بازدید سایت : ۱۱۴۰۷۲

سرویس مدارس؛ دردسر این روزهای والدین

درحالیکه کمتر از دو هفته به آغاز سال تحصیلی جدید باقی مانده است، بازگشایی مدارس در روز اول مهرماه بخصوص برای آن دسته از دانش آموزانی که به تازگی فضای اجتماعی مدرسه را تجربه می کنند، بسیار شیرین و خاطره انگیز است، اما در این بین برای اعزام هر دانش آموز به مدرسه که در برخی خانواده ها تعداد آن ها به سه محصل هم می رسد، والدین دغدغه های زیادی را از جمله تردد فرزندانشان پشت سر می گذارند.

سرویس مدارس؛ دردسر این روزهای والدین
تین نیوز |

درحالیکه کمتر از دو هفته به آغاز سال تحصیلی جدید باقی مانده است، بازگشایی مدارس در روز اول مهرماه بخصوص برای آن دسته از دانش آموزانی که به تازگی فضای اجتماعی مدرسه را تجربه می کنند، بسیار شیرین و خاطره انگیز است، اما در این بین برای اعزام هر دانش آموز به مدرسه که در برخی خانواده ها تعداد آن ها به سه محصل هم می رسد، والدین دغدغه های زیادی را از جمله تردد فرزندانشان پشت سر می گذارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سرویس مدارس پس از پیچ و خم های فراوان بین شهرداری و مدارس، طبق آئین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزی، جزو امور محوله به شهرداری ها قرار گرفت، تصمیمی که هنوز خوب و بد عام آن، چندان مشخص نبوده و مزایا یا معایب این تصمیم را باید پس از مشاهده مدیریت ترافیک شهری در اولین روزهای بازگشایی مدارس، مشاهده کرد.

برهمین اساس، شهرداری ها و دهیاری ها مسئول اجرای آئین نامه جدید مصوبه هیئت وزیران بوده و طبق آیین نامه جدید اجرایی حمل و نقل دانش آموزان، هر گونه دخالت مدیر یا سایر مسئولان و عوامل مدرسه یا ادارات کل آموزش و پرورش در حوزه حمل و نقل دانش آموزی خارج از موارد تعیین شده در آیین نامه یا انعقاد قرارداد بین مدارس با پیمانکاران سرویس مدارس ممنوع است.

تصویب افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس در شورای اسلامی شهر تبریز

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری تبریز گفت: لایحه افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید در جلسه شورای اسلامی شهر به تصویب آرای اعضای شورای اسلامی شهر تبریز رسیده است.

روح الله رشیدی در گفت وگو با ایسنا در این خصوص اظهار کرد: حمل و نقل دانش آموزان در سال تحصیلی جدید با تغییراتی نسبت به گذشته همراه شده است و طبق تصویب نامه هیئت وزیران در سال گذشته شهرداری ها عهده دار مسئولیت حمل و نقل دانش آموزان شده است.

وی ادامه داد: براساس این تصویب نامه مقرر شده است تا تمامی اقدامات لازم برای سرویس مدارس در بستر سامانه ی سپند انجام گیرد و هرگونه اقدام در حوزه حمل و نقل دانش آموزی خارج از موارد تعیین شده در آیین نامه یا انعقاد قرارداد بین مدارس با پیمانکاران سرویس مدارس ممنوع است.

وی افزود: این قانون شهریور سال گذشته ابلاغ شد که متاسفانه فرصت عملی کردن آن امکان پذیر نبود، اما عوامل مربوطه سال جاری مستلزم به اجرای این قانون شده و بنابر نرخ مصوب شده توسط شورای اسلامی شهر نرخ دریافتی سرویس مدارس نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است.

رشیدی عنوان کرد: اولیای دانش آموزانی که می خواهند از خدمات سرویس حمل و نقل دانش آموزی استفاده کنند باید درخواست خود را در سامانه پایش ناوگان دانش آموزی «سپند» ثبت کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: اختلافات بین مدارس و شهرداری بر سر حذف نقش مدارس از موضوع سرویس مدارس بود که هنوزهم مدارس در خصوص تامین سرویس تحت فشار والدین قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: نظارت و تایید صلاحیت رانندگان و شرکت های حمل و نقل بنابر قانون بر عهده ی سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری است که گواهی سلامت دریافت کرده و کارشان را انجام می دهند.

ثبت نام ۲۰ هزار و ۱۶۴ دانش آموز استان آذربایجان شرقی در سامانه ی سپند

 رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از ثبت نام ۲۰ هزار و ۱۶۴ نفر در سامانه سپند (مربوط به سرویس مدارس) خبر داد.

ناصر شهریاری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس آمارها تعداد ثبت نامی ها طی سال گذشته حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر بود که در سال جاری و پس از محول شدن به شهرداری، آمار ثبت نامی ها به دنبال اطلاع رسانی دقیق در کانال های اطلاع رسانی و مدارس، بیش از ۷۰۰۰ نفر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بر اساس آیین نامه جدید، مدیران مدارس حق انعقاد قرارداد با هیچ راننده و شرکتی را ندارند و هرگونه درخواست در این خصوص باید به صورت الکترونیکی در سامانه مربوطه ثبت گردد.

وی افزود: طبق ماده ۲۷ آئین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزی هیات وزیران و به منظور برنامه ریزی و تأمین ناوگان مورد نیاز حمل و نقل دانش آموزی، والدین موظف هستند اقدام به ثبت درخواست خود در سامانه سپند کنند.

رئیس اداره انجمن اولیا مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، با تاکید بر لزوم ثبت نام در سامانه سپند به منظور بهره مندی از سرویس مدارس توسط اولیای دانش آموزان بیان کرد: استفاده از سامانه سپند برای ثبت نام سرویس مدارس الزامی است و رانندگان و پیمانکاران نیز موظف به ثبت نام در این سامانه و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح هستند. ثبت نام در خصوص دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز بسیار ضرورت دارد.

وی، برنامه ریزی های لازم جهت ساماندهی سرویس مدارس از سوی شهرداری و سازمان تاکسیرانی را مشروط به ثبت نام تمامی دانش آموزان واجد شرایط عنوان کرد.

وی تاکید کرد: مدیران باید بررسی کنند که آیا تعداد نفرات ثبت نام کننده در سامانه سپند با تعداد نفرات پیش بینی شده به این منظور یکسان هستند یا نه و در صورت هرگونه مغایرت باید اطلاع رسانی لازم به تمامی اولیا صورت گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.