بازدید سایت : ۶۹۷۸۵

رشد ۴۰ درصدی مصرف بنزین طی سه سال

از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ میزان مصرف ۳۸ تا ۴۰ درصد رشد داشته است.

رشد ۴۰ درصدی مصرف بنزین طی سه سال
تین نیوز |

دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پالایش کشور گفت: از سال  ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ میزان مصرف ۳۸ تا ۴۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ناصر عاشوری با بیان اینکه میزان مصرف کنونی بنزین ۱۱۲ میلیون لیتر در روز و میانگین تولید حدود ۹۸ تا ۱۰۴ میلیون لیتر در روز است، اظهار کرد: اکنون حمل و نقل عمومی و بخش ریل ضعیف شده است.

عاشوری افزود: به دلیل تشدید ترافیک مصرف چند میلیون افزایش یافته، تعداد اتوبوس های درون شهری و برون شهری کاهش یافته و جای آنها را خودروهای شخصی گرفته که نتیجه آن مصرف بیشتر بنزین، آلودگی هوا، تهدید سلامت مردم است.

وی با بیان اینکه لازم است دولت و مجلس در زمینه اصلاح قیمت بنزین تصمیم گیری کند، گفت: در زمان هاشمی رفسنجانی قیمت بنزین به صورت پلکانی در حال اصلاح بود که باید این روند ادامه پیدا می کرد تا اکنون دولت با وجود کسری بودجه مجبور نباشد بنزینی را که لیتری ۳۸ هزار تومان وارد می کند، با نرخ ۱۵۰۰ تومان بفروشد.

عاشوری با بیان اینکه با استقرار دولت جدید در مردم امید ایجاد شده که ناترازی و مشکلات اقتصادی و اجتماعی به حداقل برسد، اظهار کرد: بنا داریم که از دولت حمایت کنیم و با ایجاد سرعت در پروژه ها به رفع ناترازی حوزه انرژی کمک کنیم.

وی با اشاره به پروژه های در دست اجرا، گفت: پروژه کک اسفنجی بندرعباس، ارتقای کیفی پالایشگاه تبریز، ارتقای بنزین سازی پالایشگاه تهران، کک سوزنی شازند، فاز ۲ و ۴ و کیفی سازی و افزایش کمیت بنزین آبادان را از جمله پروژه ها در راستای کاهش ناترازی است.

دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پالایش کشور با تاکید بر اینکه راه حل عبور از ناترازی فقط تولید نیست، گفت: در گذشته راه اشتباهی رفتیم و اکنون توصیه ما به دولت چهاردهم این است که بر راه رفته اشتباه اصرار نداشته باشد چون انحراف بیشتر می شود.

عاشوری با بین اینکه اشتباه این بود که مصرف رها شده بود و تمام برنامه این بود که فقط با پالایشگاه ناترازی را حل کنند، گفت: برای حل این معضل نه تنها وزارت نفت بلکه شهرداری و بسیاری دیگر از وزارتخانه ها و سازمانها نیز باید کمک کنند تا الگوی مصرف تغییر کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدی

    اگر مردم میدونستن، دولت و مجلس با ارزان بودن دستوری انرژی ( مخصوصا بنزین) ، چه ظلمی میکنه و چه آسیبهای وحشتناکی برای مردم و کشور داره (بیکاری، مشکلات اقتصادی و پایین بودن دستمزدها، بیماری، مرگ و میرناشی از آلودگی هوا و و بدتر از همه خشکسالی که این مملکتو نابود میکنه استفاده زیاد از خودروهای شخصی و ، و اتلاف وقت زیاد در ترافیک و اعصاب خوردی ، کسری بودجه و تورم، ، افزایش شدید اختلاف طبقاتی) دولت رو مجبور میکردن قیمتا رو اصلاح کنه همه مشکلات بزرگی که بالا شمرده شده تا حد خیلی زیادی با اصلاح قیمت انرژی و سوخت حل میشه
    اصلاح قیمت و پرداخت سهمیه قابل مبادله انرژی و سوخت بر اساس کد ملی بسیار به سود همه مردم و دولت است و بسیاری از معضلات اقتصادی و زیست محیطی کشور را حل میکند.