بازدید سایت : ۱۲۸۹۱۸

◄ پاسخ وزارت راه و شهرسازی به مطلب اولین اشتباه وزیر در دعوت از تشکل های غیرمرتبط

برگزاری جلسات شورای عالی هماهنگی ترابری به صورت دوره ای و به عنوان عالی ترین مرجع تصمیم گیری در خصوص موضوعات کلان حمل و نقل با هدف بررسی چالش ها و ارائه راهکارهای مناسب برای بهبود وضعیت حمل و نقل کشور برگزار می گردد. در این جلسات، نمایندگان وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی دولت به عنوان عضو اصلی و تشکل های صنفی و بخش خصوصی به عنوان مدعوین با هدف تبادل نظر و تصمیم گیری جمعی حضور می یابند.

پاسخ وزارت راه و شهرسازی به مطلب اولین اشتباه وزیر در دعوت از تشکل های غیرمرتبط
تین نیوز |

به دنبال انتشار یادداشتی با عنوان "وزیر راه و شهرسازی و مشکلات رانندگان کامیون/ اولین اشتباه وزیر در دعوت از تشکل های غیرمرتبط" در تین نیوز؛  جوابیه ای از سوی روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی به این شبکه خبری ارسال شد.

به گزارش تین نیوز، متن این جوابیه به شرح زیر است:

جناب آقای ذهبیون

مدیرمسئول محترم پایگاه اطلاع رسانی تین نیوز

موضوع: جوابیه تین نیوز

با سلام و احترام

پیرو انتشار مطلبی با عنوان "وزیر راه و شهرسازی و مشکلات رانندگان کامیون/ اولین اشتباه وزیر در دعوت از تشکل های غیرمرتبط" در تاریخ ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ در پایگاه اطلاع رسانی تین نیوز؛ مقتضی است دستور فرمایید جوابیه این مرکز طبق ماده 23 قانون مطبوعات با عنوان "جزئیات دعوت از تشکل ها در شورای هماهنگی ترابری" به منظور تنویر افکار عمومی در آن پایگاه انتشار یابد.

جزئیات دعوت از تشکل ها در شورای هماهنگی ترابری

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی به دنبال انتشار محتوایی با عنوان " وزیر راه و شهرسازی و مشکلات رانندگان کامیون/ اولین اشتباه وزیر در دعوت از تشکل های غیرمرتبط"  در پایگاه اطلاع رسانی تین نیوز، ضمن تشکر از همراهی و مشارکت فعال تمامی ذینفعان حوزه حمل و نقل، به ویژه رانندگان محترم و صنوف مرتبط، نکاتی را جهت تنویر افکار عمومی اعلام می دارد:

وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی اصلی حمل و نقل کشور، همواره تلاش کرده است تا با بهره گیری از ظرفیت های قانونی وهمه ذینفعان گام های موثری در جهت بهبود وضعیت حمل و نقل در تمام مدها به خصوص حمل ونقل جاده ای بردارد.

در راستای تحقق این هدف، برگزاری جلسات شورای عالی هماهنگی ترابری به صورت دوره ای و به عنوان عالی ترین مرجع تصمیم گیری در خصوص موضوعات کلان حمل و نقل  با هدف بررسی چالش ها و ارائه راهکارهای مناسب برای بهبود وضعیت حمل و نقل کشور برگزار می گردد. در این جلسات، نمایندگان وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی دولت به عنوان عضو اصلی و تشکل های صنفی و بخش خصوصی به عنوان مدعوین  با هدف تبادل نظر و تصمیم گیری جمعی حضور می یابند.

شایان ذکر است که در فرایند حمل و نقل جاده ای ، سه جزء اصلی شامل شرکت ها یا موسسات حمل و نقل، مالکان ناوگان و رانندگان نقش ایفا می کنند. به منظور تضمین نمایندگی از منافع همه این گروه ها، در جلسات کمیسیون اصلی کانون انجمن صنفی حمل و نقل، نمایندگانی از هر یک از این سه جزء دعوت به مشارکت می شوند. با این حال، به دلیل تعدد و تکثر بسیار زیاد اصناف مرتبط با حمل و نقل (بیش از 360 صنف و تشکل ) و با توجه به تنوع و گستردگی صنوف فعال در حوزه حمل و نقل، وزارتخانه در انتخاب نمایندگان برای شرکت در جلسات مذکور، موظف به رعایت برخی ملاحظات از جمله نمایندگی از کل صنف، فعالیت مستمر و قانونی و همچنین ارتباط مستقیم با موضوعات مطرح در جلسه می باشد.

شورای عالی هماهنگی ترابری، بر اساس آیین نامه خود، حق دارد تا هریک از کارشناسان ترابری دولتی و بخش خصوصی و مدیران موسسات غیر دولتی حمل و نقل را برای شرکت در جلسات شورا به منظور اظهار نظر مشورتی دعوت کند. این دعوت ها با حسن نیت و به منظور بهره مندی از نظرات کارشناسی همه ذینفعان صورت می گیرد. با این حال، شورای عالی در انتخاب افراد برای دعوت، آزادی عمل دارد و الزامی به دعوت از همه ندارد.

اتاق بازرگانی به عنوان عضو اصلی شورای عالی هماهنگی ترابری، نماینده رسمی بخش خصوصی در این شورا بوده و همواره از منافع بخش خصوصی دفاع کرده است. اتاق بازرگانی با همراهی خود از بخش خصوصی، نقش مهمی در شکل دهی سیاست های حمل و نقل ایفا می کند و نظرات و پیشنهادات آن در تصمیم گیری های شورا دارای اهمیت ویژه ای است، حضور فعال و موثر آن در جلسات شورای عالی، به منظور ایجاد تعادل بین منافع بخش خصوصی و عمومی، امری ضروری است.

همچنین، درباره ابطال مصوبه ۱۶۵ شورا توسط دیوان عدالت اداری، وزارتخانه ضمن احترام به رأی صادره، در حال بررسی دقیق موضوع و اتخاذ تصمیمات لازم جهت اجرای حکم صادره می باشد. در این خصوص، جلسات شورای عالی هماهنگی ترابری نقش مهمی در تعیین تکلیف حقوقی و اجرایی موضوع ایفا خواهد کرد. در پایان، این وزارتخانه به عنوان یک نهاد دولتی و به عنوان نماینده حاکمیت موظف است به صورت عادلانه و با رعایت قوانین و مقررات موجود، به کلیه مطالبات صنفی پاسخ دهد. لذا از تمامی فعالان حوزه حمل و نقل درخواست می شود ضمن یاری رساندن به این شورا و پیشنهادات قانونی که گره گشا و تسهیلگری در حمل و نقل کشور نماید و با اخذ رویکردی سازنده  در تعامل با وزارتخانه راه وشهرسازی باشند. »

جوابیه وزارت راه به خبر اشتباه وزیر در دعوت از تشکل های صنفی

جوابیه وزارت راه به خبر دعوت اشتباه از تشکل های صنفی

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس صنعت حمل و نقل با ۲۰ سال تجربه

    سرکار خانم وزیری

    با سلام

    به اعتقاد بنده، وزارت راه و شهرسازی دارای یک طرح راهبردی علمی، استاندارد و واقعی برای تمامی مُدهای حمل و نقلی نمی باشد. از طرفی پیش نیاز یک طرح راهبردی علمی و استاندارد، خوشه بندی ذینفعان مُدهای مختلف حمل و نقل است. با داشتن یک طرح راهبردی درست و درمون برای صنعت حمل و نقل کشور نشست ها و جلسه ها با حضور ذینفعان معنا پیدا می کنه. و می‌شود امید داشت که خروجی این نشست ها ارزشمند و مشکل گشا باشه. در غیر اینصورت، اینگونه نشست ها یا برگزاری رویدادهایی در آینده، وضعیت را از اینی که هست بدتر خواهد نمود.