بازدید سایت : ۴۷۴۵۳

◄ دلیل عدم رغبت به رانندگی اتوبوس بین شهری چیست؟/ رفع مشکلات رانندگان اتوبوس؛ راهکار جذب افراد جدید

شماری از رانندگان ناوگان بخش مسافری حمل و نقل جاده ای معتقدند در صورتی که مشکلات فعالان این صنف برطرف نشود، کمبود راننده به معضلی غیرقابل حل تبدیل خواهد شد.

دلیل عدم رغبت به رانندگی اتوبوس بین شهری چیست؟/ رفع مشکلات رانندگان اتوبوس؛ راهکار جذب افراد جدید
تین نیوز |

شماری از رانندگان ناوگان بخش مسافری حمل و نقل جاده ای معتقدند در صورتی که مشکلات فعالان این صنف برطرف نشود، کمبود راننده به معضلی غیرقابل حل تبدیل خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، یکی از رانندگان اتوبوس در این زمینه گفت: برای رفع مشکل خروج رانندگان از این شغل، لازم است مشکلات افراد شاغل در این بخش برطرف شود.

وی در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری نوشت: تا زمانی که مشکلات رانندگان فعال در این بخش برطرف نشود، چه انتظاری است که افراد دیگری خود را در این شغل گرفتار کنند.

او خاطرنشان کرد: شغل رانندگی نه بیمه تامین اجتماعی مناسبی دارد و نه بیمه تکمیلی درمانی مطلوبی.

این راننده اتوبوس تاکید کرد: نظارت درستی نیز بر رفتار و عملکرد شرکت ها در مقابل رانندگان وجود ندارد و همین امر رغبت فعالیت در بخش مسافری را در بین رانندگان سنگین سوار کاهش داده است.

وی عنوان کرد: عملکرد نامطلوب متولیان دولتی نیز در بخش تامین ناوگان اتوبوس نو و اسقاط ناوگان فرسوده، شرایط فعالان این بخش را سخت کرده است.

او خاطرنشان کرد: رانندگان و مالکان اتوبوس های بین شهری همچنین با مشکل بالا بودن قیمت خودرو و قطعات و نیز پایین بودن کرایه حمل و نقل مسافر مواجه هستند و به همین دلیل با کار رانندگی اتوبوس نمی توانند جوابگوی خرج خودرو و هزینه زندگی خود باشند.

این راننده تاکید کرد: کاهش سهمیه سوخت اتوبوس ها نیز مشکل دیگری بر مشکلات رانندگان اتوبوس افزوده است.

وی گفت: به دلیل کاهش سهمیه سوخت رانندگان مجبور هستند برای تامین نیاز خود، سوخت آزاد خریداری کنند که این موضوع هم مشکلات جدیدی به آنان تحمیل کرده است.

این راننده افزود: به همه این موارد، مشکلات دریافت کارت سلامت، دفترچه ثبت ساعت رانندگی،  کارت هوشمند و  کمیسیون های  بالا و پول های بی حساب و کتاب دریافتی از رانندگان اضافه می شود که همه اینها موجب کاهش رغبت افراد به ورود به حرفه رانندگی اتوبوس بین شهری شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عباس صراف پاسخ

    اتوبوسهایی که به کارگران به کارخانجات سرویس دهی می کنند ودرپیروی از توصیه رهبری نقش آفرین میباشند این قشر را سازمان حمل ونقل حمل ونقل عمومی ندانسته وبا کاستن از سهمیه سوخت این صنف را در تنگنا قرار داده وناچارن با قیمت ازاد وسهمیه اندک خرید وبا مشکلات اتلاف وقت وبا آزارو اذیت روبرو شده اند در این مورد صورت دربستی که مربوط به این کار میباشد ممنوع وبا یک صورت وضعیت بی اعتبار بیمه‌ای و عدم ثبت پیمایش ...موجب سلب ارامش در امنیت شغلمان شده