بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

تبدیل کرمانشاه به قطب تولید صنعت خودرو

کرمانشاه ظرفیت تبدیل شدن به قطب تولید صنعت خودرو را دارد.

تبدیل کرمانشاه به قطب تولید صنعت خودرو
تین نیوز

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: اگر همه ظرفیت‌های استان پای کار بیایند و هماهنگ شوند می‌توانیم به یک قطب و برند معتبر در صنعت تولید خودرو و قطعات آن تبدیل شویم.

به گزارش تین نیوز به نقل از  ایرنا، هدایت حاتمی در نشست مشترک اعضا و فعالان صنعت خودرو سازی استان به اهمیت تقویت صنایع در استان و لزوم حمایت از فعالان این عرصه تاکید کرد و افزود: با ایجاد کارخانه تولید خودرو در شهرستان صحنه، کرمانشاه نیز به جرگه استان‌های دارای این صنعت پیوست و این باعث رشد و ایجاد صنایع تکمیلی و وابسته به این صنعت خواهد شد که نقش قابل توجهی در ایجاد اشتغال و تأمین نیاز بازار مصرف خواهد داشت.

وی تأمین منابع انسانی مورد نیاز این صنعت در استان را یکی از اقدام‌های لازم ذکر کرد و گفت: به طور قطع برای تقویت این صنعت باید هم افراد متخصصی تربیت شوند و هم زمینه احداث کارگاه‌های وابسته به آن فراهم شود که برای نیل به این هدف ایجاد ارتباط بین صنعت خودروسازی با دانشگاه صنعتی کرمانشاه و همچنین استفاده از ظرفیت شهرک‌های صنعتی برای ایجاد کارگاه‌های تولید قطعات خودرو راهکارهای مناسبی هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: راهبرد مدیریت اقتصادی استان بر حفظ واحدهای تولیدی، تقویت و توسعه آنها و جلب و جذب سرمایه گذاری‌های جدید است و ما برای حمایت و رشد صنعت خودروسازی و صنایع وابسته به آن نیز بر همین استراتژی عمل می‌کنیم بنابراین از هر نوع کمک و حمایتی که باعث حفظ و توسعه واحدهای تولیدی موجود و نیز سرمایه گذاری در جهت ایجاد واحدهای جدید بشود حمایت خواهیم کرد.

حاتمی گفت: رفع مشکلات این صنعت و تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی قطعات خودرو استان در اولویت کاری ما قرار می‌گیرد و از مدیران اقتصادی استان می‌خواهم که با پیگیری مشکلات این صنعت و حمایت از آن، به حفظ جایگاه و شأن این صنعت در استان کمک کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه همچنین بر لزوم تنظیم سند توسعه این صنعت تاکید و بیان داشت: انجمن تولید کنندگان قطعات خودرو استان باید سندی را در خصوص مشکلات، چگونگی توسعه، چشم انداز و آینده این صنعت، پیشنهادات و خواسته‌های خود از مسئولین را تنظیم تا ما بتوانیم بر اساس آن برنامه ریزی و عمل کنیم.

وی در پایان خواستار ارتباط منطقی بین صنعت و دانشگاه شد و گفت: دانشگاه صنعتی استان باید بر پایه یک نیازسنجی از واحدهای تولیدی قطعات خودرو، به تربیت نیروی انسانی ماهر بپردازد و یا با اقدامات پژوهشی به توسعه و خلاقیت در آن کمک کند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.