بازدید سایت : ۴۴۹۵۱

۴۰سال صبر برای اجرای پروژه ۴۵ متری یاسوج کافی نیست؟!

پروژه ۴۵ متری یاسوج یکی از طرح های مهم زیربنایی برای کاهش معضل ترافیک شهر یاسوج حدود ۴۰ سال است که نیمه کاره رها شده اما تاکنون نسخه مناسبی برای تکمیل آن پیچیده نشده.

۴۰سال صبر برای اجرای پروژه ۴۵ متری یاسوج کافی نیست؟!
تین نیوز

پروژه ۴۵ متری یاسوج (آیت الله ملک حسینی) یکی از طرح های مهم زیربنایی برای کاهش معضل ترافیک شهر یاسوج حدود ۴۰ سال است که نیمه کاره رها شده اما تاکنون نسخه مناسبی برای تکمیل آن پیچیده نشده و در تازه ترین اظهارات معلوم شد که مهمترین مانع اجرای آن وجود معارض محلی از سوی ۲ خانوار در مسیر اجرای طرح است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بلوار آیت الله ملک حسینی طولانی ترین معبر شهر یاسوج است که محله های شرف آباد، دولت آباد و شهرک جهاد را به بلوار انقلاب متصل می کند.

این پروژه حدود چهل سال است که در دولت های مختلف در دستور اجرا بوده اما تاکنون به بهره برداری نرسیده است.اجرای این بلوار در دو مرحله طراحی شده و غرب و شرق شهر یاسوج را به هم متصل می کند.

این طرح طولانی ترین معبر شهر یاسوج است که با بهره برداری آن شاهد روانسازی ترافیک، ایجاداشتغال، توسعه زیرساخت های شهری و عدالت اجتماعی در محله های شرف آباد، دولت آباد و اتصال آن به آرامستان مرکزی شهر یاسوج خواهیم بود.

مهمترین کار در تکمیل پروژه خیابان ۴۵ متری آیت الله ملک حسینی شهر یاسوج جلب رضایت مالکین است، به نحوی که در انجام این پروژه معارضی وجود نداشته باشد.

این طرح یکی از طرح های با مزایای بالا به شمار می رود، چرا که علاوه بر کاهش بار ترافیک شهری، باعث ایجاد اشتغال، درآمد و ارزش افزوده و رونق شهر خواهد شد.

خرداد ماه امسال، متولیان شهرداری و شورای شهر هر چه اصرار کردند احمد وحیدی وزیر کشور از کلنگ زنی پروژه ۴۵ متری آیت الله ملک حسینی شهر یاسوج امتناع کرد.

وزیر کشور که گویی نسبت به این پروژه و اقدام روی آن تردید داشت با بیان اینکه این پروژه را تا معلوم شدن سرنوشت آن کلنگ زنی نمی کنم در مقابل اصرارهای هدایت اکبری عضو با سابقه شورا و کیوان آشنا شهردار این شهر کوتاه نیامد و حاضر به کلنگ زنی این پروژه نشد تا همچنان ابهام در سرنوشت ۴۵ متری آیت الله ملک حسینی وجود داشته باشد.

معارضات این خیابان و تجمع تعدادی از اهالی منطقه در هنگام حضور وزیر کشور در محل کلنگ زنی خود دلیلی بر وجود اشکال و ایراد در این پروژه بود.

۴۵ متری آیت الله ملک حسینی طرحی سرنوشت ساز در کاهش ترافیک

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از پروژه های مهم که تأثیر بسزایی در کاهش ترافیک شهر یاسوج دارد، ۴۵ متری آیت الله ملک حسینی است.

علی محمد روستا افزود: این پروژه رها شده است و اهتمامی برای تکمیل آن دیده نمی شود بنابراین می طلبد شهرداری برای تکمیل این پروژه به جد پای کار بیاید.

وی تاکید کرد: این پروژه معارض مردمی در ۲ نقطه دارد اما قابل حل است و با توجه به ضرورت طرح، این معاونت آمادگی کامل برای رفع این معارضات را دارد.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: حتی معاونت عمرانی حاضر است در زمینه تغییر کاربری ها برای معارضان در این مسیر پای کار بیاید و یا تسهیلات بدهد تا تکمیل این پروژه از سر گرفته شود.

روستا اضافه کرد: چنانچه طرح ۴۵ متری آیت الله ملک حسینی و فاز دوم پروژه پل چهارم بشار هم تکمیل شوند در کاهش ترافیک شهر یاسوج بسیار موثر خواهند بود.

۲ مورد معارضات مردمی حاضر به توافق نیستند

روابط عمومی شهرداری یاسوج در این رابطه گفت: در حال حاضر عملیات بیس ریزی در این محور در حال انجام است.

هاشم یوسفی افزود: طرح ۴۵ متری آیت الله ملک حسینی ۲ معارض دارد که خانه ها مربوط به ۲ خانواده شهید است.

وی عنوان کرد: علی رغم تلاش های شهرداری و شورای شهر برای گرفتن رضایت این دو معارض هر کاری می کنیم توافق نمی کنند و کار نیمه کاره رها شده است.

روابط عمومی شهرداری یاسوج تصریح کرد: ۹۵ درصد پروژه انجام شده است و تنها زیرسازی و آسفالت طرح ۴۵ متری آیت الله ملک حسینی باقی مانده است.

وی ادامه داد: جدول کشی مسیر هم انجام گرفته است و با موافقت این دو خانواده این طرح زودتر به بهره برداری می رسد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون صحبتی در رابطه این ۲ خانواده شهید با بنده نشده اما اگر نیاز باشد پا درمیانی خواهیم کرد.

حجت الاسلام قدرت الله خرم روز افزود: البته اجباری در کار نیست ما نمی توانیم بگوییم این خانواده ها از حقشان بگذرند بلکه باید شهرداری و شورای شهر به طرق دیگری رضایت آن ها را جلب کنند.

وی ابراز کرد: به گونه ای که این معارضان هم ضرری نکنند با مسئولان تفاهم یا مصالحه کنند.

به ثمر نشستن پروژه های عمرانی و یا هر کار دیگری برای خدمت به مردم مستلزم همکاری، مساعدت دستگاه های اجرایی و مشارکت مردمی بوده و دستگاه های اجرایی به وظیفه ذاتی خود که خدمت صادقانه به مردم است، عمل کنند.

به گزارش ایرنا، امروزه برخی خیابان ها ظرفیت حجم انبوه خودروهای شخصی را ندارند، مسیرهای منتهی به مرکز شهر فاقد دوربرگردان هستند و دسترسی از مسیرهای فرعی نیز محدود بوده تا معضل ترافیک را افزایش بدهد.مردم از این شرایط پایدار ترافیکی خیابان های سطح شهر ناراضی هستند و توقع دارند مسوولان مربوطه راهکارهای لازم را به سرعت اجرایی کنند.

شهر زیبای یاسوج معروف به طبیعت ایران و مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که جاذبه های منحصر بفرد طبیعی را در خود جای داده، نیازمند تقویت زیرساخت های لازم و تحول اساسی در مدیریت شهری است. کمبود های زیرساخت های حوزه ترافیک در چهره شهر های استان به ویژه مرکز استان به راحتی هویداست.

نبود وسایل حمل و نقل عمومی، نداشتن خط کشی مناسب خیابان ها، نبود زیر گذر و رو گذر، کم بودن پل عابر پیاده، چراغ های راهنمایی و رانندگی قدیمی و غیر استاندارد همه و همه دست به دست هم داده اند تا فقیر ترین استان از لحاظ زیرساخت های ترافیکی تعریف شویم.

شهر یاسوج در آینده نزدیک به لحاظ ترافیکی با توجه به مهاجر پذیری آن و گردشگر پذیری اش با مشکل جدی روبه رو خواهد شد و ترافیک آن دو برابر می شود که در این باره باید تدبیری اساسی اندیشیده شود البته افتتاح پل چهارم بشار در آینده نزدیک تا حد زیادی از حجم ترافیک این شهر می کاهد.

در مجموع ترافیک شهر یاسوج با گذشت نیم قرن قدمت به یک پازل حل نشدنی تبدیل شده و رفع این معضل بزرگ شهری در حد وعده و وعید مدیران مغفول مانده است و امید می رود مسوولان اجرایی هرچه سریعتر این مشکل را برطرف کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.