمتی برود که مدت زمان توقف کاهش پیدا کند چرا که توقف کامیون زیر بار و در صف تخلیه/بارگیری خسارتی است که به کل کشور وارد و سبب استهلاک سرمایه ملی میشود.
این کاربر تین نیوز، تاکید کرد: توقف طولانی مدت کامیونها برای تخلیه یا بارگیری همچنین زمان حمل و نقل و رسیدن بار به محل مصرف را طولانی میکند و خسارت بزرگی نیز به ترانزیت کشور وارد میکند.
وی با تاکید بر اینکه به طور قطع صاحب کالا هم مایل است بارش هر چه زودتر تخلیه شود، عنوان کرد: کدام کارخانه دوست دارد مواد اولیه یا محصولش با تاخیر برسد؟
این کاربر با بیان اینکه در نهایت باید فرد یا نهاد عامل تاخیر در تخلیه بار، شناسایی و خسارت متوجه او شود، افزود: دعوا بین صاحب کامیون و صاحب بار معنی ندارد و هر دو آنها از یک منشأ واحد متضرر میشوند.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس باید علت ایجاد صف کامیون در مکانهای تخلیه و بارگیری و اینکه رفع موانع ترددهای مرزی بر عهده چه نهادی است را شناسایی و موانع را برطرف کرد.