◄ قطعه 7 آزادراه شیراز اصفهان باید سریع تر تکمیل شود؛ سهم عمده تصادف ها روی دوش قطعه 7
مدیرعامل شرکت آزادراه شیراز اصفهان در گفتگو با تین نیوز با اشاره به حادثه خیز بودن قطعه 7 این آزادراه در شرایط فعلی، بر ضرورت تامین منابع لازم از سوی دولت و وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل این قطعه و رفع این گلوگاه تاکید کرد.
مدیرعامل شرکت آزادراه شیراز اصفهان در گفتگو با تین نیوز با اشاره به حادثه خیز بودن قطعه 7 این آزادراه در شرایط فعلی، بر ضرورت تامین منابع لازم از سوی دولت و وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل این قطعه و رفع این گلوگاه تاکید کرد.
رضا محمدی مدیرعامل شرکت آزادراه شیراز اصفهان که در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک با تین نیوز سخن می گفت، در تشریح کارهای تکمیلی این محور مواصلاتی بیان کرد: نیوجرسی های جانبی و دسترسی ها و تبادل های باقیمانده آزادراه در حال تکمیل است و مراحل پایانی را می گذراند. تکمیل روشنایی آزادراه نیز حداکثر تا یک ماه دیگر به اتمام می رسد. انشاالله بحث های هوشمندسازی آزادراه هم تا پایان سال به جمع بندی می رسد و به این ترتیب دیگر در حوزه کارهای تکمیلی آزادراه، کار باقیمانده خاصی نخواهیم داشت.
وی با بیان این که گلوگاه اصلی آزادراه در حال حاضر قطعه 7 است، افزود: این قطعه شرایط استراتژیک و خاصی پیدا کرده است چرا که تقرب و اتصال به شهر شیراز و تخلیه آزادراه از این قطعه انجام می شود.
محمدیان تصریح کرد: در حال حاضر یک طرف این محور به صورت دو طرفه در حال بهره برداری است و خطر تصادف در آن به شدت افزایش می یابد. متاسفانه با توجه به این که خودروها بدون حائل میان جاده در حال تردد هستند شاهد تصادف هایی هم در این قطعه هستیم که تلفات جانی و خسارت های فراوانی در پی دارد و می توان گفت سهم عمده ای از تصادف های آزادراه در قطعه 7 اتفاق می افتد.
مدیرعامل شرکت آزادراه شیراز اصفهان با بیان این که تلاش می کنیم قطعه 7 را به منظور کاهش خطر تصادفات، هر چه سریع تر تکمیل و ساماندهی کنیم، افزود: این امر مستلزم آن است که دولت سهم آورده خود را در این قطعه هر چه سریع تر تامین کند و وزارت راه نیز تامین هزینه های رفع معارضان این قطعه را انجام دهد.
محمدیان در ادامه توضیح داد: در قطعات 1 تا 6 آزادراه شیراز اصفهان سهم دولت و سرمایه گذار در تامین منابع احداث آزادراه، مساوی و 50 درصد بوده ولی سهم دولت در تامین منابع قطعات 7 و 8 آزادراه 70 درصد و سهم سرمایه گذار 30 درصد است. از این رو، عدم تامین منابع لازم توسط دولت در این قطعه کار تکمیل آن را با مشکل بیشتری مواجه می کند.
وی تصریح کرد: با تلاش هایی که شرکت آزادراه شیراز اصفهان انجام داده است این قطعه به پیشرفت فیزیکی بیش از 50 درصد رسیده ولی واقعیت این است که توان بیشتر از این را نداریم و برای ادامه کار نیازمند اقدامات دولت هستیم.
محمدیان افزود: تمهیدی که دولت و وزارت راه برای تکمیل این قطعه اندیشیده اند این است که از طریق تهاتر زمین های تحت تملک شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، بخشی از منابع لازم برای این قطعه تامین شود. زمین مورد نظر مشخص شده و امور حقوقی این کار انجام شده و امیدواریم با وجود آن که بازار زمین و مسکن دوره رونق را سپری نمی کند، بتوانیم با تملک این زمین، اندوخته و پشتوانه ای در اختیار داشته باشیم که برای تامین منابع تکمیل قطعه 7 روی آن حساب کنیم.