◄ میتوانیم صنعت ساختمان و راه را با تغییرات بزرگ اداره کنیم
میخواهیم با روشهای دیگری در مگا پروژهها و طرحهای بزرگ آزادراهی ورود کنیم و تصمیم گرفتیم در بودجه ۱۴۰۱ اتکا به بودجه جاری نداشته باشیم اما طرح های بزرگ کشور را اجرا کنیم.
رستم قاسمی امروز (سه شنبه) در سیزدهمین همایش قیر، آسفالت و ماشین آلات که صبح امروز در محل ساختمان مرکز تحقیقات راه و مسکن افتتاح شد، گفت: در بدترین دوره تحریمها در وزارت نفت بودم و هیچ کس باور نمیکرد چاه نفت در دریا حفاری کنیم و کالاهای ایرانی تهیه کنیم، اما وقتی تحریمهای سخت نفتی آغاز شد شرکتهای بزرگ نفتی که در ایران کار میکردند ایران را ترک کردند و هیچ نیروی خارجی نماند اما این صنعت اداره شد و امروز هم میگویم میتوانیم صنعت ساختمان و راه را با تغییرات بزرگ اداره کنیم.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رستم قاسمی ادامه داد: اکنون ۳۶۰ هزار کامیون در جادهها تردد میکند که البته ناوگان فرسوده است که هم جادهها را تخریب میکند و هم سوخت زیادی هدر میدهند. این کامیونها مسیر تهران تا بندرعباس را با گازوئیل لیتری ۳۵۰ تومان ۱۰ روز طی میکنند که دلیل اصلی آن فرسودگی ناوگان است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: میخواهیم با روشهای دیگری در مگا پروژهها و طرحهای بزرگ آزادراهی ورود کنیم و تصمیم گرفتیم در بودجه ۱۴۰۱ اتکا به بودجه جاری نداشته باشیم اما طرح های بزرگ کشور را اجرا کنیم.
قاسمی گفت: در برنامه آتی، توسعه آزادراهها و حملو نقل ریلی کشور با نگاه به سرمایه گذاری خصوصی آن هم نه با روش فعلی بلکه با روشهای نوین و جذاب ادامه پیدا میکند و پیش بینی میکنیم درسال ۱۴۰۱ بتوانیم بسیاری از آزادراهها و بزرگراهها را با روشهای جدید شروع کنیم
وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش قیمت قیر در چندماه گذشته، کار را سخت کرده است و در مجلس در حال مذاکره هستیم تا قانون مربوط به اصلاح قیر دائمی شود و از امکانات نفتی باید برای زیر ساخت کشور استفاده کنیم.