بازدید سایت : ۴۱۰۹۳

آمار آرای جلیلی و پزشکیان به تفکیک استان‌ ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳، میزان کل آرای اخذ شده و آرای ۲ کاندیدای ریاست جمهوری در دور دوم انتخابات به تفکیک استانی اعلام می شود.

آمار آرای جلیلی و پزشکیان به تفکیک استان‌ ها
تین نیوز

نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳، میزان کل آرای اخذ شده و آرای ۲ کاندیدای ریاست جمهوری در دور دوم انتخابات به تفکیک استانی اعلام می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مشرق نیوز، انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران برای تعیین رئیس دولت چهاردهم که طبق روال همیشگی قرار بود در سال آینده برگزار شود پس از بروز سانحه بالگرد آیت الله رئیسی و همراهانش و شهادت هشتمین رئیس جمهور ایران یک سال پیش از موعد مقرر، روز جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ در ۵۸ هزار ۶۴۰ شعبه داخلی و ۳۴۴ شعبه خارج از کشور برگزار شد.

◄ نتایج انتخابات به‌ تفکیک استان‌ ها + جدول

طبق نتایج به دست آمده از این انتخابات مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای و سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رای در جایگاه اول و دوم قرار گرفتند، اما به موجب اصل ۱۱۷ قانون اساسی و مواد قانون انتخابات ریاست جمهوری هیچکدام از آن ها نامزدها نتوانستند اکثریت مطلق آرا را به دست بیاورند تا تکلیف رئیس جمهوری ایران در روز جمعه، ۱۵ تیر ۱۴۰۳ در دور دوم انتخابات مشخص شود.

در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۳، ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه در سراسر کشور برای رای گیری مردم ایران تعیین شد که شامل ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ صندوق شعبه سیار بود و ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر واجد شرایط رای دادن در داخل و خارج کشور بودند.

در پایان ساعت اخذ رای و شمارش آرا و نتایج رسمی و نهایی انتخابات ریاست جمهوری؛ مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

 - مشارکت ۴۹.۸ درصد

- کل آرای شمارش شده: ۳۰.۵۳۰.۱۵۷ رأی

- مسعود پزشکیان: ۱۶.۳۸۴.۴۰۳ رأی

- سعید جلیلی: ۱۳.۵۳۸.۱۷۹ رأی

 
 

در جداول زیر میزان مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۳، میزان کل آرای اخذشده و آرای ۲ کاندیدای ریاست جمهوری به تفکیک هر استان ذکر شده است:

امار مشارکت استان ها در دور دوم انتخابات ریاست جهوری

تعداد آرا به تفکیک استان ها - دور دوم  انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری

 
 
 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.