بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ دنبال حل مشکلات رانندگان با همکاری وزارت صنعت هستیم

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به گلایه رانندگان ناوگان برون شهری از برخی مشکلات گفت: برای تثبیت قیمت قطعات یدکی، لاستیک و روغن با وزارت صمت در حال گفتگو هستیم.

دنبال حل مشکلات رانندگان با همکاری وزارت صنعت هستیم
تین نیوز |

داریوش امانی با اشاره به گلایه رانندگان ناوگان برون شهری گفت: نرخ بلیت حمل و نقل جاده‌ای با توجه به شرایط اقتصادی مشخص می‌شود چراکه در این بخش، سرمایه گذار بخش خصوصی و غیر دولتی است و ارزیابی‌ها بر اساس قیمت لاستیک، قطعات یدکی و نرخ تورم تعیین می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از صداوسیما،  معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پیش از عید نوروز، رانندگان متقاضی افزایش نرخ‌ها بودند افزود: با توجه به دستور رئیس جمهور مبنی بر اینکه هیچ گونه افزایش قیمتی نباید صورت گیرد، قیمت‌ها در این بخش ثابت ماند.

وی افزود: در حال بررسی و برآورد هزینه‌های رانندگان هستیم که نهایتاً جمع بندی نظر کارشناسان، به ستاد تنظیم بازار ارجاع شده و قیمت نهایی مشخص می‌شود و درصد افزایش قیمت، بستگی به نرخ تورمی دارد که بانک مرکزی اعلام می‌کند.

امانی در خصوص گلایه رانندگان در برخی از شهرها گفت: نرخ لاستیک، روغن و قطعات یدکی دچار نوسانات قیمت است و برای تثبیت قیمت با وزارت صمت گفتگوهایی داشتیم و از طرفی رانندگان با کمبود گازوئیل در برخی جایگاه‌ها مواجه شدند که این دغدغه رانندگان نیز به شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منعکس شده است.

وی تاکید کرد: از دیگر گلایه‌های رانندگان موضوع بیمه‌های آنهاست چون رانندگان قدیمی از یارانه‌ای استفاده می‌کنند که شامل رانندگان تازه وارد نمی‌شود اما طبق پیگیری‌هایی که سال گذشته از سازمان تأمین اجتماعی داشتیم، بخشنامه‌ای صادر شده مبنی بر اینکه به ازای هر راننده‌ای که بازنشسته می‌شود، باید راننده جدیدی جایگزین شود تا مزایای یارانه‌ای شامل حال آنها نیز بشود که این بخشنامه در برخی از استان‌ها هنوز عملیاتی نشده اما با این وجود، در حال پیگیری مشکلات رانندگان هستیم.

سامانه سپهتن همچنان غیر فعال است

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین درباره مسدود بودن سامانه سپهتن (سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان) گفت: این سامانه بزودی با قرارداد با پیمانکار جدید راه اندازی می‌شود.

امانی افزود: در ایام نوروز ۳۷ میلیون تردد بین استانی صورت گرفته و امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۱ درصد افزایش سفر در محورهای مواصلاتی داشتیم و روز ۵ فروردین با عبور از مرز ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد، پر تردد ترین روز ثبت شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تشکیل جلسه شورای عالی ایمنی حمل و نقل با حضور رئیس جمهور و همچنین همکاری دستگاه‌های مربوطه منجر شد که امسال هماهنگی‌های بیشتری برای تسهیل مسافرت‌ها صورت گیرد و این همکاری‌ها منجر به کاهش ۲۳ درصدی سوانح و تلفات جاده‌ای شد.

وی بیان کرد: ۱۲ هزار راهدار به صورت شبانه روزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین فعالیت کردند و ۱۱ هزار و ۴۳۰ عملیات راهداری از جمله مرمت نصب علائم انجام شد.

امانی در خصوص سامانه سپهتن نیز گفت: سامانه سپهتن به دلیل تغییر پیمانکار از قبل از عید عملیاتی نبود و قرار است با ورود پیمانکار جدید به زودی مجدداً راه اندازی شود.

گفتنی است یک هفته پیش از عید نوروز، معاون راهداری سازمان راهداری در جریان بازدیدی که از ترمینال‌های مسافری داشت اعلام کرد: ظرف مدت یک هفته آینده سامانه سپهتن عملیاتی خواهد شد که تاکنون این سامانه راه اندازی مجدد نشده است. رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به گلایه رانندگان ناوگان برون شهری از برخی مشکلات گفت: برای تثبیت قیمت قطعات یدکی، لاستیک و روغن با وزارت صمت در حال گفتگو هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، داریوش امانی با اشاره به گلایه رانندگان ناوگان برون شهری گفت: نرخ بلیت حمل و نقل جاده‌ای با توجه به شرایط اقتصادی مشخص می‌شود چراکه در این بخش، سرمایه گذار بخش خصوصی و غیر دولتی است و ارزیابی‌ها بر اساس قیمت لاستیک، قطعات یدکی و نرخ تورم تعیین می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پیش از عید نوروز، رانندگان متقاضی افزایش نرخ‌ها بودند افزود: با توجه به دستور رئیس جمهور مبنی بر اینکه هیچ گونه افزایش قیمتی نباید صورت گیرد، قیمت‌ها در این بخش ثابت ماند.

وی افزود: در حال بررسی و برآورد هزینه‌های رانندگان هستیم که نهایتاً جمع بندی نظر کارشناسان، به ستاد تنظیم بازار ارجاع شده و قیمت نهایی مشخص می‌شود و درصد افزایش قیمت، بستگی به نرخ تورمی دارد که بانک مرکزی اعلام می‌کند.

امانی در خصوص گلایه رانندگان در برخی از شهرها گفت: نرخ لاستیک، روغن و قطعات یدکی دچار نوسانات قیمت است و برای تثبیت قیمت با وزارت صمت گفتگوهایی داشتیم و از طرفی رانندگان با کمبود گازوئیل در برخی جایگاه‌ها مواجه شدند که این دغدغه رانندگان نیز به شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منعکس شده است.

وی تاکید کرد: از دیگر گلایه‌های رانندگان موضوع بیمه‌های آنهاست چون رانندگان قدیمی از یارانه‌ای استفاده می‌کنند که شامل رانندگان تازه وارد نمی‌شود اما طبق پیگیری‌هایی که سال گذشته از سازمان تأمین اجتماعی داشتیم، بخشنامه‌ای صادر شده مبنی بر اینکه به ازای هر راننده‌ای که بازنشسته می‌شود، باید راننده جدیدی جایگزین شود تا مزایای یارانه‌ای شامل حال آنها نیز بشود که این بخشنامه در برخی از استان‌ها هنوز عملیاتی نشده اما با این وجود، در حال پیگیری مشکلات رانندگان هستیم.

سامانه سپهتن همچنان غیر فعال است

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین درباره مسدود بودن سامانه سپهتن (سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان) گفت: این سامانه بزودی با قرارداد با پیمانکار جدید راه اندازی می‌شود.

امانی افزود: در ایام نوروز ۳۷ میلیون تردد بین استانی صورت گرفته و امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۱ درصد افزایش سفر در محورهای مواصلاتی داشتیم و روز ۵ فروردین با عبور از مرز ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد، پر تردد ترین روز ثبت شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تشکیل جلسه شورای عالی ایمنی حمل و نقل با حضور رئیس جمهور و همچنین همکاری دستگاه‌های مربوطه منجر شد که امسال هماهنگی‌های بیشتری برای تسهیل مسافرت‌ها صورت گیرد و این همکاری‌ها منجر به کاهش ۲۳ درصدی سوانح و تلفات جاده‌ای شد.

وی بیان کرد: ۱۲ هزار راهدار به صورت شبانه روزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین فعالیت کردند و ۱۱ هزار و ۴۳۰ عملیات راهداری از جمله مرمت نصب علائم انجام شد.

امانی در خصوص سامانه سپهتن نیز گفت: سامانه سپهتن به دلیل تغییر پیمانکار از قبل از عید عملیاتی نبود و قرار است با ورود پیمانکار جدید به زودی مجدداً راه اندازی شود.

گفتنی است یک هفته پیش از عید نوروز، معاون راهداری سازمان راهداری در جریان بازدیدی که از ترمینال‌های مسافری داشت اعلام کرد: ظرف مدت یک هفته آینده سامانه سپهتن عملیاتی خواهد شد که تاکنون این سامانه راه اندازی مجدد نشده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده پاسخ

    چرا اشاره ای به دومشکل اجرایی نشدن سختی کار وهشت سال سنوات72تا80که نصف وجوددارد ندارد این هم ازمطالبات راننده گان است که اگر به سرانجام برسد افراد قدیمی بازنشته شده وافراد جدید ازیارانه بیشتر مرتفع می شوند

  • راننده پاسخ

    ازسال 97 بدنبال حل مشکل راننده گان بوده اید چهارسال کم است سختی کار وهشت سال سابقه72تا80 هنوز به سرانجام نرسیده

  • راننده پاسخ

    لعنت بر شما که وجدان ندارید!
    اولین و بزرگترین مشکل رانندگان ، تعلق نگرفتن سختی کار به این حرفه بوده که در این گزارش اصلا به این خواسته‌ی اصلی توجه نشده!و اینگار ایشان هیج اطلاعی از مشکل اصلی رانندگان ندارند! ای کاش یکی از اطرافیان ایشان بهشون متذکر می‌شدند که تمام رانندگان کامیونها صرفا مالک کامیون نیستند که با لاستیک و روغن بشه تامین‌شون کرد و خیلی‌هاشون راننده هستند و مثل یک کارگر ساده بیمه شده‌اند و هیج سودی از بالا رفتن کرایه نمیبرن

  • راننده پاسخ

    اگرواقعابه فکرمشکلات راننده گان هستی شماره همراه رابدهید به تین نیوز تاراننده گان مشکلات رابرای شما پیامک نمایند وبدانید چرابعد چند سال که معاون ورییس بوده اید سنوات 72تا80 وسختی کاردرست نشده اگر شماره همراه دردسترس راننده گان باشد سریع همه مشکلات بایک پیامک به گوش شما می رسد

  • محمدرضامرادی دلنواز پاسخ

    اگه قراربود رئیس جمهور دراین رابطه ها نظر کارشناسی بدهد پس شمارابرای چه کاری انتخاب کردندونیاز به شما وامثال شما نبود رئس جمهور درباره خیلی از گرانیها هم همین دستورراداده بودندامابی فایده بود حدودچهارسال است مشکل سختی کارونرخ واجرای صحیح تن برکیلومتر وبیمه تکمیلی وگرانی ونبود قطعات با کیفیت مطلوب وخرابی جاده ها درجلسات پی درپی وبدون نتیجه محبوس مانده

    • راننده

      واسه این جماعت مسئول این مسائل مهم نیست!
      فقط میخوان با گفتاردرمانی ، فعلا اوضاع رو خوب جلوه بدهند