◄ جبران کمبود راننده اتوبوس با صدور کارت هوشمند رانندگی با شرایط جدید برای رانندگان پایه یک
اگرچه مدتی پیش و همزمان با اجرای طرح زائران اربعین امکان فعالیت رانندگان بازنشسته مسافری برای همکاری در طرح جابجایی زائران به دلیل کمبود شدید راننده اتوبوس، فراهم شد، اما این امکان پس از پایان طرح مذکور ادامه نیافت.
اگرچه مدتی پیش و همزمان با اجرای طرح زائران اربعین امکان فعالیت رانندگان بازنشسته مسافری برای همکاری در طرح جابجایی زائران به دلیل کمبود شدید راننده اتوبوس فراهم شد، اما این اقدام پس از پایان طرح مذکور ادامه نیافت.
خبرهای پربازدید امروز را بخوانید:
◄ درخواست حذف شرط مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی/ خودرو را راننده می راند نه مدرک تحصیلی
◄ فروش قسطی کامیونت چینی با اقساط 48 ماه و پیش پرداخت 3 مرحله ای
به گزارش تین نیوز، یکی از شهروند خبرنگاران با توجه به موفقیت آمیز بودن طرح استفاده از رانندگان پایه یک برای جابجایی زائران در ایام اربعین، پیشنهاد ادامه این روند را برای جبران کمبود راننده اتوبوس مطرح کرد.
بیشتر بخوانید:
◄ ابلاغ افزایش مازاد بر دستمزد مقطوع رانندگان بار و مسافر برون شهری به شعب تامین اجتماعی
◄ کمبود شدید راننده اتوبوس برای سفرهای اربعین/ رانندگان بازنشسته به میدان می آیند
این شهروند خبرنگار تین نیوز خاطرنشان کرد: چرا باتوجه به کمبود شدید راننده اتوبوس مسافری بین شهری، برای رانندگان پایه یک بازنشسته کارت هوشمند جهت ادامه فعالیت رانندگی، صادر نمی شود؟
گزارش خبرنگار تین نیوز حاکی است، رانندگانی زیادی هستند که با این شهروند خبرنگار هم عقیده بود و معتقدند: صدور کارت هوشمند برای رانندگان بازنشسته که از سلامت جسمی لازم برخوردار بوده، گواهینامه شان اعتبار داشته و علاقه مند به ادامه فعالیت رانندگی ناوگان عمومی مسافری هستند، نه تنها می تواند راهکاری برای حل بحران کمبود راننده باشد بلکه از نظر اقتصادی هم به رانندگان ناوگان عمومی بین شهری که معمولا از حقوق بازنشستگی ناچیزی برخوردار هستند، کمک می کند.
قابل ذکر است: 14 مرداد ماه امسال حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون وقت حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، طی درخواستی از داریوش امانی رئیس این سازمان، بکار گیری رانندگان بازنشسته بخش مسافری را در طرح جابجایی زائران اربعین به دلیل کمبود راننده اتوبوس ، خواستار شد.
بر اساس این گزارش، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز با این درخواست حمید رضا شهرکی ثانوی موافقت کرد و بدین ترتیب مجوز فعالیت رانندگان بازنشسته بخش مسافر در طرح جابجایی زائران اربعین حسینی صادر شد.
نکته قابل توجه در مورد سن رانندگانی بود که می توانستند در این طرح شرکت کنند؛ بدین ترتیب که سن رانندگانی به کار گرفته شده در طرح مذکور کمتر از 69 سال بود و آنان باید کارت صحت و سلامت را نیز دریافت می کردند.
سلام خیلی کار خوبی انجام دادی باکمال میل پذیرا هستم باتشکر
واقعا آدم شاخ درمیاره از مدیریت مدیران کشورمون😳 دوستان شمابجای اینکار بیاین همزمان با جذب رانندهءپایه یکم جوان برای اتوبوس درکلاسهای وقت گیر و بیخوده کارت هوشمند هم ثبت نامشون کنیدتا درکنار پروسه جذب بتونن کارت هوشمندشونم بگیرن🤔 راستی میدونستین بخاطر وقت'گیربودن پروسه گرفتنه کارت هوشمند بیشتر رانندگان شاداب و جوان کشورمون عطاشو ب لقاش بخشیدن مخصوصاکه گرفتنه گواهینامه پایه یک بتنهایی ۵الی۸ماه وقت جوان مارو میگیره تازه بعداز گرفتنش باید برای هوشمندهم نزدیک ب ۲الی۳ماه گرفتاری بکشه!! خدایی شمامدیران فعلی کشور درجریان این پروسهءفرسایشی گرفتنه پایه یک بعدگرفتنه پروسه فرسایشی تر کارت هوشمند هستین؟؟؟؟🤔 منکه بعید میدونم...
80٪تصادفات بخاطر رانندگان پیر و ناتوان اتفاق می افتد و باید گواهینامه ۶۰سال به بالا باطل شود تا جان مردم مظلوم حفظ شود و راهی برای اشتغال جوانان جویای کار باز شود
سلام لطفا شعار الکی ندید الان اتوبوس رانی تهران هفتصد نفر اسم نوشتن متاسفانه نیروهای بازنشسته دراولویت هستن غیر بازنشسته تو صف برای تماس برید تحقیق کنید ببین چندتا بازنشسته سرکار هستن دارن ساعتی حقوق میگیرن غیر بازنشسته منتظر تماس به نظر شما وقتی نظارتی نیست شما جای اون شرکت بودید کدام به صرفه تر برای شرکت
بهترین راهش باری و مسافری بتوانند کمک همدیگه کنند
اگر دولت محترم به ما که توان خرید اتوبوس نداریم ما را استخدام کند و یا اتوبوس از دم قسط بدهند مشکل کشورمان حل خواهد شد
همه رانندگان اتوبوسهای بین شهری از رفتار و برخوردهای بسیار زشت و توهین آمیز اغلب مامورین پلیس راه های کشور مخصوصا کادر وظیفه ناراحت هستند پلیس راه های کشور به بهانه و عناوین مختلف دفترچه کار آنان را رسید کرده و از ادامه کار جلوگیری می کند ! نان بری درکشور اسلامی !
لاین ۱ و۲ اغلب آزادراه های دست انداز و پر از چاله است اگر لحظه ای اتوبوس برای فرار از دست انداز از لاین عبور کند دفترچه ثبت ساعت و کار راننده رسید و به مدت حداقل ۱۰ روز بیکار و خانه نشین می شوند حال روزی خانواده ، اجاره منزل ، آبونمان، نان از کجا و با کدام پول خریداری می شود ؟
به نظرم پیشنهادخیلی خوبی است چون بنده هم بازنشسته هستم دارای گواهینامه پایه یک با46 سال سن. من هم میتوانم ادامه فعالیت بدهم.
خداخیرتان دهد.
یاعلی
این بلایی است که دولت به سر ملت در می آورد اول گواهینامه سه دوم گواهینامه دو سوم گواهی نامه یک هرساله بدتر از سال بعد
راننده اتوبوس زیاد هست فقط مسولین یا پلیس راه طوری رفتار میکنند انگار راننده اتوبوس دشمن مسافر یا پلیس راه هست بخاطر اینطور رفتارها راننده اتوبوس نمیآیند
من گواهینامه پایه یکم دارم ولی هوشمند نیتونم بگیرم چون پایان خدمت ندارم و معافیت هم به من تعلق نمیگیرد اینو درست کنید درضمن بیست سال هست که شاگرد اتوبوس هستم
درود خوشحالم که میبینم خودتون اعتراف میکنیدبه کم بودن حقوق بازنشستگی رانندگان من۲۵ ساله راننده هستم مقداری ازبیمه ما رو باربریها خوردن کسی جواب گو نبود الانم که شده راننده جدیدو قدیم برای پرداخت بیمه واقعا برای مسئولین حمل ونقل متاسفم که انقدربی کفایت هستن
مشکل کمبود راننده اتوبوس پلیس راه های کشور است که رانندگان را نان خوردن می اندازند اغلب مامورین پلیس راه وقتی راننده اتوبوس را می بینند انگار اجنبی می بینند !
کاش به علت نبود راننده اتوبوس بین شهری می پرداختی من خودم مدارکم کامل است ولی کار نمیکنم مبلغی که پرداخت میدان اولا ناچیز دوم همیشه باید با مسافر که فکر میکنه صاحب ماشین سرکله زد سوما پلیس راه که برای نبودن یک مهر باطل دفترچه برای دو ماه ضبط میکنه از نون میندازت بهتره آدم از سطل اشغال زباله جمع کنه رانندگی نکنه
سرعت مجاز اتوبوس در آزاد راه ها حداکثر ۱۱۰ است اگر طی ۹ ساعت رانندگی چند دقیقه ۲ یا ۳ تا بیشتر بروی بلافاصله دفترچه ثبت ساعت رسید و راننده و خانواده بدون درآمد و پول باید گدائی کند !
اگر به دلیل خرابی آسفالت آزادراه مانند زنجان تبریز و بالعکس برای فرار از دست انداز های شدید از لاین ۳ حرکت کنند دفترچه ثبت ساعت رسید و خانواده با مشکلات فراوان مالی مواجه می شوند نان بری !!!
موارد قانونی نان بری ، جلوگیری از ادامه کار ، بیکاری درنتیجه رسید کردن دفترچه ثبت ساعت رانندگان اتوبوسهای بین شهری کدامند ؟ یکباره بفرمایید گدائی کنند بجای کارکردن !
حل کمبود راننده خیلی سادست
فقط کارت هوشمند بار و مسافر یکی بشه
فقط یک مشکل پیش میاد که منفعت بعضی از پشت میز نشین ها به خطر میافتد
سلام لطفا پیگیری کنید اگر کمبود راننده دارند چرا اجازه فعالیت و صدور کارت هوشمند برای شاغلین ادارات که پایه یک مدتها دارندوعلاقه فعالیت در ناوگان سنگین دارندو امکان گرفتن کارت هوشمند نیست بیمه هم داریم باتوجه به بحران راننده و تورم و مشکلات مالی بجایی و کمک خرج مردم کنندبرای درآمد بیشتر ولی سنگ اندازی میکنند b>
خاک بر سرتون که به صراحت میگین حقوق ناچیز
کارت هوشمند رانندگی ضرار به راننده واقتصاد مملکت میباشد
سلام و عرض ادب بنده تا دو سال راننده اتوبوس بودم پدرم و عموم هم راننده اتوبوس بودند قدیم ولی خودم به علت خیلی از مشکلات از نظر پلیسراه راهی و از نظر حقوق و مزایا و غیره رانندگی با اتوبوس را کنار گذاشتم و الآن با تریلی تانکر سوخت کار میکنم و خدا را هزار مرتبه شکر میکنم که الآن خیلی بهتر شده برام جنگ اعصابم کمتر شده و درآمدم بیشتر و خدا رو شکر میکنم تو این مدت که راننده اتوبوس بودم یکبار تصادف نکردم و کوچکترین خطایی نداشتم ولی مسوولان فقط دنبال راننده هستند دنبال راننده درجه یک نیستند فقط میخوان اتوبوس نخوابه ولی نمیگن به چه قیمتی هرکه اومد خوش اومد راننده هایی که خوبن و فعال هستند بیشتر قدرشون را بدونید لطفا راننده زیاده ولی راننده اتوبوس باید سالم باشه معتاد نباشه از بهترین راننده ها با کمترین تخلفات انتخاب کنند برای اتوبوس نه اینکه بگذارند کار به اینجا برسه و حالا مجبور باشند هر کسی را قبول کنن که کارشون راه بیفته بله امروز کار شما شاید حل بشه ولی بعدها مشکل ساز میشه قدرخوبان را بدونید ازشون تشکر کنید نه اینکه تحقیرشون کنید
بنده حدودپنج سال که ورشکست شدم وازمجبوری دنبال بازنشسگی شصت سالگی ام راگرفتم درحالی که حاضرم باهرراننده ای که توانایی رانندگی بیش ازچهل وهشت ساعت رانندگی راداشته باشدرامسابقه بگذارم
خخخخخخ برو عمو خجالت بکش مگه اسبی مسابقه بزاری بعدش چه میزنی۴۸ساعت نمیخوابی
عمو شما تو سن ۶۰ سالگی کنترل ادرار خودتو نداری اونوقت میخوای ۴۸ ساعت رانندگی کنی واسه همین گفتن راننده باید سالم باشه وگرنه ب زور متا منم ۴ روز میتونم نخوابم خخخخخخخخخ
درود بر شما عزیزان اینا فقط تبلیغاته و اگر کسی میخواد واقعا با اتوبوس کار بکنه فقط شرکت واحد که هم سختی کار داره هم ساعت ثابت داره حقوق مشخص ماهیانه داره مزایا داره وگرنه جاده بین شهری اصلا نه صرفه اقتصادی داره نه اینده بنده بعنوان راننده ۱۴ سال سابقه در جاده و حتی راننده نمونه ۵ سال در شرکت ایران پیما اصفهان که خیلی راحت همه سابقه بجایی حساب نشد و الان دیگه فعالیت ندارم چون ارزشی برای شرکتا و نه اینده و رها کردم و مشعول کار با تریلی شدم که خیلی بهتر از اتوبوسه و حداقل صاحب همه چیز میشوی
چیزی که هست راننده قوانین مشکل داره قانون اصلاح بشه حق حقوق درست بدن ببینید راننده کم هست یا نه
چرابجای این کارها عرصه روبرای جوانان بازنمیکنیداینقدرسخت میگیرن که شخص هیچگونه تمایلی به ادامه همکاری نیست،برای مثال،کارت هوشمند،بیمه،وازهمه مهمتر ضبط دفترچه توسط راهور،بعضیها آنقدر عقده دارندتابگی تو دفترچه تونگهداری یاابطال میکنن حالابیاهفت خوان رستم روردشوتادوباره دفترچه روبگیری دیگه نگاه نمیکنه اون راننده که دفترچشوگرفتی دیگه نمیتونه کارکنه خانوادش چکارکنن ازکجابیارن بخورن وهزاران مشکلات دیگه
الان من پایه یک بازنشسته هستم ، زیر 69سال ، کجا باید مراجعه کنم
با ۶۹ سال سن؟
خوب مگه مریض هستید که باید پیرمرد بگیرید وقفه گواهینامه رو اجرایی کنید از تاره نفس ها استفاده کنید
چرا راننده حتما باید کارت هوشمند مسافری داشته باشه شرایطی باید باشه که راننده کامیون با هوشمند باری در کلاسهای رانندگی با اتوبوس شرکت کنه و بتونه با اتوبوس هم رانندگی کنه تا کمبود راننده مسافری نداشته باشیم
شما بیمه رانندگان رو بیار پایین از ۳ملیون و ۳۰۰ راننده اتوبوس زیاد میشه
من بازنشسته ام .ند بار اقدام کردم برای کارت هوشمند اما نمیدهند من شخصا این راننده ها را واقعا بعلت بی کفایتی بیذاخلاقی اعتیاد عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه قبولشان ندارم واقعا تجربه ندارند مردم چگونه جرعت میکنند جاده و مسافرت دربیان با این راننده های بی مسعولیت
حاجی تو اگه صلاحیت داشتی میتونستی بیای تو ناوگان مسافر و بار!!!
پس لیاقت نداری تا وارد ب این شغل شریف بشی.
الانم شما توهین کردی ولی من با احترام جوابت و دادم.
باسلام چرا به کلاس پنجم ابتدایی کارت هوشمند نمیدن ماکه یه زمانی به دلیل کمبود امکانات نتونستیم ادامه تحصیل بدیم الان هم میریم برای کارت هوشمند میگن سومراهنمایی باید داشته باشید ما که نداریم باید چکارکنم نون نخوریم مایه زمانی تورکستان بودیم الان هم ۴۴ سال سن داریم
با اون طرحت حقوقشو درست کن جووناش بی پول موندن از بازنشته ها میخای استفاده کنی فقط حمالی از ملت میکشی
با سلام و ادب
در دهه ۸۰ هوشمند رانندگان هم باری بود هم مسافری و این خیلی خوب بود .کسی که پایه یک داره هم با اتوبوس امتحان داده هم با کامیون
این چه قانون بیخودیه که فقط باید باری باشی یا مسافری رانندگی یعنی تجربه چه خوب بود که ی راننده هم هوشمند باری میتونس داشته باشه هم مسافری
قانون باید اصلاح بشه راننده با یک سبقت گرفتن شش ماه دفترچه اش ضبط میشه باید بیکار بشه این که شغل نیست کسی حاظر نیست ادامه بده به این کار
حالا کجاشو دیدین بزار دهه ۶۰ ها از کار بیفتن از همه طرف توسری خوردن باز در حال تلاشن .نگاه نید دنبال راننده .مکانیک.استاکار باچراغ میفتن دنبالشون
سلام راننده اتوبوس هستم آزگرگان. شغل بسیار کثیف هست رانندگی اتوبوس. بخدا با ۳۹ سال سن قلب عمل کردم.چرا چون اعصاب نمیتونه.روح روانت همهجور بازی میشهمیشه آ.اون ازاین پلیس،راه فکزباج نند.
با سلام بنده ۳سال است که گواهینامه پایه یک و ویژه رو گرفتم دنبال رانندگی هستم گیر نمیاد اگر کسی سراغ داره برام زنگ بزنه
بجای اینکارهاحقوق اون بازنشسته بیچاره نسبت به تورم ببریدبالاتااون بنده خداهم مجبورنباشه کارکنه نه اینکه شمادلتون برای اونانسوخته وکم راننده جوان وباسوادباخلاق وماهرنداریم بعضی ازقانونهایی که گذاشتیدنمیزاه خیلی ازاین بندگان خداکارکنن وکم کم متنفرمیشن ازشغلشون انشاالله روزی بیادکه راننده ارزش داشته باشه تواین مملکت
بنده چهل ساله پایه معتبر تا ۱۴۱۲ دارم و میلیون ها کیلومتر کارد با انواع کامیون و تریلر مؤثر داشته ام و یکسال هم در شرکت واحد کار کردم الان که بازنشسته شدم اما حاضر نیستم یک هفته هم در مسافری کار کنم چون قدر زحمات را نه شرکتها و نه صاحبان بزرگ اتوبوس داران و نه تامین اجتماعی میدانند . هزاران راننده حرفه ای حقشان ضایع شد چون برابر قانون و تعرفه؛ سختی کار واقعی نصیبشان نشد زیرا کارفرمایان مربوطه الزامی به واریز مابهالتفاوت سختی نداشتند. راننده مسافری کاری پر مسئولیت جانکاه و اعصاب خرد کن است که دولت و زیر مجموعه ها باید در حسن اجرای قوانین نظارت دقیق داشته باشند تا رانندگان با میل اشتیاق خود وارد این عرصه شوند نه از روی ناچاری والسلام.
عرض سلام ،ادب و احترام ،چرا از جوانها استفاده نمیشه بنده مدت ۱۱ سال است که گواهینامه پایه یک گرفتم به حمل ونقل جاده ای و شهری و اکثر ادارات مربوطه مراجعه میکنم بنده رو بکار نمیگیرند حتی لیسانس هم دارم .باتشکر
ممنون تین نیوز همیشه پیگیر مشکلات ما هستی بنده با حقوق هفت میلیون تومان بازنشسته شدم و شصت سالم میباشد فقط در ایران رانندگی نمی توانم بکنم الان در جادهای اروپا و قفقاز کار میکنم و توان بندی هم دارم ولی متاسفانه ایران به من بار نمیدهند ولی در کشور ترکیه روسیه آذربایجان، گرجسنان، رومانی بلغار عراق، ارمنسنان، گرجسنان، ایتالیا کار میکنم و حقوق من پول یک وعده غذای هست
چرا کمبود داریم چون هزینه گرفتن گواهی نامه اینقدر بالا رفته که اصلا کسی جرأت نمیکنه بره گواهی نامه پایه یک بگیره.تا کی باز نشستگان رو میخواهین بکار بگیرین؟باید رویه دریافت وهزینه های بالای گرفتن گواهینامه کاهش پیداکنه.
با سلام. الان چهار ماهه دنبال کارت هوشمند میرم هفت خان رستم باید رد کنی اونم با کفش آهنی بعد میگن راننده کم داریم. حمایت نمی کنید چرا چوب لای چرخ میزارید
بهتر نیست از نیروی جوان و دارای کارت هوشمند و پایه یک استفاده کنید! حتی اگر راننده هوشمند باری داشته باشه ، با یه تعقییر کاربری موقت از این همه نیروی کار جوان بیکار میشه در ناوگان مسافری استفاده کرد ، جناب آقای شهرکی ثانوی انگار صحبت های #آقا رو در راستای #ایرانِ_جوان متوجه نشدند، شما وقتی این جوان مدرک دار و بیاری سر کار اون جوون امیدوار میشه به بچه دار شدن و حتی ازدواج، اینجوری که شما گرفتی ، دو روز دیگه مسافرا باید با پتو راننده ی سال خورده اتوبوس رو ببرن دسشویی یا زیرش لگن بزارن⚠️
من پایه یک دارم خدارو خوش نمیاد برا دیگران کارکنم
کارت هوشمند و حذف کنی راننده زیادمیشه
سلام راننده پایه یک هستم و با اتوبوس شهری بخش خصوصی کارکردم کمتر از یکسال اتوبوسی که بنده تحویلمبود داعم خراب میشد حالا گیرها بقیه بماند بکنار اتوبوس ها فرسوده هستن و راننده از کارکردن استرس و کلی مساعل دیگه خسته میکنه
اصلا توجه به راننده نمی کنند
من ده سال دارم با ماشین کار میکنم داخل شهر وخیلیام هستن که دارن کار میکنن اگر این هوشمند را مدرک تحصیلی نمیخواست الان راننده کم نمیآورید کسی که در خونده مگه دل درد دارم بره دنبال رانندگی شغل رانندگی را کسانی انتخاب میکنن که درس نخوندن
سلام.بجای اینکه رانندگان پیروفرسوده شده در این شغل پرمصیبت وبی تفریح روکه کاربسیارخطرناکیست روبکار ببندید بهترنیست که کارت هوشمند بخش مسافر و باری روباهم اتقام بفرمایید که هم تنوعی برای رانندگان باشه و تفریح درهر دوسو برای رانندگان هردو طرف باشه وهم کارخطرناکی نکرده باشید.حالا یسری شرایط مثل داشتن گواهینامه حداقل پنج سال و شرایط کنید که روی کارت هوشمندش فقط باری یا مسافری نباشدو هردو ذکرشده باشه.بنده خودم پانزده سال که راننده تریلی هستم وارزودارم که با اتوبوس حتی برای یه سفرهم که شده به راهیان نوریااربعین واین گونه سفرهابپیوندم ولی چون کارت هوشمندم فقط باری شده و مالک کامیون هم هستم نمیتونم در این بخش یاری برسونم ومحروم که هستم هیچ کامیون هم تنوعی برام نداره و از مجبوری بخاطره مالک بودنم ادامه میدم ویک سرویس کمک کردنم به بخش مسافرارزشی نداره که دنباله عوض کردن هوشمندم از باری به مسافری برم بااین شرایط سخت تعویض کاربری.پس حداقل کاری که میشه کردو از هرلحاظ بهتره اینکه رانندگان باپنج سال سابقه رو هوشمنددوکاربره بدیدودفترچه ی ثبت ساعت که درمواقع ضروری مجبورنشیم اززحمتکشانی که اصلا مجازبه رانندگی با ناوگان باری نیستن چه برسه به اتوبوس و مجبوربه کارکنیم....والااصلابارنشستگی روبرداریددیگه......واقعاطرح بسیاربدی بود اتقام نکردن کاربری باری و مسافری...بنده اصلا به عشق اتوبوس وارد به این شغل پرزحمت شدم ولی بدلیل سخت گیری های بی موردومالک بودن در بخش باری ازعشقی که به اتوبوس داشتم کنارگیری کردم واجباری واردناوگان باری شدم....بدنگفتم روش کمی فکر کنید....
عزیز من راننده به وفور زیاده مالکین محترم دنبال راننده مفت میگردن میگن نیست
این نظرررت خیلی خوبه هرچی باز نشسته رو دوباره
بیارن سر کار تا همین چندر غاز حقوق راننده اتوبوس رو
اوف کنید توش چون بازنشسته عزیز با حقوق کمتر
کار میکنه
اول برو پلیس راه کشور رو درست کن که یه سرباز نشونده اونجا .۴ صبح ۱۰تا راننده رو اسیر میکنه واسه سپهتن ِ دروغین .و داره تو لباس فراجا قدرت نمایی میکنه.یه فکری هم واسه حقوق راننده روز مزد یا بین راهی کن .حق دارن خیلی ها رفتن از مسافری به باری.بیمه رو درست کن که یه دندون پزشکی یا هر کوفته دیگه نمیتونی بری.
سلام راننده نیستم اما گواهی نامه پایه یک گرفتم سال۱۳۹۹ راهنمایی کنید چطور و کجا کارت هوشمند بگیرم قصد دارم ماشین برای خودم بخرم نه برای دیگران کار کنم
متاسفانه مدیران ما که تصمیم گیر هستند، خودشان شغلشان رانندگی نیست و حداقل از رانندگان تحصیلکرده وبا تجربه جاده ها هم مشورت نمیگیرن خودشان را عقل کل میدانند !
چطور برای گرفتن یک خلبان هواپیما هزار تست ازش میگیرن با حقوق های بالا اما راننده اتوبوس ها خیر !؟ چون خلبانها مسئولین وقشر مرفه جامعه رو جا به جا میکنه ،لذا جان مردم عادی مهم نیست
واگر شعور بود نیاز به جذب راننده سن بالا نبود! الان نوبت جوانان هست ،منتهی جوانان امروز به خاطر درک و شعور بالا دیگر حاضر به خرکاری نیستند ! الان راننده اتوبوس شرکت واحد شهرهای بزرگ روزی ۱۶ساعت گاها جان میکنند، یعنی تفریحات وآسایش هیچ! تازه بماند این بروکراسی حاکم که باید برای گرفتن یک کارت هوشمند شیره جان راننده رو بکشند،
لذا مدیر دلسوز نیست، اصلا براشون مهم نیست زندگی راننده ها چطور میگذره ،وگرنه همه مسئله ها راه حل داره وقابل حل هست
کارت هوشمند باری و مسافربری یکی بشن مشکل خیلیا حل میشه
سلام مادر کشور کمبود راننده نداریم اما کمبود قوانین در جهت پیشروی کار بسیار داریم پلیس راه های کشور رانندگان بخش مسافر جادهای عمومی را بشدت آزرده کردن لذا همین پلیس راه کشور خیلی ساده بدون مزاحمت برای مسافربری رانندگان سواری شخصی آنهم با سیستم شرکتهای اسنپ طبسی و یک شرکت دیگر که این شرکت بیشتر مسافران برونشهری و از شهر به شهر و استان به استانهای دیگر فعال است مسافرانی که تقاضای سفر به شهرستانها را دارند با سواری های ثبت شده هماهنگ میکند و آنها بدون داشتن کارت سلامت بدون داشتن کارت هوشمند بدون داشتن دفترچه کار رانندگی بدون انجام تست مواد افیونی و بدون هیچگونه نظارتی از سوی پلیس راه براحتی مسافرین را جابجا میکنند حالا اینجا قوانین چه می گوید اگر حادثهای برای اینگونه مسافربران شخصی بدون داشتن مدارک مورد نیاز رخ بدهد خب تکلیف آسیب دیدگان بعنوان مسافر و حتی خود راننده پلیس راه کشور در این رابطه چه وظيفه ای دارد و شرکت های بیمه شخص ثالت در موارد چگونه اقدام به پرداخت خسارت میکنند متأسفانه رئیس وقت سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور توان این را نداشته باشد پلیس راه کشور را مجاب کند دوربین های نظارتی فقط مختص به نظارت بر روی ناوگان عمومی نباشد کلیه سواری های شخصی را نیز رصد کنند پلاک خودرو های سواری با داشتن مسافر را چک کنند از طریق اسنپ و دیگر شرکتهای فوق در حال حرکت هستند را شناسایی و برخورد کنند اما نه فقط هدف اینست ناوگان عمومی را فلج کنن و اینها اقدام به اقدام بجا بجایی مسافر کنند سالی که نیکوست از بهارش پیداست
در مورد رانندگان جدید و لورود مدرک با معادل را بپذیرند تبدیل به دستورالعمل گردد بیمه با کمک دولت چندین بار مصوب گردیده سازمان تأمین اجتماعی انجام دهد اما خبری از اجرا نیست و یا با بیمه مشاغل آزاد کارت هوشمند رانندگی جاده ای صادر شود برای آسایش و آرامش و ایجاد اشتغال قوانین من درآوردی و اینکه بگویند اینکه ما میگیم اینکه من میگم کشور را نمیتوان از بحران نجات داد بلکه به پرتگاهی به انتها خواهد رفت
به جایه این کار آموزشگاه رانندگی پایه یک سازمان فنی و حرفهای رو که حدوداً 5 ساله که تعطیل کردید رو دوباره راه اندازی کنید امکان آموزش رایگان رو فراهم کنید،هزینه های مربوط به آزمون رو کاهش بدید جوانان بتوانند ازین پتانسیل استفاده کنند و کمبود نیرو درین بخش جبران بشه،آموزشگاه پایه یک رانندگی سازمان فنی و حرفهای با نام مرکز آموزش ایران و کره که در زمان پهلوی در تهران تأسیس شده است برای همین منظور ساخته شده بود
با سلام.چطور میشه اتوبوس خالی از مسافر داخل شهرک اونم با پنج کیلومتر سرعت افسر بیاد دفترچه راننده رو بگیره به خاطر حرف زدن با تلفن همراه اونم به مدت یک ماه.نمیگن راننده از کجا بیاره امرار معاش کنه.چی به روز خانواده میاد.. اگه بیرون از شهر تو جاده بود ی چیزی اما نه دیگه انقدر سخت
والا ما پایه یک گرفتیم ۳۴ سالمونه بیکاریم سما فراخوان دادی به جوانها که نیومدن کار کنن دروغه میخواید با رفیقاتون دور هم باشید وجوونها نباشن هدفتون همینه الان اتوبوسرانه آگهی استخدام بده کلی جوون میان پای کار
سلام این خیلی عالی میشه اگر از رانندگان باتجربه بازنشسته تا سن65سال استفاده شود و تا آنجا که من مطلع هستم همه هم راغب هستیم که این موضوع رسیدگی بشه واقعات حیله که ما بااین تجربه کاری بااین حقوق بیکار بگردیم