بازدید سایت : ۴۴۹۷۹
تین نیوز بررسی می کند:

◄ تعداد تلفات جاده‌ای بر حسب استان‌های حادثه خیز در نوروز ۹۳ / تناقض های مسئولان در اعلام آمار تلفات نوروزی

◄ تعداد تلفات جاده‌ای بر حسب استان‌های حادثه خیز در نوروز ۹۳ / تناقض های مسئولان در اعلام آمار تلفات نوروزی

تین نیوز | طبق آمار درصدی منتشر شده از سوی فرماندهان پلیس راهور و مسئولان استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، فارس، خراسان رضوی و آمار تعداد تلفات نوروزی سال 92، تعداد تلفات جاده ای این استان ها مشخص شد.

به گزارش تین نیوز، اگر آمار تلفات جاده ای برخی استان های کشور که در ایام تعطیلات نوروز از سوی فرماندهان استانی پلیس راهور کشور و مسئولان استانی به نسبت سال گذشته اعلام شد از حالت درصدی خارج کرده و بر اساس نفر محاسبه کنیم متوجه می شویم که در برخی موارد این آمار و ارقام با یکدیگر همخوانی ندارند.

آذربایجان شرقی

فرمانده پلیس راهور استان آذربایجان شرقی در روز  16 فروردین از کاهش 65 درصدی تلفات جاده ای در این استان خبر داد و در ادامه بیان داشت که تعداد کشته شدگان حوادث ترافیکی در حریم راه های این استان به 33 نفر می رسد. این در حالی است که تعداد تلفات ترافیکی در مدت مشابه سال گذشته استان آذربایجان شرقی 70 نفر بوده است که 15 تن درون شهری، 42 نفر برون شهری و 13 نفر در راه های روستایی کشته شده اند.

لازم به ذکر است که تعداد کل تلفات جاده ای استان آذربایجان شرقی در نوروز 92 برابر با 55 نفر بوده است که به نسبت 33 متوفی در نوروز امسال، 22 نفر کمتر کشته شده اند که بیانگر کاهش 40 درصدی است و از طرف دیگر اگر بر حسب 65 درصد پلیس راهور استان در نظر بگیریم، 36 نفر(35.75) نفر در جاده های آذربایجان شرقی کشته شده اند.

اصفهان
همچنین فرمانده پلیس راهور استان اصفهان در گفتگو با ایرنا اعلام کرد: استان اصفهان شاهد کاهش تلفات 20 درصدی جاده ای و فوت 36 نفر در ایام نوروز نسبت به مدت مشابه بوده است.

گفتنی است استان اصفهان در ایام نوروز سال گذشته شاهد کشته شدن 78 تن بوده است که 23 نفر درون شهری، 51 نفر برون شهری و 4 نفر جاده روستایی بوده اند و به نسبت کاهش 20 درصدی تلفات جاده ای این استان تعداد متوفیان به 44 نفر می رسد. در حالی که به نسبت 44 نفر  12 درصد کاهش داشته است و با احتساب 36 کشته در حوادث جاده ای استان اصفهان، کاهش 35 درصدی را تجربه کرده است.

فارس
استان فارس نیز که رکورد دار تلفات جاده ای کشور محسوب می شود، به گفته سرهنگ حمیدی رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا نسبت به سال گذشته 26 درصد کاهش تلفات جاده ای داشته است.

این در حالی است که جاده های استان فارس در ایام نوروز سال گذشته 124 کشته بر جای گذاشت و به نسبت کاهش 26 درصدی مدت مشابه در سال جاری تعداد تلفات جاده‌ای این استان باید به کمی بیش از 90 نفر برسد.

خراسان رضوی

استان خراسان رضوی نیز تا روز 4 فروردین 38 درصد کاهش و در تاریخ 10 فروردین 37 درصد کاهش تلفات جاده ای داشته است که با توجه افزایش حجم تردد در روزهای پایانی و افزایش تلفات با شیب ملایم و اتخاذ کاهش 35 درصدی نسبت به سال گذشته که برابر با 66 کشته بوده است به طور تقریبی می بایست تعداد تلفات جاده ای به 43 نفر رسیده باشد.

سایر استان‌ها
با توجه به آمار اعلام شده از سوی سرهنگ حمیدی استان ایلام 23 درصد، کاهش تلفات جاده ای داشته است که تعداد کشته شده ها در سال گذشته 10 تن بوده و با توجه به میزان اعلام شده با تقریبا 2 نفر کمتر (2.3نفر) به تعداد 8 نفر رسیده است.

استان لرستان نیز با 32 کشته در سال گذشته و احتساب  41 درصد کاهش به 19 نفر کشته در سال جاری رسیده است.

تعداد تلفات جاده ای استان مرکزی نیز با 40 درصد کاهش در نوروز امسال نزدیک به 28 نفر رسیده است.

استان یزد نیز که در نوروز سال گذشته تنها 11 نفر تلفات جاده ای را تجربه کرده است طبق اعلام رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا 46 درصد کاهش داشته است که با این تفاسیر تعداد تلفات این استان در مدت مشابه سال جاری حدود پنج الی شش نفر رسیده باشد.

حال باید منتظر آمار دقیق پزشکی قانونی در اردیبهشت ماه و اعلام آن از سوی پلیس راهور باشیم تا آماری که ارائه  خواهد شد با آماری که به تازگی اعلام شده، مقایسه کنیم.





ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.