بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

گردشگری سبز به روش دانمارکی ها

کپنهاگ، پایتخت و قطب گردشگری دانمارک، با هدف تبدیل گردشگری به نیرویی مثبت برای تغییر در زمینه پایداری، به گردشگران شرکت کننده در فعالیت های سبز پاداش می دهد.

گردشگری سبز به روش دانمارکی ها
تین نیوز

کپنهاگ، پایتخت و قطب گردشگری دانمارک، با هدف تبدیل گردشگری به نیرویی مثبت برای تغییر در زمینه پایداری، به گردشگران شرکت کننده در فعالیت های سبز پاداش می دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، مقاصد گردشگری در سراسر جهان در حال آزمایش شیوه های خلاقانه برای ارتقای مسئولیت پذیری زیست محیطی و مشارکت بازدیدکنندگان در هدف خود هستند. برای مثال در مالاما هاوایی مسافران می توانند با داوطلب شدن در فعالیت های زیست محیطی از تخفیف هتل یا یک شب اقامت رایگان بهره مند شوند.

جمهوری پالائو نیز سال ۲۰۱۷، تعهدنامه پالائو را ایجاد کرد که گردشگران باید هنگام ورود به کشور آن را امضا کنند و شامل حفاظت از جزایر آن می شود. یوتل فرانسه نیز به بازدیدکنندگانی که از تمیزکاری آسیب زای هر روز اتاق خود در هتل صرف نظر می کنند، اعتباری برای غذا و نوشیدنی ارائه می دهد.

کپنهاگ دانمارک نیز یک برنامه آزمایشی راه اندازی کرده است که به منظور پایدار شدن گردشگری، به گردشگرانی که در راستای سبز شدن شهر در فعالیت های پایداری شرکت می کنند، هدایایی از جمله کایاک سواری، اسکی، قهوه یا شیرینی دانمارکی رایگان می دهد.

گردشگری سبز به روش دانمارکی ها1

سبز شدن گردشگری در کپنهاگ

گردشگران کپنهاگ می توانند با اقداماتی هم چون جمع آوری زباله های پلاستیکی و تحویل آن ها به کارگاه گالری ملی دانمارک یا جابه جایی در شهر با دوچرخه سواری یا استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی با ارائه عکس و بلیت، ۲۰ دقیقه زمان اضافی برای اسکی روی شیب مصنوعی سقف نیروگاه دریافت کنند یا به گردش رایگان در بزرگ ترین باغ شهری شمال اروپا، یا باغ تاریخی موزه کارن بلیکسن بپردازند و از صرف یک غذای گیاهی یا ورودی موزه رایگان لذت ببرند.

هدف دانمارک تبدیل گردشگری به نیرویی مثبت برای تغییر در زمینه پایداری، همچنین تجربه ای به یادماندنی و سرگرم کننده است و به جای متهم کردن افراد به رفتار مسئولانه یا سرزنش آن ها برای کوتاهی کردن، به رفتار خوب پاداش می دهد.

گردشگری سبز به روش دانمارکی ها2

طرح آزمایشی این کشور تا یازدهم آگوست ادامه خواهد داشت و بسته به میزان موفقیت آن، می تواند تابستان آینده با فعالیت های بیشتر و برای مدت طولانی تری دوباره اجرا شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.