بازدید سایت : ۲۹۸۸۱

توافق چین و قزاقستان جهت ساخت هاب کانتینری در سواحل دریای خزر

​چین و قزاقستان برای سرمایه گذاری ۳.۷ میلیارد دلاری در پروژه های مشترک، از جمله ساخت هاب کانتینری جدید در بندر آکتائو در سواحل دریای خزر توافق کردند.

توافق چین و قزاقستان جهت ساخت هاب کانتینری در سواحل دریای خزر
تین نیوز

چین و قزاقستان برای سرمایه گذاری ۳.۷ میلیارد دلاری در پروژه های مشترک، از جمله ساخت هاب کانتینری جدید در بندر آکتائو در سواحل دریای خزر توافق کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابرنیوز، بندر آکتائو قرار است پس از توافق بین چین و قزاقستان که طی میزگرد سرمایه گذاری در ۲ ژوئیه به دست آمد، یک هاب کانتینری جدید دریافت کند. در این میزگرد، دو کشور توافق کردند که ۳.۷ میلیارد دلار در پروژه های مشترک سرمایه گذاری کنند.

به عنوان بخشی از این قرارداد، راه آهن قزاقستان (KTZ) و گروه بندر لیانیوانگانگ چین قصد دارند یک هاب کانتینری در بندر آکتائو بسازند. به گفته قزاق اینوست، هدف این پروژه تقویت زیرساخت های لجستیکی و تقویت قابلیت های حمل و نقل ترانزیت از طریق قزاقستان است.

بندر آکتائو که در سواحل دریای خزر واقع شده است، یکی از اجزای کلیدی کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب و کریدور میانه است که آن را به یک دارایی استراتژیک حیاتی برای قزاقستان تبدیل می کند، زیرا تلاش می کند به یک کشور ترانزیتی پیشرو برای حمل و نقل کالا تبدیل شود.

علاوه بر این، به عنوان بخشی از سرمایه گذاری، شرکت چینی CRRC در حدود 200 لوکوموتیو جدید را به قزاقستان عرضه خواهد کرد. رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، پیش از این در کنفرانس همکاری «یک کمربند و یک جاده» در اکتبر 2023 به این سرمایه گذاری ها اشاره کرده بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.