بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

نظر مردم درباره دلیل ریشه ای چالش بنزین

جامعه هیچ گونه همسویی با گزاره ارزان بودن بنزین به عنوان ریشه مصرف بالای آن ندارد و دولت بعد نمی تواند به صرف همراه کردن مردم اقدام به افزایش قیمت بنزین کند.

نظر مردم درباره دلیل ریشه ای چالش بنزین
تین نیوز

جامعه هیچ گونه همسویی با گزاره ارزان بودن بنزین به عنوان ریشه مصرف بالای آن ندارد و دولت بعد نمی تواند به صرف همراه کردن مردم اقدام به افزایش قیمت بنزین کند، در واقع تا زمانی که مشکلاتی همچون خودروهای پرمصرف داخلی و قاچاق بنزین و ضعف حمل و نقل عمومی حل نشده، فکر کردن به افزایش قیمت آن، مورد اقبال مردم قرار نمی گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در حالی که اظهارات ضد و نقیضی از ستادها درباره افزایش قیمت بنزین مطرح می شود اما یک نظرسنجی که توسط مرکز افکارسنجی سرمایه انجام شده است، نشان می دهد که اکثریت مردم اساسا با این فرضیه مخالفند که ریشه چالش بنزین در کشور، قیمت پایین آن است.

نظر مردم درباره دلیل ریشه ای چالش بنزین

بنزین ۲۵ هزار تومانی و ۵۰ هزار تومانی قیمت هایی که از دل صحبت های پزشکیان و ستادش در آمده است و در مقابل بنزین ۳۵ هزارتومانی نیز به ستاد جلیلی منسوب شده است اما هر دو این نامزدها افزایش قیمت بنزین را رد کرده اند؛ با این حال همچنان مسئله ناترازی بنزین به عنوان یک چالش مطرح است؛ در واقع مصرف بنزین از تولید آن پیشی گرفته است.

بر اساس این نظرسنجی، فقط ۸.۶ درصد از پاسخگویان، مصرف بیش از حد بنزین به خاطر قیمت ارزان آن را اصلی ترین چالش بنزین می دانند و بیش از ۹۰ درصد مردم دیدگاه دیگری دارند.

بر این اساس، ۳۰.۴ درصد از مردم، خودروهای پرمصرف داخلی را دلیل مصرف بالای بنزین می دانند. رتبه دوم از نگاه مردم هم قاچاق بنزین با ۲۶.۷ درصد است. ۱۲.۲ درصد هم توزیع ناعادلانه یارانه بنزین به نفع صاحبان خودروهای لوکس، ۱۰.۵ درصد ضعف حمل و نقل عمومی، ۴.۶ درصد تولید ناکافی بنزین، ۴.۴ درصد واردات ناکافی بنزین و ۲.۶ درصد هم سایر موارد را دلیل بحران بنزین عنوان کرده اند.

بنابراین مشخص است که جامعه هیچ گونه همسویی با گزاره ارزان بودن بنزین به عنوان ریشه مصرف بالای آن ندارد و دولت بعد نمی تواند به صرف همراه کردن مردم اقدام به افزایش قیمت بنزین کند.

در واقع تا زمانی که مشکلاتی همچون خودروهای پر مصرف داخلی و قاچاق بنزین و ضعف حمل و نقل عمومی حل نشده، فکر کردن به افزایش قیمت آن، مورد اقبال مردم قرار نمی گیرد.

این نظرسنجی از نمونه ۸۹۶ نفری در سراسر کشور به صورت تلفنی انجام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.