بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

راه آهن یاسوج-اقلید نیازمند ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه آهن اقلید-یاسوج برای به سرانجام رسیدن به ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

راه آهن یاسوج-اقلید نیازمند ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار است
تین نیوز

سیدعلی احمدزاده پنجشنبه هفدهم خرداد، در دیدار با وزیر اقتصاد و دارایی در یاسوج اظهار کرد: در سفر هیئت دولت به استان حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار بهاستان تخصیص پیدا کرد که تاکنون حتی یک ریال آن توسط بانک ها پرداخت نشده است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، احمدزاده افزود: کارخانه قند یاسوج که به تازگی احیا شده، دارای بدهی های فراوان به برخی دستگاه های خدمات رسان است و میزان بدهی این واحد تولیدی به یکی ادارات بالای ۵۸۰ میلیارد ریال اعلام شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پروژه نیمه تمام راه آهن اقلید-یاسوج- گفت: ۲۶ درصد کار در گذشته انجام، اما رها شده است و هر سال حدود یک میلیارد تومان به صورت قطره چکانی به آن تزریق می شود.

وی با بیان اینکه تکمیل این پروژه ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: امید است از محل تهاتر نفت برای تکمیل این پروژه به استان مبلغی تزریق شود، زیرا سرمایه گذار چینی آماده احداث این راه آهن است.

احمدزاده با بیان اینکه دو سرمایه عظیم نفت و گاز و آب در استان وجود دارد، اما این استان محروم خود از این سرمایه ها بی بهره است، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود که آب در بورس عرضه شود و پول آن به استان های منشأ آب داده شود.

وی افزود: یکی از دلایل ناترازی منابع بانک ها در استان این است که فروشگاه های زنجیره ای استان حساب های خود را در تهران متمرکز کرده اند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: چنانچه حساب پتروشیمی ها و فروشگاه های زنجیره ای به استان آورده شود، وضعیت بسیار متحول خواهد شد.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ در استان محقق نمی شود و در استان در پرداخت بسیاری از تسهیلات مشکل داریم.

احمدزاده خاطرنشان کرد: هلدینگ ها در این استان سرمایه گذاری نکرده اند که می طلبد به این مهم که تا حدود زیادی شرایط اقتصادی مردم این خطه را متحول می کند، نیز توجه ویژه شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمودجهانگیری

    ایشالله با درایت وقانون بلدی وآینده نگری تاجگردون استان دوباره به راه درستش بر خواهد گشت وکارهای زیربنایی وزیرساختی به مراحل تکمیل وافتتاح و ودرحال ساخت برخواهدگشت.جاده گچساران بندرگناوه.گچساران باباکلان.قطاریاسوج اقلید.تونل دیل.سدچم شیر.پروژهای زمین های آبی پاکوه تا سرابننیز.آب کشاورزی از سدچم شیربه سرابننیز ودیگرزمین ها.جاده کمربندی یاسوج و...

  • ناشناس

    جناب استاندار عزیز بفرماید امکان انجام نست

  • ناشناس

    چه عجب از اول دولت ۱۳ تاالان که همه چیزگل وبلبل بودپس چه شد این همه صحبت خدمات دولت به استان

  • بیخبر

    سلام عزیزوم خوبی خشی چی ایکنی ریل آهنو یاسیچ چه ایگویی خو نیبینی ۱۰ سالَه ایروم اقلیدو وا ایگردوم یه متر کار نکردنه فخط او اولا یه چمی دور ایزدوگا اقلید کار شد بعدش تعطیل وابی ره.

  • ناشناس

    پول تو جیبی یکی از اقا زادها