بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

تصویب اختصاص ۲ هزار و چهار صد میلیارد تومان اوراق مشارکت برای قطار شهری تبریز

​اختصاص ۲ هزار و چهار صد میلیارد تومان اوراق مشارکت برای احداث، تکمیل و بهره برداری از طرح قطار شهری در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز تصویب شد.

تصویب اختصاص ۲ هزار و چهار صد میلیارد تومان اوراق مشارکت برای قطار شهری تبریز
تین نیوز

اختصاص ۲ هزار و چهار صد میلیارد تومان اوراق مشارکت برای احداث، تکمیل و بهره برداری از طرح قطار شهری در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز تصویب شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، علیرضا نوای باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز، اظهار کرد: ۲ هزار و چهار صد میلیارد تومان اوراق مشارکت با تضمین باز پرداخت اصل و سود این اوراق به نسبت ۵۰ درصد دولت و ۵۰ درصد شهرداری تبریز برای قطار شهری در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در این راستا شهرداری لایحه کرده که این اوراق در شورا به تصویب برسد، علی رغم اینکه هزینه این مبلغ متناسب با شرایط جامعه کم نیست، به بیش از ۳۰ درصد سود می رسد.

باغبان افزود: ۲۵ درصد وام هم ضرر است و هزینه بالا می رود اما حتی باید ۴۰ درصد سود را قبول کنیم، چون ۵۰ درصد را دولت و ۵۰ درصد را شهرداری می پردازد باز هم ارزان ترین پولی است که به پروژه ها تزریق می کنیم که انشاالله در صحن شورا با نظر مثبت به تصویب برسانیم.

احد صادقی، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: اوراق به شکلی است که ۱۰۰ میلیون تومان می گیریم و ۱۷۰ میلیون تومان بر می گردانیم و در پایان ۴ سال ۵۰ درصد را برمی گردانیم و برای ما فقط ۱۵ درصد سود دارد.

وی ادامه داد: باید به این منطق برسیم که آیا اوراق برای ما نسبت به وام کم هزینه است یا نه، اگر ۵۰ درصد سهم دولت نباشد که خیلی بی صرفه است.

حجت الاسلام والمسلمین رسول برگی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در این جلسه درباره فروش قسمتی از قطعه ورزشی دارای معارض اظهار کرد: من رای مثبت نخواهم داد و به نظرم باید به دلیل وظیفه شورایی به نهادهای نظارتی ارجاع داده شود. چه منفی و چه مثبت افراد مرتبط به دادگاه معرفی شوند چرا که تضییع حقوق بیت المال شده است.

وی درباره کمک شهرداری به نیازمندان افزود: شهردار شیشه ای شده و سقف ۲ میلیارد در سال دست شهرداری را باز می گذارد و شخصیت شهردار هم از نظر تصمیم گیری سر جایش می ماند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسن

    جمعه ها را تعطیل نکنید ساعات کار مترو رازیادکنید