بازدید سایت : ۷۹۱۸۴

◄ حذف ایران از ترانزیت آسیای میانه ؟

یک راننده فعال در بخش ترانزیت کالا در آسیای میانه، از افزایش عوارض ترانزیتی کامیون های ایرانی از خاک ترکمنستان خبر داد.

تین نیوز |

یک راننده فعال در بخش ترانزیت کالا در آسیای میانه، از افزایش عوارض ترانزیتی کامیون های ایرانی از خاک ترکمنستان خبر داد.

به گزارش تین نیوز، وی در تماس با ما گفت: ترکمنستان اعلام کرده از اول ماه آینده میلادی (ژوئن) مرز خود را به روی ناوگان خارجی برای ترانزیت از این کشور بازگشایی می کند.

وی افزود: به رانندگان ایرانی هم اعلام شده است در صورت تمایل به فعالیت ترانزیتی در این مسیر می توانند نسبت به اخذ ویزا اقدام نمایند.

این راننده ترانزیت عنوان کرد: این در حالی است که وقتی از سوی رانندگان ایرانی(از جمله خودم) برای دریافت ویزا اقدام شد، عنوان گردید که برای ناوگان ایرانی (فقط ایرانی) 1204 دلار فقط دوزبلاغ (پروانه تردد) دریافت می شود که این مبلغ جدای از پول بیمه و هزینه های دیگر است یعنی با دیگر هزینه ها، حدود 1550 دلار هزینه رفت و 1550 دلار هزینه برگشت گرفته می شود.

او خاطر نشان کرد: این مبلغ فقط از ناوگان ایرانی دریافت  و با این کار عملا قدرت رقابت از ناوگان ایرانی در مقابل ناوگان خارجی گرفته می شود چون نه برای راننده ایرانی می صرفد در آن مسیر کار کند و نه برای تاجر ارسال بار به ایران و یا خرید بار از ایران صرفه اقتصادی خواهد داشت.

وی با تاکید بر این که این کار عملا به معنی حذف ناوگان ایرانی از مسیر ترانزیت آسیای میانه است، خاطرنشان کرد: در گذشته و قبل از بسته شدن مرز این کشور، چنین هزینه ای از ناوگان ایرانی اخذ می شد اما پس از آن گفته شد که دو کشور ایران و ترکمنستان به توافق رسیده اند که چنین هزینه ای دریافت نشود اما گویا توافقی صورت نگرفته است.

این راننده گفت: با توجه به این هزینه ها، اگر یک ناوگان ایرانی بخواهد محموله ای را به مقصد ازبکستان حمل کند، برای رفت و برگشت چیزی حدود 3100 دلار یعنی 100 میلیون تومان فقط باید عوارض به کشور ترکمنستان پرداخت کند.

وی افزود: این در حالی است که پیش‌تر به رانندگان ترانزیت گفته شده بود، قرار است عوارض ترانزیتی بین 2 کشور صفر-صفر شود یعنی نه آنها عوارض تردد بپردازنند و نه ناوگان ایران ولی گویا به توافق نرسیده اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    انشاالله تقویت دریای خزر !!! انشاالله خرید کشتی رو رو !!! انشاالله بسته شدن این قائله با گسترش ترانزیت و صادرات ایران در دریای خزر با گسترش بنادر و ناوگان کشتی های رو رو یک بار برای همیشه !!! ترکمنستان اگر عادی بود و حسن نیت داشت !!! که ترانزیت ما در سال های گذشته مثل رشد می کرد !!! در مورد خرید کشتی رو رو صحبت کردیم !!! گفتند هزینه هر کامیون 1600 دلار می شود (با کشتی اجاره ای !!!) نمی صرفد کشتی رو رو !!! خرید و ساختش را هم اینقدر کش دادند که آخر سر به یک عدد راضی شدند !!! در حالی که روسیه 19 فروند کشتی رو رو !! آذربایجان 9 فروند و ترکمنستان هم 2 فروند کشتی دارند !!! آدم احمق خودش را وابسته به دیگران نگه می دارد !!!! آدم احمق تر وضعیت را نمی بیند و برای راه حل ساده که پیش پایش است اقدام نمی کند !!!! خرید حداقل 10 فروند کشتی رو رو برای ایران ضروری است !!! اگر قصد گسترش ترانزیت و صادرات با روسیه و اورسیا و اروپا و چین را داریم !!!!! قزاقستان و روسیه با ما مشکلی ندارند !!!! ولی ترکمنستان و آذربایجان دارند !!! مسیر ما به روسیه و اروپا و چین از این قزاقستان و روسیه می گذرد !!! فقط مشکل نداشتن کشتی رو رو داریم !!!!

  • ناشناس پاسخ

    انشاالله تقویت دریای خزر !!! انشاالله خرید کشتی رو رو !!! انشاالله بسته شدن این قائله با گسترش ترانزیت و صادرات ایران در دریای خزر با گسترش بنادر و ناوگان کشتی های رو رو یک بار برای همیشه !!! ترکمنستان اگر عادی بود و حسن نیت داشت !!! که ترانزیت ما در سال های گذشته مثل رشد می کرد !!! در مورد خرید کشتی رو رو صحبت کردیم !!! گفتند هزینه هر کامیون 1600 دلار می شود (با کشتی اجاره ای !!!) نمی صرفد کشتی رو رو !!! خرید و ساختش را هم اینقدر کش دادند که آخر سر به یک عدد راضی شدند !!! در حالی که روسیه 19 فروند کشتی رو رو !! آذربایجان 9 فروند و ترکمنستان هم 2 فروند کشتی دارند !!! آدم احمق خودش را وابسته به دیگران نگه می دارد !!!! آدم احمق تر وضعیت را نمی بیند و برای راه حل ساده که پیش پایش است اقدام نمی کند !!!! خرید حداقل 10 فروند کشتی رو رو برای ایران ضروری است !!! اگر قصد گسترش ترانزیت و صادرات با روسیه و اورسیا و اروپا و چین را داریم !!!!! قزاقستان و روسیه با ما مشکلی ندارند !!!! ولی ترکمنستان و آذربایجان دارند !!! مسیر ما به روسیه و اروپا و چین از این قزاقستان و روسیه می گذرد !!! فقط مشکل نداشتن کشتی رو رو داریم !!!!

  • ناشناس پاسخ

    انشاالله تقویت دریای خزر !!! انشاالله خرید کشتی رو رو !!! انشاالله بسته شدن این قائله با گسترش ترانزیت و صادرات ایران در دریای خزر با گسترش بنادر و ناوگان کشتی های رو رو یک بار برای همیشه !!! ترکمنستان اگر عادی بود و حسن نیت داشت !!! که ترانزیت ما در سال های گذشته مثل رشد می کرد !!! در مورد خرید کشتی رو رو صحبت کردیم !!! گفتند هزینه هر کامیون 1600 دلار می شود (با کشتی اجاره ای !!!) نمی صرفد کشتی رو رو !!! خرید و ساختش را هم اینقدر کش دادند که آخر سر به یک عدد راضی شدند !!! در حالی که روسیه 19 فروند کشتی رو رو !! آذربایجان 9 فروند و ترکمنستان هم 2 فروند کشتی دارند !!! آدم احمق خودش را وابسته به دیگران نگه می دارد !!!! آدم احمق تر وضعیت را نمی بیند و برای راه حل ساده که پیش پایش است اقدام نمی کند !!!! خرید حداقل 10 فروند کشتی رو رو برای ایران ضروری است !!! اگر قصد گسترش ترانزیت و صادرات با روسیه و اورسیا و اروپا و چین را داریم !!!!! قزاقستان و روسیه با ما مشکلی ندارند !!!! ولی ترکمنستان و آذربایجان دارند !!! مسیر ما به روسیه و اروپا و چین از این قزاقستان و روسیه می گذرد !!! فقط مشکل نداشتن کشتی رو رو داریم !!!!