◄ گره ترافیک نماز جمعه های مصلی راه حل علمی و فنی دارد
به گفته سید حسین میرشفیع، مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری بسیاری از معضلاتی که در ترافیک شهری و بین شهری که با آن دست به گریبان هستیم راه حل علمی و فنی دارد اما متاسفانه بهای کافی به کار علمی و مطالعاتی دقیق در مورد پروژه های شهری که در حال انجام است داده نشده و اولویت بندی اجرایی درست نیست.دیروز علیرغم تمهیدات و محدودیت های ترافیکی که برای برگزاری نمازجمعه از سوی پلیس راهور اتخاذ شده بود شاهد ترافیک سنگین در حوالی مصلی و خیابان های منتهی به مصلی و نیز دسترسی ها به ایستگاه مترو بودیم.
به گفته سید حسین میرشفیع، مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری بسیاری از معضلاتی که در ترافیک شهری و بین شهری که با آن دست به گریبان هستیم راه حل علمی و فنی دارد اما متاسفانه بهای کافی به کار علمی و مطالعاتی دقیق در مورد پروژه های شهری که در حال انجام است داده نشده و اولویت بندی اجرایی درست نیست.
به گزارش تین نیوز، دیروز علیرغم تمهیدات و محدودیت های ترافیکی که برای برگزاری نمازجمعه از سوی پلیس راهور اتخاذ شده بود شاهد ترافیک سنگین در حوالی مصلی و خیابان های منتهی به مصلی و نیز دسترسی ها به ایستگاه مترو بودیم.
سید حسین میرشفیع، مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری در گفتگو با تین نیوز با اشاره به ترافیک و گره ترافیکی در ورودی و خروجی های مصلی تهران بر موضوع مهم دانش حمل ونقل تاکید و توضیح داد: بسیاری از معضلاتی که در ترافیک شهری و بین شهری که با آن دست به گریبان هستیم راه حل علمی و فنی دارد و کارشناسانی که در زمینه حمل ونقل و ترافیک و نیز طرح هندسی راه ها مطالعات دارند می دانند که بسیاری از این مسائل قابلیت حل دارد و نباید ما در این حد را غافل شویم.
وی افزود: مصلی تهران برای مراسم این چینی طراحی شده و مساحتی که برای مصلی درنظر گرفته شده و نیز تعداد نمازگزاران پیش بینی مطالعاتی دارد جای تعجب دارد که چرا حتی ورودی و خروجی های مصلی نیز دچار مشکل بود برای حمل ونقل مسافر پارکینگ های مسافری پیش بینی نشده بود و مردم برای استفاده از مترو دچار مشکل بودند و مسافران برای دسترسی به ایستگاه مترو در حدود یک الی یک ساعت و نیم معطل شدند.
میرشفیع علت این اتفاقات را اینگونه تشریح کرد: متاسفانه بهای کافی به کار علمی و مطالعاتی دقیق در مورد پروژه های شهری که در حال انجام است داده نشده و اولویت بندی اجرایی درست نیست. بعضا هم اگر مطالعاتی وجود دارد اما در عمل آنان را اجرا نکرده ایم.
این کارشناس حمل ونقل گفت: دیروز با وجود محدودیت های ترافیکی در مسیرهای منتهی به مصلی شاهد رفت و آمد سخت نمازگزاران به هنگام ورود و خروجی به مصلی بودیم که نشان از بی مدیریتی خاصی بود که نباید اتفاق می افتد بویژه برای هموطنان و نمازگزارانی که در کنار تهدیدها برای حمایت از انقلاب و مردم فلسطین شرکت کرده بودند و فشار زیادی را برای ورود و خروج به مصلی متحمل شدند.
میر شفیع اذعان داشت: این گره های ترافیکی می بایست با همکاری و مشارکت تمامی کارشناسان در نهادهای متولی حمل ونقل و ترافیک از جمله وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، سازمان شهرداری و دهیاری های کشور و نیز شهرداری تهران به ضورت ریشه ای و علمی حل شود.
وی در پایان با اشاره به اینکه این مشکل را هر روزه در مسیرهای حمل ونقل بین تهران به شهرهای اطراف شاهد هستیم خاطرنشان کرد: امید است در مراسم بعدی مکانیزم روشن تری برای عدم تکرار این دست اتفاقات تمهید شود.