بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

افزایش بارگیری کالاهای اساسی از بنادر با متوسط ۱۰۰ واگن در روز

دویست و دوازدهمین نشست شورایعالی هماهنگی ترابری کاهش توقف ناوگان ریلی حامل کالاهای اساسی در بنادر به میزان ۳۰ درصد و دستیابی به متوسط بارگیری ۱۰۰ واگن در روز برای این محمولات توسط شرکت راه‌آهن در دویست و دوازدهمین نشست شورایعالی هماهنگی ترابری کشور به تصویب رسید.

افزایش بارگیری کالاهای اساسی از بنادر با متوسط ۱۰۰ واگن در روز
تین نیوز

 کاهش توقف ناوگان ریلی حامل کالاهای اساسی در بنادر به میزان ۳۰ درصد و دستیابی به متوسط بارگیری ۱۰۰ واگن در روز برای این محمولات توسط شرکت راه‌آهن در دویست و دوازدهمین نشست شورایعالی هماهنگی ترابری کشور به تصویب رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دویست‌ و دوازدهمین نشست شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور و مشارکت اعضا برگزار شد.

در ابتدا گزارش آخرین وضعیت واردات و حمل کالای اساسی به مقاصد داخلی ارایه شد و با توجه به مسایل گریبانگیر بخش حمل‌و‌نقل اعم از نبود برنامه زمان‌بندی واردات و نبود تناسب آن با ظرفیت شبکه حمل کشور که افزایش هزینه‌های ناشی از دموراژ و کرایه حمل را در پی خواهد داشت، مقرر شد: با هدف استفاده بهینه از ظرفیت مبادی ورودی، کاهش ماندگاری کالا در بنادر و جلوگیری از آسیب محمولات موصوف، کمیته هماهنگی واردات و حمل کالاهای اساسی زیر مجموعه شورایعالی هماهنگی ترابری کشور تشکیل شود.

همچنین بازنگری و متناسب سازی تعرفه‌های انبارداری سازمان بنادر و‌ دریانوردی و تدوین دستورالعمل رده‌بندی پیمانکاران تخلیه و بارگیری توسط سازمان یادشده به عمل آمده و نتایج در نشست بعدی شورا مطرح شود.

در ادامه مقرر شد، شرکت راه‌آهن ساز و کار لازم برای برقراری قطارهای باری برنامه‌ای ویژه حمل کالاهای اساسی، کاهش توقف ناوگان ریلی حامل این کالاها در بنادر به میزان ۳۰ درصد و دستیابی به متوسط بارگیری ۱۰۰ واگن در روز برای محمولات مذکور را فراهم نموده و نتایج اقدامات را به شورا اعلام کند.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.