بازدید سایت : ۳۱۴۹۴

◄ واردات تکنولوژی از وین برای بهبود زیرسا‌خت‌ها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تشریح دستاوردهای سفر روحانی به وین درباره همکاری‌ها در حوزه ریلی بین دو کشور سخن گفت.

 واردات تکنولوژی از وین برای بهبود زیرسا‌خت‌ها
تین نیوز

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تشریح دستاوردهای سفر روحانی به وین درباره همکاری‌ها در حوزه ریلی بین دو کشور سخن گفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری دولت، مجتبی خسروتاج گفت: مذاکرات در حوزه تکنولوژی‌های کارا درزمینه محیط‌زیست و انرژی‌ها پاک و تجدید پذیر انجام‌شده است.

او گفت: در ملاقات‌هایی که شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های اتریشی داشته‌اند پروژه‌های مختلفی در این زمینه تعریف کردند و در قالب این پروژه‌ها انتقال تکنولوژی موردتوجه قرارگرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به صاحب‌نام بودن اتریش در تکنولوژیی‌های زیرساخت ریلی اشاره کرد و گفت: در حوزه زیرساخت‌های حمل‌ونقل به‌خصوص در بخش حمل‌ونقل ریلی همکاری‌های خوبی شکل‌گرفته است.

خسروتاج افزود: شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های اتریشی در حال همکاری هستند و انتقال تکنولوژی در این بخش از اهداف مهم ایران جهت بهبود زیرساخت‌های حمل‌و‌نقلی کشور است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: بهره‌گیری از زیرساخت‌های نرم‌افزاری اتریش  در حوزه گردشگری و توریسم  از دیگر اهداف است.

او به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه‌های توریسم طبیعی؛ توریسم فرهنگی و تاریخی، توریسم صنعتی تاکید کرد و گفت: در حوزه توریسم طبیعی سمپوزیومی در ایران برگزار شد و در جولای هم سمپوزیومی در اتریش برگزار می‌شود.

خسروتاج تصریح کرد: با توجه به اینکه اتریش در حوزه تولید قطعات خودرو  موفق است ظرفیت‌های خوبی در این حوزه برای انتقال دانش و تکنولوژی به ایران دارد. در همین راستا مذاکرات خوبی در حوزه راه‌اندازی مدارس حرفه‌ای  به‌منظور توانمندسازی نیروی‌های کشور در حوزه رشد تولید و همچنین تولید قطعات خودرو انجام‌شده است.

 او درباره حجم ترانزیت بین دو کشور گفت: در حال حاضر حجم مبادلات مالی با اتریش به حدود ۴۵۰ میلیون یورو رسیده و این در حالی است که ۱۰ سال قبل این حجم نزدیک به یک میلیارد یورو بوده است و هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله‌داریم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به نقش معدن در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: اتریش در بخش معدن توان مناسبی دارند و اکنون  هم یکی از پروژه‌های مهم در معدن گل گهر از سوی آن‌ها در حال انجام است ضمن اینکه همکاری‌ها از طریق شرکت‌های ایمیدور، ایدرو و شرکت‌های ایرانی بخش خصوصی با طرف اتریشی در این زمینه حال انجام است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.