بازدید سایت : ۴۶۱۰۶

◄ جبران کمبود راننده اتوبوس با صدور کارت هوشمند رانندگی با شرایط جدید برای رانندگان پایه یک

اگرچه مدتی پیش و همزمان با اجرای طرح زائران اربعین امکان فعالیت رانندگان بازنشسته مسافری برای همکاری در طرح جابجایی زائران به دلیل کمبود شدید راننده اتوبوس، فراهم شد، اما این امکان پس از پایان طرح مذکور ادامه نیافت.

جبران کمبود راننده اتوبوس با صدور کارت هوشمند رانندگی با شرایط جدید برای رانندگان پایه یک
تین نیوز |

اگرچه مدتی پیش و همزمان با اجرای طرح زائران اربعین امکان فعالیت رانندگان بازنشسته مسافری برای همکاری در طرح جابجایی زائران به دلیل کمبود شدید راننده اتوبوس فراهم شد، اما این اقدام پس از پایان طرح مذکور ادامه نیافت.

به گزارش تین نیوز، یکی از شهروند خبرنگاران با توجه به موفقیت آمیز بودن طرح استفاده از رانندگان پایه یک برای جابجایی زائران در ایام اربعین، پیشنهاد ادامه این روند را برای جبران کمبود راننده اتوبوس مطرح کرد.

بیشتر بخوانید:

 کمبود شدید راننده اتوبوس برای سفرهای اربعین/ رانندگان بازنشسته به میدان می آیند

این شهروند خبرنگار تین نیوز خاطرنشان کرد: چرا باتوجه به کمبود شدید راننده اتوبوس مسافری بین شهری، برای رانندگان پایه یک بازنشسته کارت هوشمند جهت ادامه فعالیت رانندگی، صادر نمی شود؟

وی افزود: صدور کارت هوشمند برای رانندگان بازنشسته که از سلامت جسمی لازم برخوردار بوده، گواهینامه شان اعتبار داشته و علاقه مند به ادامه فعالیت رانندگی ناوگان عمومی مسافری هستند، نه تنها می تواند  راهکاری برای حل بحران کمبود راننده باشد بلکه از نظر اقتصادی هم به رانندگان  ناوگان عمومی بین شهری که معمولا از حقوق بازنشستگی ناچیزی برخوردار هستند، کمک می کند.

به گزارش تین نیوز، 14 مرداد ماه امسال حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون وقت حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، طی درخواستی از داریوش امانی رئیس این سازمان، بکار گیری رانندگان بازنشسته بخش مسافری را در طرح جابجایی زائران اربعین به دلیل کمبود راننده اتوبوس ، خواستار شد.

بر اساس این گزارش، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز با این درخواست حمید رضا شهرکی ثانوی موافقت کرد و بدین ترتیب مجوز فعالیت رانندگان بازنشسته بخش مسافر در طرح جابجایی زائران اربعین حسینی صادر شد.

نکته قابل توجه در مورد سن رانندگانی بود که می توانستند در این طرح شرکت کنند؛ بدین ترتیب که سن رانندگانی به کار گرفته شده در طرح مذکور کمتر از 69 سال بود و آنان باید کارت صحت و سلامت را نیز دریافت می کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.