بازدید سایت : ۴۷۶۵۶

تکمیل تونل دوم حیران نیازمند ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تکمیل تونل دوم حیران نیازمند ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار است و در صورت تامین منابع مورد نیاز این تونل سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

تکمیل تونل دوم حیران نیازمند ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار است
تین نیوز |

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تکمیل تونل دوم حیران نیازمند ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار است و در صورت تامین منابع مورد نیاز این تونل سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محبوب حیدری درباره آخرین وضعیت احداث تونل دوم حیران در مسیر اردبیل- آستارا اظهار کرد: طول تونل در دست احداث ۷۳۰ متر است که ۴۲۰ متر آن خاکبرداری سنگی کف انجام شده و عملیات بتن ریزی کف تونل هم در سطح ۱۲۰ متر به اتمام رسیده است.

مدیرکل راه و شهر سازی استان اردبیل همچنین از اجرای عملیات لاینینگ (روکش لاستیکی) تونل دوم به میزان ۸۴ متر خبر داد و گفت: با بهره برداری از این تونل ضمن کاهش قابل توجه ترافیک در مسیر اردبیل - آستارا و بالعکس صرفه جویی زیادی در وقت و سوخت محقق شده و ایمنی تردد هم در این مسیر افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در مجموع ۸۱۴ کیلومتر بزرگراه در مناطق مختلف استان در مراحل مختلف بهره برداری، در دست ساخت و مطالعات است که انتظار می رود با تکمیل پروژه های در دست اجرا شاخص بهره مندی استان از بزرگراه افزایش یابد.

حیدری با بیان اینکه تقریبا تمامی پروژه های بزرگراهی استان دارای ردیف اعتبار ملی است، گفت: در حال حاضر ۲۳۷ کیلومتر بزرگراه تکمیل و به روی خودروها گشوده شده است. ۲۷۸ کیلومتر در دست احداث است که به تدریج مورد بهره برداری قرار می گیرد و ۲۹۹ کیلومتر نیز در مراحل تکمیل مطالعات قرار دارد.

وی دلیل تاخیر در اجرا و تکمیل برخی طرح های راه سازی استان را عدم تامین اعتبار به موقع اعلام کرد و گفت: مسئولان تلاش می کنند تا از محل منابع ملی و تهاتر نفت اعتبارات لازم برای طرح های زیربنایی حوزه راه جذب شده و طرح ها در موعد مقرر تکمیل شود.

استان اردبیل از نظر شاخص های بزرگراهی جزو استان های محروم کشور است به طوری که هنوز ارتباط مرکز استان با مرکز کشور از طریق بزرگراه برقرار نشده است.

در حال حاضر پروژه های بزرگراهی در قالب قطعات مختلف از جنوب تا شمال استان در دست اجراست و به گفته مسئولان اداره کل راه و شهرسازی انتظار می رود با تکمیل پروژه های در دست اجرا شاخص بهره مندی استان اردبیل از بزرگراه امسال به ۳۰ درصد برسد.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب های بسیار تندی به زمین های کم ارتفاع اطراف خود شامل کرانه های دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشت های کم ارتفاع استان های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود و به همین دلیل جاده های این استان اغلب دارای پیچ ها و شیب های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت گذر و برف گیر به نام های حیران، صایین، کجل، نقدوز، الماس، لنگان، قره آغاج و اسالم در جاده های این استان قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.