بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ افزایش ۹ درصدی تخلیه و بارگیری بنادر در چهارماه نخست امسال / رشد ۴۵۶ درصدی واردات نفتی در تیرماه

◄ افزایش ۹ درصدی تخلیه و بارگیری بنادر در چهارماه نخست امسال / رشد ۴۵۶ درصدی واردات نفتی در تیرماه

تین نیوز | بر اساس آمار رسمی، تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشورمان در چهار ماه نخست امسال در مقایسه با چهار ماه نخست سال 92، به میزان 9 درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز، سازمان بنادر و دریانوردی گزارشی آماری درباره عملکرد بنادر ایران در تیرماه و نیز در چهارماه نخست امسال منتشر کرده که بررسی آن، نتایج زیر را نشان می دهد:

مقایسه عملکرد بنادر ایران در تیرماه امسال و سال گذشته
بر اساس آمار رسمی، در تیرماه امسال، مجموع عملیات تخلیه و بارگیری مواد نفتی و غیر نفتی در بنادر کشورمان، هشت درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

بخش زیادی از این رشد به مواد نفتی مربوط است، چنانکه تخلیه و بارگیری مواد نفتی در تیرماه امسال، 16 درصد نسبت به تیر 92 رشد داشته است، در بخش مواد غیرنفتی نیز رشد پنج درصدی را در تیرماه امسال شاهد بودیم.

کالاهای غیرنفتی در تیرماه امسال نسبت به سال گذشته، 17 درصد رشد در بخش تخلیه و پنج درصد کاهش در بخش بارگیری را شاهد بوده است، همچنین در بخش مواد نفتی، شاهد رشد 2 و 30 درصدی تخلیه و بارگیری هستیم.

بر اساس آمار سازمان بنادر، صادرات مواد غیرنفتی، در تیرماه امسال کاهش هشت درصدی داشته در حالی که صادرات مواد نفتی، 128 درصد افزایش داشته است.

از سوی دیگر واردات مواد غیرنفتی در تیرماه امسال، سه درصد رشد داشته که این رشد در مورد مواد نفتی، 456 درصد است.

ترانزیت مواد غیرنفتی در تیرماه امسال نسبت به تیرماه سال 92، به میزان 598 درصد رشد داشته در حالی که در بخش مواد نفتی، شاهد کاهش یک درصدی ترانزیت هستیم.

بر اساس آمار سازمان بنادر و دریانوردی، تخلیه و بارگیری کانتینر در مجموع در تیرماه امسال، 14 درصد رشد داشته است. همچنین ورود شناورهای بالای هزار تن وارد شده به بندر در تیرماه امسال، 21 درصد و ورود شناورهای زیر هزارتن 209 درصد رشد داشته و در مجموع، میزان ورود شناورها به بنادر کشور 118 درصد رشد داشته است.

در زمینه جابجایی مسافر نیز در تیرماه امسال، بنادر ایران شاهد رشد هشت درصدی بودند.

مقایسه عملکرد بنادر در چهارماهه نخست امسال و سال گذشته

مقایسه عملکرد چهارماهه بنادر ایران در سال جاری و سال گذشته نشان می دهد در مجموع در تخلیه و بارگیری نفتی و غیرنفتی، شاهد رشد 9 درصدی هستیم که در این میان، تخلیه و بارگیری مواد غیرنفتی، رشد 10 درصدی و تخلیه و بارگیری مواد نفتی، رشد هفت درصدی داشته است.

تخلیه مواد غیرنفتی در چهارماه نخست امسال 21 درصد و بارگیری این مواد، یک درصد رشد را شاهد بوده، همچنین تخلیه مواد نفتی در چهار ماهه نخست امسال، با رشد هشت درصدی و بارگیری این مواد با رشد 6 درصدی همراه بوده است.

بر اساس آمار رسمی، در چهار ماه نخست امسال، واردات مواد غیرنفتی در بنادر ایران، رشد 9 درصدی را شاهد بوده در در حالی که صادرات این مواد، بدون تغییر نسبت به چهار ماه سال قبل باقی مانده است. در بخش مواد نفتی نیز، واردات 290 درصد رشد داشته در حالی که صادرات، 59 درصد رشد را تجربه کرده است.

در ترانزیت مواد غیرنفتی، عملکرد بنادر ایران در چهارماه نخست امسال، 437 درصد رشد داشته است، این رشد در بخش مواد نفتی، چهار درصد است.

در چهار ماه نخست امسال، تخلیه و بارگیری کانتینر در مجموع 2 درصد کاهش داشته است. در زمینه ورود شناورها به بنادر کشورمان نیز در مجموع 141 درصد رشد را شاهد هستیم که این رشد در زمینه ورود شناورهای بالای هزارتن، 15 درصد و در زمینه شناورهای زیر 1000 تن، 281 درصد است.

بر اساس آمار، در چهار ماه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته، میزان مسافران ورودی به بنادر کشورمان 9 درصد افزایش داشته است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.