◄ نحوه تمدید کارت هوشمند رانندگان کامیون؛ نیازمند بازنگری/ حداقل کارکرد برای تمدید کارت هوشمند چقدر است؟
یک راننده کامیون دلایل خود در مورد بازنگری در حداقل کارکرد رانندگان برای تمدید کارت هوشمند را برشمرد.
در حالی که حداقل کارکرد برای رانندگان ناوگان سنگین جاده ای جهت تمدید کارت هوشمند در بخش حمل و نقل کالا تعداد 24 بارنامه و طی مسافت حداقل 10 هزار کیلومتر با بارنامه در مدت زمان یک سال است اما برخی رانندگان معتقدند: تعیین این حداقل کارکرد برای تمدید کارت هوشمند رانندگی، نیاز به بازنگری دارد.
به گزارش تین نیوز، یک راننده کامیون دلایل خود در مورد بازنگری در حداقل کارکرد رانندگان برای تمدید کارت هوشمند را برشمرد و گفت: رانندگان کمپرسی با توجه به نوع کارشان امکان دست یابی به چنین کارکردی را ندارند.
این راننده در گفت و گو با خبرنگار ما خاطرنشان کرد: همچنین هیچ پیش بینی برای احتمال بیماری رانندگان و زمان استراحت آنان و همچنین تصادف ناوگان و زمان مورد نیاز برای تعمیر آن، نشده است.
وی افزود: رانندگان کامیون به دلیل نوع کار خود با بیماری های از جمله بیماری قلبی، دیسک کمر و گردن و ... مواجه هستند که در صورت ابتلا به آن، برای مدت های طولانی نیازمند استراحت هستند آیا منصفانه است که به دلیل بیماری موفق به کسب حد نصاب لازم برای تمدید کارت هوشمند رانندگی نشده و با ابطال کارت هوشمند خود مواجه شوند؟
وی با بیان این که رانندگانی که چنین شرایطی دارند بعد از بهبودی بدون کارت هوشمند چگونه باید ادامه کار دهند، گفت: افرادی که راننده نیستند و پشت میز نشسته و تصمیم می گیرند فقط یک طرف قضیه را می بینند.
این راننده کامیون خاطرنشان کرد: اگر ناوگان سنگین تصادف کند و آسیب ببینند، هزینه و مدت زمان زیادی برای تعمیر آن مورد نیاز است که شاید امکان انجام آن در توان راننده نباشد، اگر چنین شرایطی برای راننده پیش آمد تکلیف شارژ کارت سوخت و کارت هوشمند رانندگی او چه می شود؟
وی گفت: همچنین رانندگان کامیون های تک بار مجبور هستند ۴۰۰ کیلومتر خالی بروند شاید به بار برسند ، در چنین شرایطی چه تمهیداتی اندیشیده شده است؟