بازدید سایت : ۶۴۱۱۲

تشریفات گمرکی مرز پرویزخان به بیش از هزار دستگاه کامیون رسید

تشریفات گمرکی کامیون ها در این مرز رسمی طی روز گذشته به یک هزار و ۶۰۰ دستگاه کامیون شامل کالا، ترانزیت و سوخت رسید.

تشریفات گمرکی مرز پرویزخان به بیش از هزار دستگاه کامیون رسید
تین نیوز

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: تشریفات گمرکی کامیون ها در این مرز رسمی طی روز گذشته به یک هزار و ۶۰۰ دستگاه کامیون شامل کالا، ترانزیت و سوخت رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رضا قربانی افزود: این کامیون ها شامل ۸۶۰ دستگاه کامیون ترانزیت، ۷۴۰ کامیون کالای صادراتی و تانکرهای خالی سوخت رسان خروجی از کشور است.

قربانی اظهار کرد: تشریفات گمرکی این تعداد کامیون با حضور شبانه روزی کارکنان واحدهای مختلف گمرک انجام شده که با تلاشی مضاعف با وجود گرمای هوا و شرایط سخت جوی برای تحقق رونق اقتصادی این مرز تلاش می کنند.
وی گفت: به طور میانگین روزانه تشریفات گمرکی ۶۵۰ کامیون ترانزیت و سوخت طی ماه های گذشته از این مرز انجام می شد که با توجه به افزایش ترانزیت ورودی به کشور شاهد رشد آمار تشریفات گمرکی در این مرز هستیم.

وی ادامه داد: مرز رسمی پرویزخان از مهمترین مرزهای کشور در حوزه مبادلات تجاری است که امسال برای چهارمین ماه متوالی رتبه نخست ترانزیت را در بین گمرکات کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: هم اکنون بخش عمده ای از صادرات کشور به عراق از مرز پرویزخان در حال انجام است و این مرز نقش راهبردی در توسه تجارت در غرب کشور دارد.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد آن ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق را انجام می دهد.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیرنفتی از کشورمان به عراق از این طریق صورت می گیرد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.