کمین ۶ هزار نقطه حادثه خیز در جاده های کشور
رئیس پلیس راهور فراجا روند اصلاح و ایمن سازی نقاط حادثه خیز را کُند ارزیابی کرد و گفت: حدود ۶ هزار نقطه حادثه خیز دیگر در جاده ها و معابر شهری کشور وجود دارد و در ۲ سال اخیر فقط ۳۰ درصد نقاط حادثه خیز جاده های کشور ایمن سازی شد.
رئیس پلیس راهور فراجا روند اصلاح و ایمن سازی نقاط حادثه خیز را کُند ارزیابی کرد و گفت: حدود ۶ هزار نقطه حادثه خیز دیگر در جاده ها و معابر شهری کشور وجود دارد و در ۲ سال اخیر فقط ۳۰ درصد نقاط حادثه خیز جاده های کشور ایمن سازی شد.
به گزارش تین نیوز، سردار سیدتیمور حسینی به تشریح جزئیات ایمن سازی نقاط حادثه خیز پرداخت و توضیح داد: ۲ سال پیش با وزیر راه و شهرسازی سابق توافق کرده بودیم تا نقاط حادثه خیز را شناسایی کنیم تا نسبت به رفع و اصلاح این نقاط اقدام شود اما روند ایمن سازی این نقاط با حجم نقاط حادثه خیز تناسبی نداشته است.
وی با بیان اینکه در مجموع در ۲ سال اخیر تنها ۳۰ درصد نقاط حادثه خیز اصلاح و ایمن سازی شد، اضافه کرد: تاکنون فقط ۸۸۷ نقطه حادثه خیز به عنوان اولویت های اصلی برای کاهش تصادفات شناسایی شده است.
رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به وجود حدود ۶ هزار نقطه حادثه خیز در جاده ها و معابر شهری کشور، تصریح کرد: این وضعیت بحرانی نشان می دهد که اقدامات لازم برای رفع این مشکلات با سرعت کافی پیش نمی رود.
به گفته سردار حسینی، تاخیر در رفع نقاط حادثه خیز نه تنها جان هزاران نفر را به خطر می اندازد بلکه هزینه های هنگفتی را نیز بر جامعه تحمیل می کند. انتظار می رود وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها با جدیت بیشتری به این موضوع پرداخته و با سرعت عمل بالا برای رفع این نقاط اقدام کنند.
وی با تاکید بر اینکه جان انسان ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نیازمند توجه ویژه مسئولان است گفت: نگهداشت و بهسازی راه های موجود و رفع نقاط حادثه خیز در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای تأثیر بسزایی دارد.
به گفته مقام ارشد پلیس راهور کشور، در حالی که برخی از طرح های رفع نقاط حادثه خیز به کندی پیش می روند اما باید توجه داشته باشیم که راه، یکی از سه عامل اصلی در تصادفات است. این موضوع در کنار نقش انسان و وسیله نقلیه تأثیر زیادی بر افزایش یا کاهش آمار سوانح رانندگی دارد.
سردار حسینی گفت: به طور مشخص، بهسازی جاده ها می تواند به طور مستقیم به حفظ جان رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه کمک کند.
وی بار دیگر با اشاره به اینکه در حادثه تلخ محور همدان-ساوه با ۱۱ کشته و ۵ مصدوم ۵۰ درصد تقصیر با ایمنی راه بوده است، تاکید کرد: این مسئله اهمیت بهسازی راه ها و تجهیز جاده ها را بیش از پیش نشان می دهد.
حسینی تصریح کرد: بهسازی راه ها، تجهیز علائم ایمنی، ترمیم آسفالت، ایجاد نقاط امن و استفاده از جداکننده های مسیر از اقدامات ضروری برای کاهش تصادفات است همچنین تجهیز جاده ها به دوربین های هوشمند و استفاده از منابع مالی برای بهبود وضعیت راه ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد. به عنوان مثال، استفاده از فناوری های نوین در نظارت و کنترل ترافیک می تواند به شناسایی و رفع نقاط خطرناک کمک کند.