بازدید سایت : ۳۵۰۴۷
مدیر کل بنیاد مسکن اردبیل خبر داد

◄ ساخت سه هزار واحد مسکن محرومان در اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از ساخت سه هزار واحد مسکن محرومان در استان اردبیل خبر داد.

ساخت سه هزار واحد مسکن محرومان در اردبیل
تین نیوز

اردبیل - مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از ساخت سه هزار واحد مسکن محرومان در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش تین نیوز، فرهاد سبحانی اظهار کرد: برای احداث این واحدها 30 میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده تا با همراهی خیرین و سایر نهادها واحدهای مسکونی محرومان تکمیل و در اختیار آنها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ما یک‌هزار و هشتصدومین واحد مسکن محرومان را در هفته‌های گذشته به بهره‌برداری رساندیم و قرار است تا دو ماه آینده همه سه هزار واحد مسکن محرومان تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

وی از مقاوم‌سازی 56 درصدی واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: با ابلاغ سهمیه‌های سالانه نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی با سرعت به انجام می‌رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل به روند احداث مسکن اقدام ملی در شهرهای زیر 100 هزار نفر اشاره کرد و گفت: سهمیه شهرستان‌های استان اردبیل یک‌هزار و 520 واحد بوده که در خلخال احداث 140 واحد، مشگین‌شهر 160 واحد و پارس‌آباد نیز 120 واحد شروع شده است.

سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در مرحله اول ساخت 10 واحد در سرعین،‌ 60 واحد در نیر و 12 واحد نیز در نمین آغاز شده که در دور جدید ثبت‌نام‌ها متقاضیان بیشتری مدارک لازم را ارائه کردند که انتظار می‌رود با پایش هر چه سریعتر نسبت به واگذاری زمین و شروع آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ها به صورت گروهی برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: ما هیچ مشکلی را در احداث طرح اقدام ملی مسکن در سطح استان نداریم و به اندازه کافی زمین در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد تا احداث واحدها به صورت گروهی در شهرهای مختلف با حمایت بنیاد مسکن و پرداخت تسهیلات انجام شود.

 

رتبه اول بانک مسکن در پرداخت تسهیلات با 30 هزار میلیارد ریال

مدیر شعب بانک مسکن استان اردبیل نیز در این جلسه اضافه کرد: بانک مسکن استان اردبیل در بین 12 مدیریت هم رتبه خود جایگاه اول را در پرداخت تسهیلات در حوزه مسکن مهر داشته است.

ابوالفضل کوهی‌فر بیان کرد: ما در مقایسه با سایر استان‌های همتراز موفق شدیم برای 62 هزار واحد مسکن مهر تسهیلات پرداخت کنیم که به غیر از یک‌هزار و 300 واحد فروش اقساطی سایر واحدها به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: استان اردبیل استانی پیشرو در عقد قرارداد برای پرداخت تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن بوده و ما در بخش تسهیلات‌دهی رتبه اول را در سطح استان با پرداخت 30 هزار میلیارد ریال منابع شاهد بودیم.

مدیر شعب بانک مسکن استان اردبیل اظهار کرد: پنج برابر منابع بانک مسکن در سال‌های اخیر تسهیلات پرداخت شده و همچنان در کنار اداره کل راه و شهرسازی استان برای تولید طرح اقدام ملی مسکن هستیم تا بخشی از دغدغه‌های خانواده‌ها برطرف شود.

کوهی‌فر از معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی خواست تا تمامی حساب‌های ادارات زیرمجموعه راه و شهرسازی را در بانک مسکن مستقر کرده تا کارکنان این ادارات از منابع و پس‌انداز خود در این بانک در جهت بهره‌مندی از تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.