◄ 6 پیشنهاد برای بهبود وضعیت رانندگان سواری کرایه
یکی از راهکارهای حل مشکلات رانندگان تاکسی سواری کرایه، افزایش هرساله نرخ کرایه این خودروها با توجه به تورم موجود در کشور است.
رانندگان تاکسیهای سواری کرایه که به دلیل شیوع بیماری کرونا با مشکلات شدید اقتصادی روبهرو شدهاند، یکی از راهکارهای حل این مشکلات را افزایش هرساله نرخ کرایه این خودروها با توجه به تورم موجود در کشور میدانند.
به گزارش تین نیوز، بر اساس آنچه در شبکههای اجتماهی از سوی برخی رانندگان سواری کرایه مطرح شده، چند راهکار که میتواند بخشی از مشکلات فعالان این بخش را در صورت پیگیری تا حدودی برطرف کند به شرح زیر است:
۱-رفع مزاحمت مسافربران شخصی
۲- تعیین تکلیف مسئله سوخت بهصورت برنامهای منسجم، بدون تغییر و قابل اجرا
۳-تغییر سیاست افزایش نرخ کرایه خودروهای مسافربری برون شهری فقط برای ایام آخر سال و سال جدید و تبدیل آن افزایش دائمی کرایهها به مانند تمام مشاغل و حقوق بگیران به صورت سالی یکبار
۴- اخذ هزینه کارت صحت سلامت با دفترچه تامین اجتماعی. ( پرداخت هزینه با احتساب سهم سازمان تامین اجتماعی و سهم راننده )
۵-تغییر سیاست توقیف دفترچه ساعت به مدت ۴۵ روز.
۶-تخصیص تسهیلات ارزان قیمت و با شرایط ساده و بدور از آزارهای بانکی برای کاهش سن ناوگان.
نظر به قیمت تاکسی سواری کرایه مهم ترین راهکار عرضه آن توسط دولت مستقیم به متقاضیان کوتاه کردن دست واسطه از هر نو که باشد کارت سلامت میتواند درابتدای درخواست کارت هوشمند با همان آزمایشهای تأمین اجتماعی صورت پذیرد لذادرادامه هرساله جهت احراض سلامت فردی حتماً توسط طب کار انجام شود درمورد مزاحمت سواری های شخصی ویااحتمالا اسنب پلیس راه کشور نظارت دقیق برا این مورد راندارد وانجمن های کشور وکانونهای مربوطه نیز دراین مورد عمل کرد قابل قبول نداشته اند میبایست پیگیری نمایند جهت حمایت از ناوگان وارتباط مستقیم با پلیس راه کشور جهت جلوگیری از مسافربرهای غیر قانونی افزایش کرایه نیز باید هر یک سال انجام شود طبق تورم در کشور
سلام البته درمورد توقیف درفتر چه های کاررانندگی دربخش مسافرب بر برون شهری که توسط پلیس راه محترم کشور انجام میشود کارشناسی نشده این مورد اسیب اجتماعی سنگینی برای شخص راننده و خانواده محترمشان بهمراه دارد این مورد میبایست توسط صنف وفرماندهی محترم پلیس راه کشور باپیشنهادات منتقی واثر گذار وتخلفات رانندگی دربخش مسافر درجه بندی شود ودرمجموع به جای ظبط درفترچه کاررانندگی باهماهنگی صنف وسازمان راهداری کارت هوشمند راننده غیر فعال گردد آنهم نه به مدت ۴۵روز البته اگر این درجه بندی صورت پذیرد میتواند روزهای آن متفاوت باشد