بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

◄ پشت پرده اتاقک مهر زنی پایانه های مسافربری تهران/ دریافت زیر میزی از رانندگان اتوبوس

اتاقک مهر زنی پایانه های مسافربری به خصوص در شهر تهران مشکلات و معضلات متعددی دارند و به حیاط خلوت عده ای افراد سودجو تبدیل شده اند.

پشت پرده اتاقک مهر زنی پایانه های مسافربری تهران/ دریافت زیر میزی از رانندگان اتوبوس
تین نیوز |

اتاقک مهر زنی پایانه های مسافربری به خصوص در شهر تهران مشکلات و معضلات متعددی دارند و  به حیاط خلوت عده ای افراد سودجو تبدیل شده اند.

به گزارش تین نیوز، یکی از شهروند خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: در ترمینال های مسافربری تهران یکی از جاهایی که به حیاط خلوت عده ای سودجو تبدیل شده، خروجی آنها است.

وی افزود: معمولا در خروجی پایانه ها، جایی که اتوبوس ها از آن خارج می شوند اتاقکی برای کنترل تعداد مسافران داخل آنها وجود دارد که در این اتاقک ها ماموران شهرداری مستقر هستند.

این شهروند خبرنگار تین نیوز تاکید کرد: رانندگان اتوبوس هنگام خروج از ترمینال باید در مقابل این اتاقک توقف کنند و برگه تعداد مسافر را برای تطبیق با تعداد مسافران داخل اتوبوس در اختیار آنان قرار داده و یک نفر نیز ملزم به ورود به اتوبوس و شمارش تعداد مسافران است.

وی ادامه داد: اما معمولا رانندگان اتوبوس پیاده شده و برگه را به فرد مورد نظر می دهند و کسی هم برای شمارش مسافران و تطبیق تعداد مسافر با میزان مندرج در آن داخل اتوبوس نمی شود.

او گفت: تخلفی که در این مورد اتفاق می افتد این است که در برخی موارد برای این که مالیات کمتری پرداخت شود، تعداد مسافران مندرج در برگه صورت وضعیت، از مسافران داخل اتوبوس کمتر است ولی با این وجود مامور مورد نظر برگه را مهر کرده و در مقابل، مبلغی از رانندگان در قالب زیرمیزی دریافت می کند.

این شهروند خبرنگار تین نیوز خاطرنشان کرد: با نگاهی به آمار مسافران و اتوبوس ها در پایانه های تهران، از جمله پایانه غرب، جنوب و شرق می توان متوجه مبالغ هنگفت دریافتی از طریق شد.

به گفته وی، اگرچه چند سال پیش برای جلوگیری از این کار، داخل اتاقک مهر زنی دوربین کار گذاشته شده بود  اما این کار دیگر انجام نمی شود و کماکان این مشکلات پشت پرده در پایانه ها وجود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    هزار دوربین هم کار بگذارند باز هم تخلف انجام می شود. مهمترین کار افشای موضوع از طریق رسانه است. آفرین به تین نیوز برای انتشار این موارد که فساد را افشا میکند. اگر یک راننده با وجدان حاضر شود نام فرد را بگوید تا نام رشوه گیرنده بر ملا شود، کم کم افراد برای حفظ آبروی خود از تخلف دوری میکنند!

  • محمد کاظم

    متاسفانه از بزرگترین معضلات رانندگان همین مصیبت هست که به هر کس میرسی سلام داده نداده از راننده طلب پول میکنند و اسم این پول زور را هم انعام و پول چایی و شیرینی و هزار و یک بهانه دیگر گذاشته اند اما رانندگان برای دریافت کرایه خود هم درمانده شده اند !!!!!