ثبت ۲۴ هزار تخلف اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مازندران گفت: در مهرماه سال جاری سامانه های هوشمند توزین در حال حرکت استان بیش از ۱۹۹ هزار تردد از وسایل نقلیه باری را رصد و پایش کرده و بیش از ۲۴ هزار تخلف اضافه تناژ بالای ده درصد مجاز شناسایی شده است این میزان از تخلفات معادل بیش از ۱۲ درصد تردد وسایل نقلیه سنگین بوده که عدد قابل توجهی است.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مازندران گفت: در مهرماه سال جاری سامانه های هوشمند توزین در حال حرکت استان بیش از ۱۹۹ هزار تردد از وسایل نقلیه باری را رصد و پایش کرده و بیش از ۲۴ هزار تخلف اضافه تناژ بالای ده درصد مجاز شناسایی شده است این میزان از تخلفات معادل بیش از ۱۲ درصد تردد وسایل نقلیه سنگین بوده که عدد قابل توجهی است.
به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسن جهانیان گفت: با توجه به اینکه یکی از علل اصلی تخریب رویه راه ها و ابنیه آن اضافه بار وسایل نقلیه سنگین است لذا کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه بار غیرمجاز هستند اهمیت بالایی در حفظ راه و کاهش هزینه های نگهداری آن دارد.
وی اظهار کرد: بدین منظور اداره مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران کریدورهای اصلی حمل بار در استان را مجهز به سامانه هوشمند توزین در حال حرکت کرده است .
جهانیان ادامه داد: مهم ترین شاخصه سامانه توزین در حال حرکت WIM کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف آنهاست که مزایایی چون عدم اتلاف زمان، صرفه جویی سوخت و حذف نیروی انسانی را به همراه دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: این سامانه با استفاده از سنسورهای نصب شده در سطح جاده وسایل نقلیه متخلف دارای اضافه تناژ را به صورت هوشمند شناسایی کرده و اطلاعات آن را به صورت برخط به پاسگاه پلیس راه ارسال می کند. در مرحله بعد در باسکول های ثابت پلیس راه وسیله نقلیه خاطی به طور دقیق وزن شده و نسبت به اعمال مقررات از جمله اعمال جریمه، تخلیه بار و معرفی راننده و شرکت متخلف به کمیسیون رسیدگی به تخلفات ناوگان باری در این اداره کل اقدام می شود.
وی در خاتمه افزود: از دیگر مزایای استفاده از این تکنولوژی شناسایی تخلف سرعت وسایل نقلیه سنگین، شناسایی وسایل فاقد بار نامه و مجوز حمل بار و تشکیل پایگاه آماری جامع از حمل و نقل بار در استان جهت برنامه ریزی و مدیریت بر آن است.
جناب مهندس جهانیان
سلام
سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با تعیین وزن ناخالص غیر مجاز وسایل نقلیه نقلی باری مسبب اصلی تخریب راه ها است. با نصب سامان توزین هوشمند در حال حرکت(WIM) با ۱۰درصد صریح خطا اول باید خود سازمان پایش تناژ اضافی شود. وقتی قانونگزار جاده خود باعث اشاعه خلاف می شود از رانندگان نیاید انتطار داشت. اول مقررات حمل و نقل بار در راه ها را اصلاح کنید بعد سامانه توزین هوشمند را نصب کنید .
مقصرخودقانونه