بازدید سایت : ۸۹۲۶۰

ثبت بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در محورهای کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد از ثبت بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در محورهای این استان خبر داد.

ثبت بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در محورهای کهگیلویه و بویراحمد
تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد از ثبت بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در محورهای این استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حمیدرضا پیمانجو گفت: میزان تردد از یکم فروردین تا هفتم مرداد سال گذشته ۲۵ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۵۲۰ وسیله نقلیه بوده و میزان تردد از یکم فروردین تا هفتم مرداد امسال ۲۲میلیون و ۴۲۰هزار و ۱۵۰ وسیله نقلیه بوده که این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۱ درصد کاهش داشت.

وی اظهارکرد: از یکم فروردین تا هفتم مرداد ۱۴۰۳متوسط تردد ساعتی در این استان ۲۰۱ وسیله نقلیه در ساعت بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۶ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: یک میلیون و ۶۳۷ هزار و ۸۹  تردد بین استانی وسایل نقلیه در تیر ۱۴۰۳ که ۳ درصد کاهش نسبت به ماه قبل و ۱۱.۱ درصد افزایش نسبت به تیر ماه سال گذشته ۱۴۰۲ داشته است.

پیمانجو تصریح کرد: متوسط تردد بین استانی روزانه در تیر ماه ۵۲هزار و ۸۰۹ وسیله نقلیه در روز بوده که بیشینه مجموع تردد ورود و خروج به استان در روز ۲۸ تیر۱۴۰۳ و معادل ۵۸ هزار و ۷۵۰ وسیله نقلیه بوده است.

وی ادامه داد: بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی بر اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه های پلاک خوان در بازه ماه تیر، در روزهای ۸ و ۱۵ تیر و معادل ۵۷ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده بوده است؛ همچنین از ابتدای تیر ماه نسبت به ماه قبل ۰.۱۵ درصد سهم وسایل نقلیه غیر بومی در استان کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بر اساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در دوربین های پلاک خوان از ابتدای ماه، تقریبا ۴۷۴ هزار و ۱۷۰ پلاک خودرو یکتا با ترکیب مبدا استانی نمودار زیر، در محورهای برون شهری استان کهگیلویه و بویراحمد رویت شده است؛ از این پلاک ها حدود ۴۳۶ هزار و چهار پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده است.

پیمانجو تاکید کرد: طی این مدت بعد از پلاک های استان کهگیلویه وبویراحمد، پلاک های استان فارس، خوزستان و تهران بیشترین میزان تردد را در سطح جاده های استان داشته اند.

وی اظهارکرد: بر اساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در دوربین های پلاک خوان در ماه تیر، ۱۳۶ هزار و ۳۱۳وسیله نقلیه از استان کهگیلویه و بویراحمد در سایر استان ها مشاهده شده است. استان های فارس، خوزستان و اصفهان بیشترین سهم مقاصد سفر را در استان ها داشته اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سهم ماندگاری وسایل نقلیه در استان در تیر ۱۴۰۳ نشان دهنده آن است که ۶۸.۶ درصد وسایل نقلیه کمتر از یک روز در استان مانده اند. ۱۵ درصد وسایل نقلیه بین یک تا چهار روز در استان مانده اند. ۶.۳ درصد وسایل نقلیه بین چهار تا هفت روز در استان مانده اند. ۶.۵ درصد وسایل نقلیه ببین یک تا دو هفته در استان مانده اند. ۳.۶ درصد وسایل نقلیه بیش از دو هفته در استان مانده اند.

پیمانجو تصریح کرد: محورهای دارای بیشترین تردد در تیر۱۴۰۳ در استان به ترتیب محور یاسوج – پاتاوه، یاسوج – بابامیدان، بابامیدان-گچساران (بوستان)، گچساران - بابامیدان (بوستان) و یاسوج –پاتاوه(کمربندی یاسوج) است.

وی ادامه داد: محورهای دارای بیشترین تخلف سرعت در تیر ماه ۱۴۰۳ به ترتیب پاتاوه-یاسوج، بهبهان –گچساران، یاسوج –پاتاوه و بابامیدان-یاسوج می باشد. براساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در تیر ماه، از مجموع دومیلیون و ۸۹۳هزار و ۶۹۶  تردد ثبت شده در استان کهگیلویه و بویراحمد در تیر، ۲۱ هزار و ۸۳۵ مورد انواع تخلفات ثبت شده که بیشترین تخلف مربوط به خودروهای شخصی است. تخلف "بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت تجاوز از سرعت مجاز"، در این بازه ۸۱ مرتبه تکرار شد که نیازمند توجه ویژه و برخورد جدی از سمت نهادها و مسئولین ذیربط است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد در پایان از کاربران جاده ای درخواست کرد: سامانه جامع اطلاع رسانی جاده های کشور ۱۴۱ به همراه اپلیکیشن ویژه تلفن های همراه نسخه اندروید پل ارتباطی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد با هموطنان عزیز است؛ به نحوی که می توانند نظرات، پیشنهادها و انتقادهای خود را با ما در میان بگذارند تا در اولین فرصت نسبت به پاسخگویی اقدام شود و همچنین با مراجعه به سایت www.۱۴۱.ir می توان آخرین تصاویر دوربینهای نظارت تصویر جاده ای را جهت اطلاع از وضعیت جاده ها مشاهده کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.