بازدید سایت : ۴۱۹۶۱

◄ تمهیدات جدید برای کنترل مصرف گازوئیل کامیون ها و اتوبوس های جاده ای

هیئت وزیران تمهیدات جدیدی برای کنترل مصرف گازوئیل کامیون ها و اتوبوس های جاده ای اندیشیده است.

تمهیدات جدید برای کنترل مصرف گازوئیل کامیون ها و اتوبوس های جاده ای
تین نیوز |

هیئت وزیران تمهیدات جدیدی برای کنترل مصرف گازوئیل کامیون ها و اتوبوس های جاده ای اندیشیده است.

به گزارش تین نیوز، اما آیا قرار است این تمهدات اجرایی شود و صدور بارنامه و صورت وضعیت به صورت آنلاین از ابتدای تیر ماه که در هیئت وزیران مصوب و به وزارتخانه های مربوطه ابلاغ شده،  اجرایی شود؟

همچنان که گفته شد، این موضوع در برنامه یک ساله جهش تولید و مشارکت مردمی که به تصویب دولت رسیده، قید شده است.

طبق تصویب نامه هیئت وزیران، به منظور مدیریت مصرف بنزین و گازوئیل قرار است تمهیداتی صورت گیرد که از جمله آنها وزارت راه و شهرسازی مکلف شده، از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و با همکاری پلیس راهور فراجا از اول تیر ماه 1403 ، نسبت به صدور بارنامه ها و صورت وضعیت های برخط برای ناوگان حمل و نقل جاده ای باری و مسافری اقدام کند.

بر اساس این تصویب نامه، همچنین وزارت نفت مکلف شده است از طریق شرکت های تابعه ذیربط نسبت به تخصیص سهمیه گازوئیل ناوگان حمل و نقل جاده ای باری و مسافری بر اساس بارنامه ها و صورت وضعیت های برخط اقدام نماید.

ضمن این که پلیس راهور فراجا نیز مکلف است با همکاری وزارت نفت،  نسبت به الصاق تراشه های کارت سوخت بر روی کارت های خودروهای ناوگان حمل و نقل نفت گاز سوز اقدام نماید.

گزارش تین نیوز حاکی است ، وزارت نفت همچنین مکلف شده است با همکاری فراجا، کلیه تمهیدات لازم به منظور مدیریت مصرف بنزین بر اساس پیمایش خودرو را انجام دهد.

ضمن این که وزارت نفت با همکاری وزارت نیرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده اند کلیه تمیهدات لازم را به منظور مدیریت مصرف گازوئیل در واحدهای تولیدی بر اساس میزان تولید انجام دهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • S gh پاسخ

    ما را به خیر شما امیدی نیست شر مرسانید.هر قدمی که برداشتن بر ضرر ملت جماعت راننده بوده اون از آسفالت تون گردنه کوهین از جاده خالی بدتره اتوبان سلفچگان به ساوه خیر سرتون دارین عوارض میگیرین اسفالتش داغونه رای دادن به اینها بی عقلی محض هست

  • چغندر پاسخ

    هیئت‌وزیران‌چرا‌محمل‌می‌بافه‌وشعر
    تفت‌می‌ده‌کدوم‌راننده‌یا‌کشاورز75کیلومتر‌لوله‌کشی‌داخل‌دریا‌انجام‌داده
    ویا‌‌چه‌راننده‌یاکشاورزی‌2تا4تا‌تانکر32
    هزارلیتری‌پلمب‌وبارنامه‌شرکت‌نفت‌می‌زنه
    از‌شمال‌کشور‌تا‌جنوب‌کشور‌راحت‌می‌یاد
    هیئت‌وزیران‌مرحمت‌نمایند‌دستان‌پشت‌
    پرده‌وحمایتهای‌گردن‌کلفت‌را‌ازدستگاههای‌متولی‌واجرایی‌خودشان‌رونمایی‌کنند
    نه‌راننده‌فلک‌زده‌وکشاورز‌اواره‌ای‌که‌دربرج
    500لیتر‌گازوییل‌برای‌تراکتورگیرش‌بیاد
    یانیاد‌پس‌کشاورزنمی‌تونه‌75کیلومترلوله
    کشی‌بکنه‌‌خجالت‌بکشید‌نه‌چوب‌لای‌چرخ
    ملت‌بگذارید

  • چغندر پاسخ

    هیئت‌وزیران‌اگه‌‌اعدعایی‌دارن‌چرا‌سهمیه
    گازوییل‌وعادن‌گل‌گهر‌کنترل‌نمی‌کنند‌که
    شرکتی‌با100تانکر30هزارلیتری‌دربرج
    سهمیه‌بندی‌شده‌ولی‌مصرفش‌5تانکرهم
    نیست‌ومابقیه‌اش‌باپیمانکار‌وحمل‌کننده
    داخل‌بندرعباس‌فروخته‌ شده‌ و تقسیم‌می
    شود‌وحاظرم‌این‌جریان‌را‌باشماره‌کشنده
    وپیمانکارمربوط ه‌و شرکت‌درحال‌فعالیت
    نصف‌و نیمه‌به‌اثبات‌ برسانم‌. پس‌هیئت‌وزیران‌ازپشت‌میز‌خوددرتهران‌برای‌ملت‌تصمیم
    ابکی‌نگیرند‌. معدن‌مس‌تخت‌گنبد‌وگل‌گهر
    سیرجان‌کل‌گازوییل‌وسوخت‌قاچاق‌تامین
    می‌کنند‌ و اگه‌چیزی‌هم‌جا‌بماند‌گل‌خانه‌های
    منطقه‌هرمزگان‌جبران‌ می‌کنند‌.

  • مجاهد پاسخ

    سلام این حرفا قرار بود از اردیبهشت انجام بشه نشد فقط سهمیه را پایین آوردن و مارا بی راه کردن که بریم دنبال گازوئيل آزاد خودتون میری میفروشید قاچاق میکنید میدونیدم کجا قاچاقم میشه

  • غلامرضا پاسخ

    بخدا اتوبوسها اول ماه دو روز آخر ماه هم دو روز میخوابن تا گازویل کم نیارن واقعا سهمیه سوخت اتوبوسها تو این گرما که کولر مورد استفاده مسافر هسته به مشکل میخورن

  • ناشناس پاسخ

    اونارو نمیدونم یک فکری به حال وسایل عمرانی بکنن که گازوییل نمیدن نه به بیل نه به لودر گازوییل نمیدن باید ازاد بخریم والا سر مرز از کلان شهر مشهد گازوییل ارزونتره. برای این وسایل سنگ انداختن که باید دفتر داشته باشی منی که سر گذر هستم اگر دفتر بزنم خب مغازه میزنم درامدش بیشت ه چرا 2 تا مالیات و 2 تا خرج بدم. تازه بعد زدن دفتر باید برای یک ارگان دولتی کار کنی یا شرکتی. نمیشه کار متفرقه کنی. به خاطر یک گازوییل چرا باید اینقدر سنگ بندازن؟

  • راننده پاسخ

    دولت با چه معیاری میزان مصرف سوخت کامیونها رو مشخص خواهد کرد؟! مگر مصرف کامیون‌های اروپایی جدید اسکانیا و ولوو یا بنز با خودروهای داخلی و چینی و کامیون‌های فرسوده قدیمی یکی هست؟!!! بنده کامیون مدل ۱۳۵۵ دارم مصرف سوختش برای ۱۰۰ کیلومتر ۳۶ لیتر هست ولی مصرف کامیونها و کشنده های صفر چینی اسمی ۳۲ تا ۳۶ ولی در عمل کمتر از ۴۰ تا ۴۲ لیتر نیست😂، امیدوارم مسئولین محترم ما رانندگان را شدیدتر از آمریکا تحریم نکنند😂 بخدا همه ماشینهای وارداتی چینی مصرف و استهلاک فوق العاده بالایی دارند، توان خرید ماشین اروپایی رو هم نداریم🥴 لطفا بخاطر خدا هم شده بهمون رحم کنید🙏🥺

  • بهزادرحیمی پاسخ

    شما ببینید این پمپ بنزینهای که دارن گازوئیل ازادمیفروشن ازکجا کارت سوخت میارن

  • ایرانی پاسخ

    همه شون دارن قاچاق میکنند گازوییل و نفت .تانکر تانکر بار می کنند ذوق هم می کنند

  • مجید پاسخ

    هر برنامه ای هست فقط مطمعنا ب نفع ناوگان نیست باز یک جا را خراب می‌کنند بیسوادها

  • یوسف پاسخ

    درود بر شما
    هزینه سرسام آور کنترل ومدیریت سوخت به قدری بیشتر است که اگر سوخت را به قیمت واقعی به مردم ارائه کنند شاید ابر تورم صورت بگیرد ولی مرگ یکبار شئون یکبار بااینکار جلوی سود جویان و دلالان که در بدنه دولت نیز هستند گرفته خواهد شد

  • ابوالقاسم دبیری پاسخ

    سلام بنده راننده کامیون حمل ونقل عمومی وشهر ی هستم که از روزی که شده 48ساعتی دراستان هرمزگان شده بقران قسم ما نمیتونیم کار روزمرگی خودمون انجام بدهیم با این قسطهای که داریم باید چکار کنیم چرا مسعولی نمیاد پای کار تا خودش از اصل وماجرآ بیاد بدستش تا فکر مردم باشد

  • احسان شیرازی پاسخ

    همه تولیدهارو نابود کردین الانم نوبت کامیون دارهاست....برا یه ماشین ماهی ده هزا لیتر میریزیم برای یکی مثل من ماهی هزار لیتر ....برای پنج روز فقط...

  • احسان شیرازی پاسخ

    من ماشین حمل مرغ زنده دارم روزی کم کم هزار کیلومتر پیمایش دارم ،برای حمل مرغ نمیشه بارنامه بگیری چون مرغ تکلیف نداره....درضمن همیشه یه سر باید سبد خالی ببرم پر برگردم....حالا شما بگید تکلیف من چیه؟؟؟

  • اکبری پاسخ

    نظراینجانب فقط فقط دست دزدی بعضی از شرکت نفتی راباز مکند به دزدی جدید وجایگاهادارن به سوخت یک عدد آدم بی سواد بی کارآمد دست به دست هم دادن هر روز یک بلا سرمردم درمیارند توراست میگی بیا پولی زوری که باربریها ازناحیه از رانندگان باری می‌گیرد این اصلاح کن تابانده هم نره سوخت باخودش حمل کند نزدیک به هزاران سواری کارشان حمل سوخت قاچاق مردی کار به مردم بده که ملت خودشان باسوخت آتیش ندن توراست میگی سوخت بکن لیتری ۱۰هزارتومان خیلی بهتراست اضافه پول سوخت از طریق یارانه بده به ملت اون وقت است خانواده قدرت خریدشان بالا میرد وکسی دونبال دردسر سوخت قاچاق نمرد هم خدا راهی میشه هم مردم شما فقط بلدید مردم عنگولک کنید راه راضی کرد ملت بلد نیستی آقایان مسول اگر کار بلد نیستی از این بعدطرش نکن اگر میخواهی حق ناوگان حمل نقل ادعا کنید بار بارنامه به صورت پیامکی ارسال کن واسه رانندگان باری پول کمیسون وبارنامه از طریق ارسال بارنامه دولتی یا پلیس مستقیم از کارت بانگیش کم کنید دست دزدی بار بریها راه ازرانندگان زحمتکش کوتاه کنید ما دردمان به چه کسی بگیم فقط بلدی گرانی به بار بیاری وسلام آز طرف رانندگان کامیون نظرمان اعلام مکنیم وسلام

  • علی محمودی پاسخ

    برای راننده وکامیون همه باهم
    تصميم می گیرند ولی هیچ کدام
    ب راننده وکامیون دار جواب نمیدن
    راننده ازترس دزد ارزل واوباش
    خواب نداره گازوئیل نداره
    درد بی درمان هم داره
    کرایه خوب باشه حقوق خوب باشه
    راننده خلاف نمیکنه

  • سعیدمحمدی پاسخ

    اگه به راننده ماشین تمام اقساط بدن که برای همین کشور داره زحمت میکشه بدور ازخانوادش من مطمعنم هیچ راننده ای دیگه یک لیتر سوخت اصراف نمیکنه وهزینه های زندگیش هم تامین میشه

  • محمدرضا پاسخ

    باسلام باوجود سامانه باربرگ اکثر صاحبان کامیون که شغل دیگری دارند به این شغل روی آوردن اقدام به فروش گازوئیل میکنند من اهل کرمانم خدا شاهد طرف کارمند نانوایی و.‌..‌داره بخاطر سود بیشتر یک ماشین کمپرسی گرفته وبازدن باربرگ اقدام به فروش سوخت می‌کنه به حدی در شهر کرمان زیاد هست که نمیشه سوخت زدو کار کرد
    تمام جایگاه داران بالای 100تا کارت دارن و ساعات اولیه سوخت تمام می‌شود مینی بوس ها همینجور کمپرسی ها هم همینطور جایگاه مختاری گاراژ زرندی هفت باغ سیلو پایانه میدان سرآسیاب همه وهمه تعزیرات میاد جمع می‌کنه صبح دوباره همون اش و همون کاسه سوخت نیست یا صف طولانی مگه یک خاور یا تک شهری یا مینی بوس چقدر در روز سوخت میخواد که اینها هرروز تو صف هستن
    خوب دارن قاچاق میشه هر ماشین 3الی4کارت دارن الخصوص جایگاه آفتاب و مختاری کی باید رسیدگی بشه به این ماشین ها خودرو بالا رفته
    سوخت لیتری 15هزارتومان خب فکری کنید

  • حمید از همدان پاسخ

    سلام بردوستان کیا سریال هفت سر اژدها را دیدن
    تو خود حدیث مفصل بخوان......
    بابا ول کنید این حرفها را کی به فکر راننده ها است
    من بارنامه مینویسم ۳۰ کیلومتر رفت وبرگشتم میشه ۱۰۰ تا باقی سوخت کیلومتر را از قبر بابام بیارم
    اون که گازوئیل میفروشه ظلم به قشر زحمت کش راننده است
    گازوئیل باید به وفور باشد اگه راننده ای قاچاق کرد نه اینکه از ترس راهداری به همکارش کمک کنه
    اگه ثابت شد قاچاق کرده چوب بکنند آستینش ماشینش بره پارکینگ خودشم شش ماه تعلیق عین نمره منفی
    پایدار باشید

  • مجید پاسخ

    چرا نرخ سوخت را تک نرخی نمی کند مثل کشور اذربیجان روسیه ترکمن مردم هم راحت می شود هم دولت

  • احمد پاسخ

    الصاق تراشه های کارت سوخت بر روی کارتهای خودروهای ناوگان توسط پلیس فراجا ! ,,,,,,,,,,,,
    لطفا یه نفر بیاد و این جمله از متن خبر بالا رو برامون رمزگشایی کنه !
    الصاق تراشه های نمیدونم چی به چی !

  • صادق پاسخ

    سلام خسته نباشی.متاسفانه دولت فقط به فکر جیب خودشه اگه میخواست کاری بکنه برای سوخت این چند هزار کامیون وادراتی را به فرسوده سواران میداد خودبه خود کاهش مصرف سوخت میشود دولت متاسفانه دراین موارد دوست نداره ورد بشه فقط هرروز به ناوگان اظافه میشه