رسیدگی به 1684 پرونده در شورای حل اختلاف پایانه بار بندرعباس
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان هرمزگان از رسیدگی به پروندههای شورای حل اختلاف پایانه بار بندرعباس و مختومه شدن آنان در ششماهه نخست امسال خبر داد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان هرمزگان از رسیدگی به پروندههای شورای حل اختلاف پایانه بار بندرعباس و مختومه شدن آنان در ششماهه نخست امسال خبر داد.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان هرمزگان، داریوش باقرجوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان گفت: از ابتدای سال تاکنون 1684 فقره پرونده وارده حقوقی و کیفری میان رانندگان و شرکتهای حملونقلی در پایانه بار بندرعباس تشکیل و به آنان رسیدگی شد.
باقرجوان با بیان این مطلب افزود: شورای حل و اختلاف ویژه حمل و نقل برونشهری بهمنظور حلوفصل مشکلات حملونقلی در سال 1383 در محل پایانه بار بندرعباس تشکیل شد که باید گفت پایانه بار بندرعباس اولین پایانه باری است که دارای شورای حل اختلاف در بین پایانه بارهای سطح کشور است و هدف از راهاندازی شورای حل اختلاف ویژه حمل و نقل آنگونه که در ماده 189 قانون برنامه سوم آمده و در کاهش مراجعات مردم بر محاکمه قضایی رفع اختلافات محلی و بیشتر حلوفصل اموری که ماهیت قضایی ندارد و یا ماهیت قضایی آن از پیچیدگی کمتری برخوردار است، بوده است.
وی با اشاره به اینکه صلح و سازش و از بین بردن پرخاشگری و ستیزهجویی از اهداف ایجاد شوراهای حل اختلاف است، افزود: از 1684 فقره پرونده وارده در سال 1396 شورای حل اختلاف حمل و نقل پایانه 1225 فقره منجر به صلح و سازش و رضایت طرفین شد و 459 فقره پرونده با صدور حکم مختومه شده است لازم به ذکر است غیر از پروندههای وارده و مختومه حداقل روزانه شکایتهای وارده بیش از 20 الی 30 مورد تلفنی که شامل مسائل از قبیل عدم پرداخت کرایه، تصادفات، مطالبه طلب، عدم تخلیه بار، برگشت از بارگیری، دریافت کمیسیون اضافی در انبارها، کانتینرهای خسارتی و دیرکرد کانتینرها، حق توقف و خروج کامیون به علت آماده نبودن مدارک در اسکله، عدم تطبیق بار با مدارک گمرکی مثل برگ سبز و مجوز عبور در این شورا حلوفصل میشود.
شایانذکر است از این تعداد پرونده 50 درصد ارجاعی از پلیسراهها، 40 درصد مربوط به بخش حمل و نقل داخلی و مشکلات رانندگان با شرکتهای حملونقلی (عدم پرداخت کرایه، دریافت کمیسیون اضافی، حق توقف و غیره) و 10 درصد مشکلات کسبه و مغازهداران و اختلافات شخصی و متفرقه است.
شورای حل اختلاف پایانه بندرعباس در حد توان کارش را به خوبی و با انصاف و عدالت انجام میدهد.
با تشکر فراوان از ریاست محترم شورا حاج آقا آذری .