◄ جای خالی تبلیغات در گردشگری دریایی / از فضای پسابرجام برای توسعه گردشگری دریایی استفاده کنیم
تین نیوز | مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران ضعف تبلیغات را یکی از موانع اصلی توسعه گردشگری دریایی در کشور دانست و با تاکید بر ضرورت توسعه گردشگری دریایی بویژه در جنوب کشور، گفت: در فضای پسابرجام، گردشگری دریایی میتواند از جایگاه ویژه ای برخوردار شود، مشروط بر اینکه از فرصت ایجاد شده حداکثر استفاده را ببریم.
محمد سمیعی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با بیان اینکه گردشگری دریایی فقط سفر با كشتی نیست، بلکه جاذبه های دریایی نیز باید مدنظر قرار گیرد، گفت: باید مردم را با جذابیت های دریا آشنا كنیم که در این زمینه لازم است با برنامه ریزی و بسترسازی اقدام شود.
وی با بیان اینکه بر اساس تصمیمات قبلی و در جهت توسعه گردشگری دریایی، کارگروه گردشگری دریایی تشکیل شد، گفت: به علت عدم حمایت دولت از بخش خصوصی در حوزه گردشگری دریایی، تاکنون نتوانستیم از ظرفیت های کشور در این زمینه استفاده کنیم.
سمیعی با تاکید بر اینکه ضعف تبلیغات یکی از موانع اصلی توسعه گردشگری دریایی در کشور است، گفت: دولت همواره از هزینه های گران تبلیغات رسانهای و در عین حال از نبود بودجه برای بخش تبلیغات گردشگری دریایی می گوید، این در حالی است که تبلیغات لازمه توسعه گردشگری دریایی است.
کارشناس ارشد حمل و نقل دریایی تصریح کرد: ما باید این توانایی را داشته باشیم که ظرفیتها و نقاط قوت گردشگری خود را به درستی در جهان تبلیغ و گردشگر جذب کنیم.
وی با بیان اینکه توسعه گردشگری دریایی در کشور می تواند درآمد و اشتغالزایی بالایی را در پی داشته باشد، بر ضرورت توسعه گردشگری دریایی بویژه در جنوب کشور تاکید کرد و گفت: جزیره کیش نماد توسعه گردشگری دریایی در ایران است.
این فعال گردشگری دریایی با اشاره به اجرای برجام گفت: بهبود وضعیت گردشگری دریایی میتواند یکی از نتایج مثبت برجام باشد و در فضای جدید، گردشگری دریایی میتواند از جایگاه ویژه ای برخوردار شود، مشروط بر اینکه از فرصت ایجاد شده حداکثر استفاده را ببریم.