بازدید سایت : ۲۱۹۷۳

افزایش ۵۲ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله‌ سوار

مدیر پایانه مرزی بیله سوار از افزایش ۵۲ درصدی صادرات کالای ایرانی از این پایانه خبر داد.

افزایش ۵۲ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله‌ سوار
تین نیوز

مدیر پایانه مرزی بیله سوار از افزایش ۵۲ درصدی صادرات کالای ایرانی از این پایانه خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، لطف الله بابایی روز پنجشنبه در جلسه کمیته هماهنگی مرزی بیله سوار اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۱۰ هزار تن کالای ایرانی توسط ۱۳ هزار و ۹۱۲ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار عمده کالای صادراتی از این مرز را کاشی انواع، فلفل، میل گرد، بادمجان، سیب زمینی، سنگ های ساختمانی، نمک، شیشه انواع و پروفیل برشمرد و افزود: این اقلام به بازار کشورهای روسیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و حوزه قفقاز صادر شده است.

بابایی همچنین از واردات حدود ۱۱ هزار تن کالا توسط ۷۰۵ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار در این مدت خبر داد و گفت: میزان واردات کالا از این مرز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۳۵ درصدی را نشان می دهد.

وی همچنین با اشاره به ترانزیت ورودی ۱۶۴ هزار تن کالا از مرز بیله سوار در پنج ماه گذشته افزود: این میزان کالا توسط هفت هزار و ۷۲۴ دستگاه کامیون وارد کشور شده است.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار در ادامه به افزایش ۲۲ درصدی ترانزیت خروجی کالا در مدت یاد شده اشاره کرد و گفت: ۳۱۶ هزار تن کالا توسط ۱۴ هزار و ۵۱۴ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار به خارج از کشور ترانزیت شده است.

بابایی مجموع واردات، صادرات، ترانزیت ورودی و خروجی پنج ماه گذشته پایانه مرزی بیله سوار را بیش از ۸۰۴ هزار تن عنوان کرد و گفت: با تلاش شبانه روزی فعالان عرصه حمل و نقل بین المللی و ترانزیت شاهد افزایش ۲۶ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هستیم.

بیله سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و گمرک و پایانه مرزی این شهرستان تنها گذرگاه فعال مرزی استان اردبیل می باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.