جاده بردسکن در کش و قوس قول های ۲۰ ساله مسئولان
کم کاری در حوزه راه های مواصلاتی به بردسکن و دو بانده کردن جاده انابد بردسکن به خلیل آباد داد مردم را درآورده و همچنان این جاده در کش و قوس قول های ۲۰ ساله مسئولان است.

کم کاری در حوزه راه های مواصلاتی به بردسکن و دو بانده کردن جاده انابد بردسکن به خلیل آباد داد مردم را درآورده و همچنان این جاده در کش و قوس قول های ۲۰ ساله مسئولان است.
به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، متأسفانه کم کاری در حوزه راه های مواصلاتی به بردسکن و دو بانده کردن جاده انابد بردسکن به خلیل آباد داد مردم را درآورده و هر ماه شاهد داغدار شدن همشهریان خود در این جاده هستیم و همچنان این جاده در کش و قوس قول های ۲۰ ساله مسئولان است.
جاده های فرسوده و پرخطر شهرستان بردسکن همچنان قربانی می گیرد و موجی از اعتراضات و نگرانی ها را در میان مردم و مسئولان محلی برانگیخته است.
حجت الاسلام علی اصغر امینی، امام جمعه بردسکن، در سخنان تندی از وضعیت اسفبار جاده های این شهرستان به شدت انتقاد کرد و آن را عامل اصلی تصادفات مرگبار متعدد دانست.
وی با اشاره به وعده های بی سرانجام مسئولان در طول سال های گذشته، خواستار اقدام فوری برای دو بانده کردن محورهای مواصلاتی به ویژه محور ترانزیتی بردسکن-سبزوار شد. این در حالی است که به گفته فرماندار بردسکن، این شهرستان با وجود داشتن بیش از ۱۰۸۵ کیلومتر راه، حتی یک کیلومتر جاده دو بانده ندارد و این کمبود به معضلی جدی برای ایمنی تردد تبدیل شده است.
در همین رابطه محمد امینی زاده، یکی از تاکسی داران بردسکن اظهار کرد: متأسفانه در این جاده اگر کمی حواست پرت شود، حتماً فوت می شوی و به عنوان یکی از کسانی که هرروز در این جاده رفت و امد دارم تقاضا دارم مسئولان به فکر دوبانده کردن جاده باشند تا خانواده ای داغدار نشود.
وی به قول های داده شده توسط وزرا و استانداران اشاره کرد و افزود: هر بار مسئولی به بردسکن می آید، قولی می دهد و می رود و هنوز که هنوز است حتی کوچک ترین اقدامی صورت نگرفته است.
جاده ای که دوبانده شدن آن کابوس شده
در ادامه عباس سروری، راننده دیگری در شهرستان بردسکن که دوبانده کردن جاده بردسکن را کابوس خواند، گفت: جرأت نمی کنم کانال های شبکه های مجازی را باز کنم، چون مطمئن هستم یکی از همشهریانم در این جاده فوت شده.
وی افزود: متأسفانه محور بردسکن به خلیل آباد یکی از محورهای شلوغ و پرترافیک است و با توجه به تردد روزانه وسایل نقلیه سبک و سنگین در این جاده به هیچ عنوان کشش این همه بار ترافیک را ندارد.
در ادامه با یکی از کامیون داران که از سمت شمال به جنوب در حرکت بود، شرایط جاده را پرس و جو شدم، عباسی گفت: متأسفانه هر سری که از این جاده عبور می کنم باید نصف هزینه حمل و نقل را خرج ماشینم کنم چرا که خرابی جاده باعث می شود، خسارتی به وسایل نقلیه وارد شود.
انتقاد فرماندار از کم کاری در حوزه راه های بردسکن
محمدجواد صفرنژاد، فرماندار بردسکن گفت: متأسفانه در حوزه راه های منتهی به بردسکن در سنوات گذشته کم کاری شده است و علیرغم هزار و ۸۵ کیلومتر راه حتی یک کیلومتر هم راه دوبانده در سطح منطقه نداریم.
فرماندار بردسکن با بیان اینکه در سال سرمایه گذاری برای تولید قرار داریم، اظهار کرد: در این راستا تا کنون جلسات کارشناسی برای پیمودن راه سرمایه گذاری برای تولید برداشته شده است و در این راه از هیچ مدیری کم کاری پذیرفته نیست.
وی در بحث راه به پیگیری های کشوری و استانی خود با همراهی نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در بحث راه با معاون عمرانی استاندار موضوعات توسعه ای راه ها بررسی شد که امید است بزودی اعتبارات خوبی به شهرستان تخصیص و جهش بزرگی را در بحث آسفالت و دوبانده کردن محور بردسکن به خلیل آباد تا پایان سال داشته باشیم.
صفرنژاد افزود: واقعاً جاده های بردسکن جاده های مرگ است و از استاندار خراسان رضوی استمداد می طلبیم از طریق وزارت راه و شهرسازی نسبت به وضعیت جاده های مواصلاتی بردسکن یک تصمیم جدی گرفته شود.
فرماندار بردسکن افزود: مشکلات مردم با سخنرانی و حرف زدن حل نمی شود بلکه باید در میدان عمل مدیران دستگاه های اجرایی اهتمام جدی داشته باشند و مطالبات بر حق مردم را جامه عمل بپوشانند.
اخذ هفت هزار میلیارد ریال اعتبار برای دوبانده کردن جاده بردسکن
حجت الاسلام جواد نیک بین، نماینده مردم بردسکن، خلیل آباد، کاشمر و کوهسرخ نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح دوبانده کردن جاده های شادمهر-کاشمر و خلیل آباد بردسکن در بودجه سال ۱۴۰۴ هفت هزار میلیارد ریال در مجموع اعتبار گرفته است.
نماینده مردم بردسکن، خلیل آباد، کاشمر و کوهسرخ افزود: طرح احداث باند دوم جاده شادمهر به کاشمر که در سال جاری ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار داشت در بودجه سال آینده چهار هزار میلیارد ریال اعتبار گرفت.
وی ادامه داد: برای طرح باند دوم محور خلیل آباد به بردسکن نیز که امسال ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه داشت، در سال آینده بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
نیک بین با تاکید بر تحقق مطالبات بر حق ساکنان محلی گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان باید به صورت جدی ساخت باند دوم جاده بردسکن - خلیل آباد را شتاب ببخشد.
وی با بیان اینکه طی سال های ۱۳۹۹و۱۴۰۰ هیچ اعتباری برای این جاده تخصیص نیافته بود و دولت برای تکمیل این جاده هیچ برنامه ای نداشت، گفت: حتی مسئولین ذی ربط طی سال های گذشته به دلایل مختلف پیگیر تکمیل، توسعه و سرعت بخشیدن به روند پیشرفت این جاده نبودند.
نیک بین خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که باید طبق قانون انجام می شد فاصله تیرهای برق در مجاورت جاده است که باید جانمایی شان تغییر می کرد و در باغات مردم قرار می گرفت که لازمه اش تملک اراضی سمت راست جاده خلیل آباد به بردسکن و اختصاص چندین میلیارد اعتبار بود.
بنا به ادعای مسؤولان محلی اگر اعتبارات تخصیص یافته محقق شود امکان افتتاح بخش هایی از جاده دوبانده در دولت چهاردهم وجود خواهد داشت اما به نظر می رسد برای رفع اساسی معضل منطقه باید اعتبار مورد نیاز طرح فراهم شود، چرا که هر تصادفی و با هر علتی در این مسیر، داغ جاده ناایمن منطقه ترشیز را برای مردم تازه می کند.
انتقاد امام جمعه بردسکن از وضعیت جاده های مواصلاتی شهرستان بردسکن
امام جمعه بردسکن از وضعیت اسفبار جاده های مواصلاتی شهرستان بردسکن به شدت انتقاد کرد.
حجت الاسلام علی اصغر امینی گفت: روزی نیست که تصادفی در محورهای مواصلاتی شهرستان بردسکن رخ ندهد.
وی افزود: وزارت راه و شهرسازی برای تعریض و دوبانده کردن محور ترانزیتی بردسکن به سبزوار چاره ای بیندیشد یکی از مطالبات مهم بر حق مردم منطقه دوبانده کردن محورهای مواصلاتی به شهرستان بردسکن است.
حجت الاسلام امینی از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و متولیان امر خواست تا کی فقط باید نظاره گر از بین رفتن هموطنانمان در جاده های این شهرستان باشیم.
امام جمعه بردسکن گفت: بیش از ۱۲ سال است که امام جمعه شهرستان بردسکن هستم افراد زیادی قربانی جاده های این شهرستان شده اند که می طلبد متولیان امر در یک اقدام ضربتی و با تأمین اعتبار نسبت به تعریض و یا دو بانده کردن محورهای مواصلاتی این شهرستان اقدام کنند.
با وجود وعده های اخیر نماینده مجلس مبنی بر اختصاص هفت هزار میلیارد ریال اعتبار برای دو بانده کردن جاده های شادمهر-کاشمر و خلیل آباد-بردسکن در بودجه سال آینده، مردم منطقه همچنان با تردید به این قول ها می نگرند. تجربه سال های گذشته نشان داده که وعده های مسئولان اغلب در حد حرف باقی مانده و اقدام عملی محسوسی صورت نگرفته است.
حال سوال اینجاست که آیا این بار شاهد تحقق این وعده ها و پایان کابوس جاده های مرگ بردسکن خواهیم بود یا مردم این منطقه باید همچنان شاهد تکرار تراژدی های جاده ای باشند؟ به نظر می رسد تنها راه پایان دادن به این معضل، نظارت مستمر بر تخصیص و هزینه کرد اعتبارات و پیگیری جدی نمایندگان مردم باشد. تا آن زمان، جاده های ناایمن بردسکن به عنوان زخمی باز بر پیکر این منطقه باقی خواهد ماند.