◄ آزادراه اصفهان شیراز 3 هفته مانده به افتتاح چه وضعیتی دارد؟
با ورود به شهریورماه 1402، آزادراه اصفهان شیراز در آستانه بهره برداری قرار گرفته و قول افتتاح این اتوبان نیز باید در این ماه محقق شود. اما سوال اینجاست که چقدر از کارهای این مجور مهم مواصلاتی باقیمانده است.
با ورود به شهریورماه 1402، آزادراه اصفهان شیراز در آستانه بهره برداری قرار گرفته و قول افتتاح این اتوبان نیز باید در این ماه محقق شود. اما سوال اینجاست که چقدر از کارهای این محور مهم مواصلاتی باقیمانده است.
گزارش مهم روز را بخوانید:
2 گام تا افتتاح آزادراه شیراز به اصفهان؛ ۶ قطعه همزمان افتتاح می شود
به گزارش تین نیوز، حدود یک سال و ده ماه از نخستین سفر حجت الاسلام رئیسی، به استان فارس می گذرد. خبرها حاکیست دومین سفر رئیس جمهوری به این استان نیز برای هفته پایانی شهریورماه برنامه ریزی شده است.
در این سفر قرار است یکی از مهم ترین پروژه های عمرانی کشور یعنی آزادراه اصفهان شیراز مورد بهره برداری قرار گیرد.
اگر به وعده های داده شده توسط وزیر راه و شهرسازی و معاون وی، خیر الله خادمی که مسئولیت ساخت اتوبان های کشور را نیز به عهده دارد توجه کنیم، اتوبان وصل کننده اصفهان به شیراز باید تا 3 هفته دیگر افتتاح شود. سوال اینجاست که این اتوبان اکنون در چه وضعیتی است و آیا در موعد مقرر آماده خواهد شد؟
روز گذشته - 31 مرداد ماه - معاون وزیر راه و شهرسازی میزبان مدیران پروژه های مهم راهسازی بود. مدیرپروژه اتوبان اصفهان شیراز نیز در این جلسه حضور داشت و گزارشی از آخرین وضعیت این اتوبان را ارائه کرد. جزئیات این گزارش منتشر نشده است اما به نظر می رسد هنوز در فاصله 3 هفته تا افتتاح، برخی تجهیزات ایمنی و ملزومات مورد نیاز این اتوبان تکمیل نشده است.
البته در خبری که در پرتال وزارت راه و شهرسازی از دیدار اخیر خادمی با مدیران پروژه های آزادراهی منتشر شده آمده است که وی دستورات لازم نسبت به رفع موانع و تسریع در بهره برداری هرچه سریعتر این طرح اولویت دار آزادراهی را صادر کرده است.
بررسی ها نشان می دهد در ماه های اخیر تزریق منابع مالی به این پروژه سرعت گرفته است تا در سفر رئیسی به شیراز شاهد افتتاح این ابروژه ریلی باشیم. این درحالیست که در اردیبهشت ماه 1402 آمارها از پیشرفت کند این پروژه حکایت داشت.
گزارشی که در رسانه ها در ماه دوم بهار امسال منتشر شده نشان می دهد تکمیل آزاد راه شیراز اصفهان از 85 درصد پیشرفت پیش از نخستین سفر رییس جمهور در پایان اردیبهشت ماه سالجاری به 94 درصد رسیده و تنها 9 درصد رشد را نشان می دهد. آخرین گزارش ها هم همچنان از پیشرفت 97 درصدی این پروژه خبر می دهند و 3 درصد باقیمانده با کندی در حال تکمیل است.
فهرست کارهای باقیمانده از اتوبان اصفهان شیراز نشان می دهد این کارها اگر چه قابل توجه نیستند اما از نظر ایمنی اهمیت بالایی دارند.
به عنوان مثال گفته می شود درزهای انبساط پل های اجرا شده در آزادراه اصفهان شیراز هنوز کامل نیست. ضمنا ملزوماتی مثل نصب جان پناه ها در نقاط پرتگاهی و روی پل ها، تابلوها و علایم ترافیکی، خط کشی های لازم برای جاده هنوز تکمیل نشده و در حال اجرا است.
انتهای پیام
این پروژه راهسازی است نه ریلی .
ایا افتتاح این بزرگ راه در سفر رئیسی واجب تر است یا جان مردم
ایا مسئولین فارس خصوصا استاندار
به این نکته توجه کرده که اگر بزرگ راه افتتاح بشه مردم با بزرگترین مشکل ترافیکی در محدوده گویم رو به رو می شوند همین حالا مردم مشکل دارن اگر بار ترافیکی بزرگ راه هم بهش افزوده بشه ان وقت عالی میشه
ای داد از بی تدبیری و ریا کاری
این مسیرآزادراهی که حدود ۱۵ سال ساخت آن طول کشیده استاندارد نیست در سه قطعه از شیب بسیار تند ودر بخش کامفیروز از پیچ های متعدد وخطرناک تا پرتگاههای بدون حفاظ وناامنی مهم ترین اشکال این آزا د راه است در این مسیر ۲۵۰ کیلومتری هیچ شهرستان ومرکز امنیتی وهیچ درمانگاه بیمارستان واورژانس قابل اعتنایی وجود ندارد!! از پمپ بنزین ومجتمع بین راهی توالت وآب خبری نیست!! ۲۵۰ کیلومتر اتوبان در خلائ خدمات امنیتی اورژانسی وبهداشتی پایان غمبار این آزادراه گویم ودکوهک است که باید الان خون گریست ودر هنگام تجمیع خودرو وزیر واستادندار ومدیرکل را ....
تجربه نشان داده هر جا جاده ای کشیده میشه به مرور زمان آبادانی ایجاد میشه نباید زیاد بدبین بود
حالا خون که نباید گریست باید به این همه تلاش متخصصان وطن ارج قائل شویم وباشجاعت واعتماد به نفس کمبودهای رفاهی وامنیتی وحفاظتی را جبران کرد وازاین سرمایه مهم ملی باتمام وجود حفاظت کرد. آزاد راه شیراز اصفهان واقعا علاوه بر نزدیکتر کردن فاصله دومرکز استان بسیاری از شهرستانها و روستاهایی که قبلا در مسیر راه اصلی نبودند به این آزادراه وصل می کند.
یادم هست اتوبان قزوین رشت هم شرایطی مثل همین اتوبان داشت و تقریبا به فراموشی سپرده شده بود. احمدی نژاد اتوبان قزوین رشت را به فوریت اتمام و افتتاح نمود. دقیقا همین مسایل همان زمان نیز مطرح می شد. اما اگر اتوبان در آن زمان توسط احمدی نژاد به زور افتتاح نمیشد، امروز سفر به گیلان عملا غیر ممکن بود. تجربه نشان داده در ایران باید در عمل انجام شده قرار داد تا پروژه های عمرانی سر و سامان بگیرند.
قرارگاه خاتم سال ۱۳۹۱ این پروژه شروع و گفتن سه سال بعد تحویل میدن
الآن حدود ۱۰ سال بیشتر طولش دادن
دروغ هستش من خودم بچه همین جا هستم تازه دارن جاده رو ادامش رو صاف میکنن هنوز آسفالت هم نشده چه برسه به لزوماًت امنیتی
سلام این آزادراه اگر در شهریور افتتاح نشود تا پایان سال هم افتتاح نخواهد شد و به سال بعد کشیده خواهد شد و هزینه مضاعفی در بر خواهد داشت
خیلی کاراش مونده هنوز زوده
ابروژه ریلی. دیگه چیه از بس عجله دارید نمیدونید چی بنویسید
خدای بکنید بگذارید نفس بکشیم
اصلا شما خوب ما بد خوبه
زورکی میخواهند افتتاح کنند
سلام ممنون از تلاش هاشون ولی اگه رفت و آمد این ها از گویم فعلی باشه که افتضاح میشه پیشنهاد اینه که بزارن برا ی وقت دیگه ...آقای رئیسی هستش همین نزدیکی هاست
سلام ، اکثر جاده های قدیمی بر اثر فرسودگی و از بین رفتن آسفالت بدلیل گرما و سوختن قیر داخل آسفالت ترک دارند و ناهمواری آسیب بسیار زیادی به لاستیکها و سیستم تعلیق ماشینها میزند ولی ! کسی گوشش هم بدهکار نیست ! قیر و شن و ماسه که از آمریکا نمیاد ، صاحب و سالار ندارد وزارت راه.
بی سواد
سلام چقدر غلط املایی داشت گزارش
یه زمانی هم که قالیباف میخواستشهرداری رو تحویل بده ایستگاه مترو کمیل رو نصفه ونیمه وباعجله افتتاح کرد که بگه زمان اون انجام شده بعد مجبور شدند چندین ماه تعطیلش کنند تاتکمیل بشه
مهم بزرگ نمایی خودشان است در هفته دولت بقول خودشان استاندار کیلویی چند
آزاد را کاشان و نطنز وقم با اونهمه تردد و اخذ عوارض چه آسفالت افتصاحی داره چرا کسی رسیدگی نمیکنه ماشینهامون با ابن لوازم یدکی گرون داغون شد
امروز کوه اول تنگ خیاره ریزش کرد تمام جاده بسته شد هیچ ایمنی نداره
انشالله کامل شد افتتاح میشه اگر آدمهای طلبکار منفی باف خفه بشن نظرندهند
خداوکیلی چقدر غر میزنید چقدر بی انصاف هستین .آزادراه به این مشتی ساختن .من خودم کل مسیر رو دیدم.به جرات زیباترین و بهترین هست گمونم عریض ترین هم باشه هر طرفش 5باند هست .ویو بینظیر ،،واقعا محشره،،مطمئنم وقتی ببینید نظر من رو تایید میکنید..اطرافتون کوههای سرسبز و زیبا .خلاصه یه بارم تشکر کنید ..همش دارین غر میزنید تو تمام مسائل هم که کارشناس هستین
بژرگ راه عالی هست
اززحمات راهسازان تشکرمیکنیم کاشکی راههای ریلی وازادراههای شیرازبه خوزستان وبوشهراجراگردد
سلام در مورد ازاد راه نظری نمیدم چون هیچ اطلاعی ندارم! ولی واقعا در کامنتها توی شوکم ! اکثرا ضد کشور خودشون حرف می زنند ، در حالی که فکر می کنن دارند ضربه می زنند به فلان جا! مردم کمی تحقیر کردنمون رو کنار بزاریم به خدا خیلی چیزها ملی هست !
خدا قوت به همه کارگران و مهندسان مسوولین زحمت کش
هر جا جاده کشیده بشه حتما آبادانی برای بومیهای اون محل هم به همراه داره ،یه کم مثبت اندیش باشیم
آباده چی میشه؟ خیلی از شهرها در مسیر از کسب و کار میافتند یک معضل بزرگ پیش میاد
وای یکی از کجا اورد هر طرف 5 باند!!!! داداش دو بانده است! عین اتوبان قبلی!!!
اونه دوستی که گفت هر جا راه میشه ابادانی میشه متوجه نشد این ازاد راهه ! نه بزرگراه!!!! اطراف ازاد راه نمیشه چیزی ساخت!!!!!
تو رو خدا بدلیل حفظ محیط زیست این منطقه ،و نابود نشدن درختان و جنگل بلوط ،لااقل این جاده فقط مخصوص سواری ها باشه و کامیونها از جاده قدیم رقت و آمد کنن که هم ایمنی دو جاده بالاتر میره و برای ماشین های سنگین هم اون جاده خلوت تر و بهتر میشه
سلام اون بنده خداکه میگه من بچه همون منطقه ام هنوزخیلی جاهاش اسفالت نشده اصلاهم اینجورنیست شمابچه کجای که اطلاع نداری الکی حرف میزنی ازبرج سه تاالان من خودم سه چهاربار ازاتوبان رفتم اصفهان اتفاقا اصلاخاکی نداره خیلی هم عالیه درضمن شش باند سه بانداینطرف سه باندطرف دیگه جاده بسیارزیبا وعالیه دستشون دردنکنه
به فکر اتوبان شیراز به بوشهر باشید
سلام دوستان
همه مسیر تا تنگ خیاره ایمن و خوبه،
3 باند از هر طرف، دمشان گرم خداقوت
انشاالله قطعه هفتم هم به همین خوبی درست کنند
پس از فعال شدن هر طرحی مشکلات احتمالی هم ممکنه نمایان بشه و این کاملا طبیعیه و انشاالله اونها هم رفع میشه.
۱۳سال واسه یه اتوبان. واقعا مایه آبروریزیه