بازدید سایت : ۴۳۸۳۹

◄ حضور غافلگیر کننده یک زن در میان 5 گزینه اول وزارت راه و شهرسازی پزشکیان + عکس

خبرهای غیررسمی از جلسه کارگروه زیربنایی، برای معرفی گزینه های وزارت راه و شهرسازی به مسعود پزشکیان حاکیست یک زن جزو نامزدهای دارای بیشترین آرا برای این پست قرار گرفته است.

حضور غافلگیر کننده یک زن در میان 5 گزینه اول وزارت راه و شهرسازی پزشکیان + عکس
تین نیوز

خبرهای غیررسمی از جلسه کارگروه زیربنایی، برای معرفی گزینه های وزارت راه و شهرسازی به مسعود پزشکیان حاکیست یک زن جزو نامزدهای دارای بیشترین آرا برای این پست قرار گرفته است.

به گزارش ...، جلسات کارگروه زیربنایی در روزهای اخیر برگزار شده و در آخرین جلسه که روز یکشنبه برگزار شد گزینه هایی که بیشترین آرای اعضای کارگروه را به خود اختصاص داده اند مشخص شدند.

در این میان نکته جالب توجه حضور یک بانو در میان 5 نفری است که بیشترین آرای کارگروه مذکور را از آن خود کرده اند. به این ترتیب به احتمال فراوان خانم فرزانه صادق مالواجرد از سوی این کارگروه به عنوان یکی از گزینه های پیشنهادی به رئیس جمهور منتخب قرار خواهد داشت و وزارت راه و شهرسازی دولت چهاردهم جزو وزارتخانه هایی خواهد بود که مسعود پزشکیان می تواند یک بانو را به عنوان وزیر آن، برگزیند.

در صورت انتخاب خانم صادق مالواجرد به عنوان وزیر راه و شهرسازی، یک ساختارشکنی بی سابقه در قوای اجرایی کشور اتفاق می افتد چرا که این نوع کار وزارتخانه بیشتر به فعالان ساختمانی، عمرانی و حمل و نقلی کشور مرتبط است و محیط این قبیل فعالیت ها، به شدت مردانه است و انتخاب یک زن به عنوان وزیر چنین وزارتخانه ای، ساختارشکنی بزرگی به شمار می رود.

فرزانه صادق مالواجرد

خانم فرزانه صادق مالواجرد متولد 1355 و از مدیران شناخته شده وزارت راه و شهرسازی است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته شهرسازی بوده و سابقه معاونت معماری و شهرسازی وزیر را در دوره وزارت محمد اسلامی در کارنامه دارد.

خانم فرزانه صادق مالواجرد در دوره وزارت مهرداد بذرپاش به دلیل مخالفت با سیاست ها و روش های کار علیرضا زاکانی شهردار تهران ، خبرساز شد و نهایتا از پست معاونت وزیر کنار رفت.

5 گزینه دارای بیشترین رای برای وزارت راه و شهرسازی دولت چهاردهم

شایان ذکر است بر اساس اخبار غیر رسمی،

عباس آخوندی، فرزانه صادق مالواجرد،

پیروز حناچی، محسن هاشمی بهرمانی

و محمد اسلامی،

5 نفری هستند که بیشترین آرای کارگروه زیربنایی را در دور اول رای گیری این کارگروه کسب کرده اند.

نکته قابل تامل دیگر این که از این 5 نفر تنها محسن هاشمی سوابق و تجاربی در حوزه حمل و نقل دارد و سایر گزینه ها بیش از آن که حمل و نقلی باشند، مهندسان ساختمان به شمار می آیند و بسیار محتمل است که توجه و تمرکز آنها بیشتر معطوف به بخش مسکن باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس ریلی

    امیدواریم دولت آقای پزشکیان به بهانه رفع تبعیض جنسیتی شایسته سالاری را فدا نکنند ،قطعا خانوم صادق مالواجرد شخصیتی قابل احترام هستند لیکن شرایط یک وزیر را ندارند شاید استفاده از ایشان به عنوان معاون وزیر بهتر باشد لیکن وزارت شاخصه هائی دارد که در ایشان دیده نمی شود البته که چها گزینه بعدی هم خیلی موجه نیستند به دلیل سوابقشان لیکن اگر بخواهیم مهمترین فاکتور وزرات را که شجاعت می باشد مد نظر قرار دهیم قطعا محسن هاشمی می تواند گزینه برتر باشد اما همانگونه که عرض شد هر پنج گزینه از نظر عموم وزارت راهی ها رد هستند

  • دادخواه

    نه ، هیچکدام نمی توانند وزیر راه و شهرسازی بشوند ، بهتر است وزارت مسکن و شهرسازی وزیرش خانم صادق مالواجرد و وزیر راه و ترابری جمشید قنبری ممان باشد.محسن هاشمی اصولا حمل و نقلی نیست ، رییس ستادی مترو و در شورای شهر تهران فعالیت سیاسی می کرد. بهترین پست برای او مدیر عاملی شرکت راه آهن مخروبه است.