بازدید سایت : ۳۴۶۸۲

◄ فرزانه صادق مالواجرد کیست؟

در میان 10 گزینه نهایی کارگروه انتخاب وزیر برای تصدی وزارت راه و شهرسازی نام فرزانه صادق مالواجرد به چشم می خورد که سال پیش در پی انتشار نامه هایی از ایشان درباره تخلفات گسترده زاکانی در کمیسیون ماده 5 از سمت معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی کنار رفت.

فرزانه صادق مالواجرد کیست؟
تین نیوز

در میان 10 گزینه نهایی کارگروه انتخاب وزیر برای تصدی وزارت راه و شهرسازی نام فرزانه صادق مالواجرد به چشم می خورد که سال پیش نامه هایی از ایشان به رسانه ها درز کرد که در آنها تخلفات گسترده زاکانی در کمیسیون ماده 5 مطرح شده بود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، فرزانه صادق مالواجرد یکی از 10 نامزدی است که از سوی کارگروه انتخاب وزیر برای تصدی وزارت راه و شهرسازی اعلام نهایی شده است.

وی متولد 1355 و فارغ تحصیل رشته شهرسازی در مقطع کارشناسی ارشد است. صادق مالواجرد در ۲۷ دی ماه ۱۳۹۷ توسط محمد اسلامی وزیر اسبق به سمت معاون شهرسازی و معماری منصوب شد.

فرزانه صادق مالواجرد  پس از برکناری از سمت معاونت شهرسازی و معماری در مرداد ماه 1402 از سوی مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی کنونی به عنوان مشاور در امور شهرسازی و معماری  منصوب شد. وی پیش از آن نیز از مدیران کل این معاونت بوده و دبیری شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

بیشتر بخوانید:

10 گزینه نهایی کارگروه انتخاب وزیر برای تصدی وزارت راه و شهرسازی

چند ماه قبل از برکناری وی از معاونت شهرسازی و معماری ویدیویی درباره جمعیت شهر تهران و سند آمایش سرزمین به تیتر رسانه‌ها تبدیل شده بود. علاوه بر این نامه هایی از خانم صادق به رسانه ها درز کرد که در آنها تخلفات گسترده زاکانی در کمیسیون ماده 5 مطرح شده بود؛ موضوعی که برکناری وی را از سمت معاونت شهرسازی و معماری

فرزانه صادق مالواجرد ۱۵ تیرماه سال 1401 در نامه‌ای به شهردار تهران نوشته بود: «برابر مقررات طرح تفصیلی تهران، مصوب شورای‌عالی شهرسازی و معماری، هرگونه پیشنهاد در مورد ضوابط خاص احداث بنا در محدوده بافت فرسوده شهر تهران پس از تصویب کمیسیون ماده ۵ باید به تصویب شورای‌عالی شهرسازی و معماری برسد. لذا هرگونه اقدام اجرایی بر اساس مصوبه کمیسیون ماده ۵ تا قبل از تصویب شورای‌ عالی شهرسازی و معماری فاقد وجهه قانونی بوده و مسئولیت تبعات آن به عهده شهرداری خواهد بود.» نامه ای که به صراحت سیاست شهرداری تهران در زمینه صدور پروانه های جدید را به چالش کشیده بود. اما شهردار تهران بارها از این سیاست دفاع کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.