نظر مردم درباره دلیل ریشه ای چالش بنزین
جامعه هیچ گونه همسویی با گزاره ارزان بودن بنزین به عنوان ریشه مصرف بالای آن ندارد و دولت بعد نمی تواند به صرف همراه کردن مردم اقدام به افزایش قیمت بنزین کند.
جامعه هیچ گونه همسویی با گزاره ارزان بودن بنزین به عنوان ریشه مصرف بالای آن ندارد و دولت بعد نمی تواند به صرف همراه کردن مردم اقدام به افزایش قیمت بنزین کند، در واقع تا زمانی که مشکلاتی همچون خودروهای پرمصرف داخلی و قاچاق بنزین و ضعف حمل و نقل عمومی حل نشده، فکر کردن به افزایش قیمت آن، مورد اقبال مردم قرار نمی گیرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در حالی که اظهارات ضد و نقیضی از ستادها درباره افزایش قیمت بنزین مطرح می شود اما یک نظرسنجی که توسط مرکز افکارسنجی سرمایه انجام شده است، نشان می دهد که اکثریت مردم اساسا با این فرضیه مخالفند که ریشه چالش بنزین در کشور، قیمت پایین آن است.
بنزین ۲۵ هزار تومانی و ۵۰ هزار تومانی قیمت هایی که از دل صحبت های پزشکیان و ستادش در آمده است و در مقابل بنزین ۳۵ هزارتومانی نیز به ستاد جلیلی منسوب شده است اما هر دو این نامزدها افزایش قیمت بنزین را رد کرده اند؛ با این حال همچنان مسئله ناترازی بنزین به عنوان یک چالش مطرح است؛ در واقع مصرف بنزین از تولید آن پیشی گرفته است.
بر اساس این نظرسنجی، فقط ۸.۶ درصد از پاسخگویان، مصرف بیش از حد بنزین به خاطر قیمت ارزان آن را اصلی ترین چالش بنزین می دانند و بیش از ۹۰ درصد مردم دیدگاه دیگری دارند.
بر این اساس، ۳۰.۴ درصد از مردم، خودروهای پرمصرف داخلی را دلیل مصرف بالای بنزین می دانند. رتبه دوم از نگاه مردم هم قاچاق بنزین با ۲۶.۷ درصد است. ۱۲.۲ درصد هم توزیع ناعادلانه یارانه بنزین به نفع صاحبان خودروهای لوکس، ۱۰.۵ درصد ضعف حمل و نقل عمومی، ۴.۶ درصد تولید ناکافی بنزین، ۴.۴ درصد واردات ناکافی بنزین و ۲.۶ درصد هم سایر موارد را دلیل بحران بنزین عنوان کرده اند.
بنابراین مشخص است که جامعه هیچ گونه همسویی با گزاره ارزان بودن بنزین به عنوان ریشه مصرف بالای آن ندارد و دولت بعد نمی تواند به صرف همراه کردن مردم اقدام به افزایش قیمت بنزین کند.
در واقع تا زمانی که مشکلاتی همچون خودروهای پر مصرف داخلی و قاچاق بنزین و ضعف حمل و نقل عمومی حل نشده، فکر کردن به افزایش قیمت آن، مورد اقبال مردم قرار نمی گیرد.
این نظرسنجی از نمونه ۸۹۶ نفری در سراسر کشور به صورت تلفنی انجام شده است.
با سلام و تشکر
خوب است در مورد گزینه تغییر پارادایم قیمت بنزین و خودرو یا خودرو ارزان سوخت گران هم نظرسنجی شود
تملک ارزان و بهره برداری گران؛ راهکار پایدار اسراف بنزین و آلودگی هوا
https://www.tinn.ir/fa/tiny/news-265403
با سیاست خودروی ارزان و سوخت گران، سرمایه گذاری اولیه خرید خودرو با تخصیص وام کم بهره و طویل المدت کاهش یافته و سوخت خوروها معادل متوسط همسایگان قابل عرضه خواهد شد
ایکاش همبن قیمت بنزین جهانی میشد هم قیمت خودرو