بازدید سایت : ۵۷۹۷۴

تخصیص ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار به خط ریلی بوشهر شیراز

۱۵هزار میلیارد ریال اعتبار برای سرعت بخشی در خط ریلی بوشهر شیراز بعنوان یکی از زیرساخت های اصلی توسعه پایدار این استان در سالجاری تزریق شده است.

تخصیص ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار به خط ریلی بوشهر شیراز
تین نیوز

استاندار بوشهر گفت: ۱۵هزار میلیارد ریال اعتبار برای سرعت بخشی در خط ریلی بوشهر شیراز بعنوان یکی از زیرساخت های اصلی توسعه پایدار این استان در سالجاری تزریق شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، احمد محمدی زاده روز دوشنبه در نشست با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان بوشهراظهار کرد: پیش از دولت سیزدهم از مجموع ۱۷ قطعه راه آهن بوشهر شیراز فقط چهار قطعه پیمانکار داشت که اکنون ۱۶ قطعه آن فعال ۱.۲ میلیارد یورو به این طرح تخصیص یافته است.

محمدی زاده افزود: طرح انتقال آب سیراف به جم حدود ۱۴ سال روی زمین مانده بود که در دولت سیزدهم به نتیجه رسید.

وی ادامه داد: همچنین مسیر سرچشمه به باغان در شهرستان های جم و دشتی حدود ۱۰ سال متوقف شده بود که با پیگیری های مستمر در این دولت به ثمر نشست.

محمدی زاده یادآور شد: جاده وفاق بیشتر بندر دیر و کنگان ۱۲ سال در انتظار اعتبار بود که با تلاش دولت سیزدهم، بخشی تکمیل شده و بخشی دیگر نیز به زودی راه اندازی می شود.

وی با اشاره به فعال شدن کارگاه مسیر دالکی به کنارتخته در استان های بوشهر فارس گفت: این طرح در زمان حاضر با شتاب خوبی فعال است .

طول کل مسیر از سمت شیراز تا بوشهر ۴۳۷ کیلومتر است.

هدف اصلی طرح راه آهن شیراز بوشهر، اتصال استان بوشهربه شبکه ریلی ، جابجایی ۳ میلیون تن بار در سال اول بهره برداری و افزایش تا ۶ میلیون تن طی ۱۰ سال ، جابجای یک میلیون مسافر در سال اول بهره برداری و افزایش تا ۲ میلیون نفر طی ۱۰ سال و رونق اقتصادی و اجتماعی این استان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.