بازدید سایت : ۷۲۴۸۷
مدیرعامل تایدواتر در گفتگو با تین نیوز:

◄ ۶۵ درصد درآمدهای تایدواتر به خاطر تحریم از بین رفت / زمان لازم برای خرید تجهیزات دریایی و بندری

◄ ۶۵ درصد درآمدهای تایدواتر به خاطر تحریم از بین رفت / زمان لازم برای خرید تجهیزات دریایی و بندری
|

تین نیوز | مدیرعامل تایدواتر با بیان اینکه از زمان ارائه سفارش تا ساخت و حمل و نصب تجهیزات حداقل 18 ماه زمان لازم است، از مذاکره با عراق برای گسترش فعالیت های برون مرزی تایدواتر خبر داد و گفت: تحریم باعث از دست رفتن بیش از 65 درصد از درآمدهای مجموعه تایدواتر شد.

مهدی اعتصام در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با بیان اینکه به طور طبیعی با رفع تحریم ها فعالیت های اقتصادی کشور توسعه خواهد یافت و به تبع آن فعالیت های بندری نیز گسترش خواهد یافت، اظهار کرد: هر چه بنادر فعال تر و ترافیک کالا بیشتر باشد در همه فعالیت های بندری و دریایی تاثیرات مثبت در پی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه برای دوران پساتحریم آمادگی های لازم را ایجاد کردیم، گفت: پس از رفع تحریم ها و با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی همه فعالیت ها با برند تایدواتر آغاز می شود.

اعتصام افزود: بحث دوم آمادگی های آموزشی است که با تقویت پرسنل و نیروی انسانی آمادگی داریم تا در بخش آموزش هم توسعه داشته باشیم.

وی آماده کردن تجهیزات ملکی، اجاره ای،  و تجهیزات مربوط به سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین و برنامه ریزی گسترده برای تامین قطعات مورد نیاز را بخشی از اقدامات تایدواتر برای دوران پسا تحریم اعلام کرد، گفت: اگرچه با لغو تحریم‌ها محدودیت‌های بنادر برداشته می شود اما اگر کالایی نباشد بنادر محدودیت‌های خود را خواهند داشت.

مدیرعامل تایدواتر با اشاره به اینکه با لغو تحریم ها باید اقدامات اساسی و گسترده در راستای تامین تجهیزات نو انجام داد، گفت: این کار رسالت سازمان بنادر و دریانوردی است که یا با کمک بخش خصوصی و یا از طریق بخش حاکمیتی، بتواند آن بخش از خلایی که در بنادر وجود دارد را در کوتاهترین زمان برطرف کند.

وی در خصوص زمان مورد نیاز برای خرید تجهیزات جدید، گفت: از زمان ارائه سفارش تا ساخت و حمل و نصب تجهیزات حداقل 18 ماه زمان لازم است.

اعتصام در ادامه توضیح داد: البته روش های دیگری هم هست، برای مثال می توان در شرایط اضطرار و تا زمانی که بتوانیم تجهیزات نو را در اختیار داشته باشیم، می توانیم از تجهیزات خوب و دست دومی که از عمرشان حدود شش یا هفت سال می گذرد و در جهان هم موجود است، استفاده کنیم.

از دست رفتن بیش از 65 درصد از درآمدهای تایدواتر به علت تحریم
وی با اشاره به تاثیر تحریم بر عملکرد تایدواتر، گفت: تحریم ها باعث شد ترمینال 2 و اپراتوری بندر شهید رجایی را از دست بدهیم به این ترتیب ظرفیت عظیمی از مجموعه ما کنار گذاشته شد.   

اعتصام با بیان اینکه نقش کلیدی و مستقیم خود را بویژه در حوزه درآمدی از دست دادیم، تصریح کرد: اگرچه تحریم باعث از دست رفتن بیش از 65 درصد از درآمدهای مجموعه تایدواتر شد، اما با رفع تحریم می توانیم به صورت مستقیم از توان و تجهیزات خود استفاده کنیم، هر چند که نمی توانیم به منابع درآمدی قبل بازگردیم، اما می توانیم خلاء ها را پر کنیم. 

حوزه های فعالیت تایدواتر
وی با بیان اینکه در راستای سیاست چند محوری و تنوع بخشیدن به فعالیت‌ها به حوزه دریایی و بندری روی آوردیم و امکانات، تجهیزات و شناورها را در بخش‌های مختلف دریایی و بندری فعال کردیم، اظهار کرد: در بندر امام فعالیت های انبارداری و اپراتوری را انجا و در بندر امیرآباد به عنوان اپراتور اول فعال هستیم، ضمن اینکه در این عملیات انبارداری هم انجام می دهیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در بندر انزلی حضور نیمه فعال داریم و بخشی از تجهیزات ما در اجاره اپراتورهای مستقر در آنجاست، تصریح کرد: در بندر پارس در عسلویه در حوزه تخلیه و بارگیری در قالب شرکت های اقماری فعالیت داریم، ضمن اینکه در بندر شهید رجایی هم بیشتر در حوزه انبارداری و پس کرانه ها مشغول به کار هستیم.

مذاکره با عراق برای گسترش فعالیت های برون مرزی
وی از مذاکره با عراق برای گسترش فعالیت های برون مرزی تایدواتر خبر داد، و گفت: در حوزه بین‌المللی هم مطالعات و بررسی‌هایی برای حضور در بازار عراق و کشورهای حاشیه خزر در امور آموزشی، اپراتوری، سالویج و لایروبی داشته ایم.

اعتصام با اشاره به فعال کردن بخش سالویج تایدواتر، گفت: در بخش دریایی فعالیت های گسترده ای را آغاز کردیم از جمله اولین شناور مربوط به بخش خصوصی را در اروند خارج کردیم ضمن اینکه در حال انعقاد قراردادی با سازمان بنادر برای شروع عملیات سالویج هستیم. همچنین در مناقصه سالویج  42 فروند شناور با یک همکار خارجی حضور داریم.

وی با بیان اینکه در بخش لایروبی هم فعال هستیم از انعقاد قرارداد در جاسک خبر داد و گفت: علاوه بر این در حوزه خدمات پشتیبانی به سکوها و حوزه های نفتی هم در حال فعالیت هستیم و شناورهای ما در حال خدمات رسانی رسانی به این حوزه هستند.

وی با اشاره به فعالیت های تایدواتر در بخش حمل و نقل زمینی، تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل زمینی توانستیم فعالیت های خود را توسعه دهیم به طوری که برای اولین بار در نسیم شهر غرفه ای در اختیار گرفتیم و مجوز صدور بارنامه را دریافت کردیم.

مدیرعامل تایدواتر با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود 42 دستگاه کشنده در اختیار داریم و در حال افزایش به 50 دستگاه هستیم، گفت: مقدمات بحث های توسعه ای در این بخش، گرفتن مجوز صدور بارنامه بود که با سرمایه گذاری یک و نیم میلیارد تومانی مجوز بارنامه و خرید غرفه انجام و باید با سرمایه گذاری 4 تا 5 میلیارد تومانی، تجهزات تکمیلی این بخش خریداری شود.

وی تصریح کرد: در حوزه آی تی هم فعال هستیم و در بخش خدمات SMS با پیش کد 1000 در حال پروژه یابی هستیم، البته بیشتر تمرکز ما به ورژن های جدید نرم افزاری بندری است.

اعتصام با اشاره به اینکه در حوزه ریلی هم مراحل تکمیل ترمینال ریلی در بندر شهید رجایی در حال انجام است، تصریح کرد: این ترمینال از سال گذشته به بهره برداری رسیده و هم اکنون سرمایه گذاری تجهیزات تکمیلی در حال انجام است.

وی از سرمایه گذاری 15 میلیارد تومانی در این بخش خبر داد و افزود: ما در این ترمینال 50 واگن کانتینربر داریم که به صورت اجاره ای استفاده می شود و امیدواریم با سیاست های دولت که مبتنی بر توسعه فعالیت های ریلی است، بتوانیم این ترمینال فعال و به سوددهی برسانیم.

مدیرعامل تایدواتر همچنین از انعقاد قرارداد 41 هزارتنی در بندر امیرآباد خبر داد و افزود: به دنبال احداث انبار در بندر انزلی هستیم و هم اکنون مجوزهای آن در حال نهایی شدن است، ضمن اینکه در حال انجام سرمایه گذاری سنگین در حوزه ترمینال غلات در بندر امام هستیم.

اعتصام در پایان گفت: ظرفیت ما به ظرفیت بنادر برمی گردد، برای مثال در بندر شهید رجایی خلاء ترافیک بار داریم. البته زیرساخت عمرانی خوبی در بنادر داریم که تکاپوی نیازهای اولیه ما را می کند اما باید به بخش تجهیزات و مدیریت توجه شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.