◄ جولان شوتی های قاچاق بَر با سمند و پژو 405 در جاده ها
مسئولان اقتصادی در حالی از آثار مخرب کالای قاچاق در کشور سخن می گویند که بخش قابل توجهی از این کالاها روی جاده ها و جلوی چشم همگان توسط شوتی ها جابجا می شود و برخورد قانونی جدی هم با این قاچاق برهای تندرو در کار نیست.
مسئولان اقتصادی در حالی از آثار مخرب کالای قاچاق در کشور سخن می گویند که بخش قابل توجهی از این کالاها روی جاده ها و جلوی چشم همگان توسط شوتی ها جابجا می شود و برخورد قانونی جدی هم با این قاچاق برهای تندرو در کار نیست.
به گزارش تین نیوز، تا چند سال قبل تعداد آنها کمتر از آن بود که در جاده ها جلب توجه کنند اما اکنون مثل نقل و نبات در جاده های منتهی به تهران و سایر کلان شهرها مشاهده می شوند! خودروهای آنها اغلب پژو 405 و سمند است و تک و توک پژو پرشیا هم در بین خودروهایشان دیده می شود.
وقتی از مسیرها و جاده های شمال به جنوب کشور مثل اتوبان تهران قم ، قم اصفهان، اصفهان شیراز و ... عبور کنید قطعا تعداد زیادی از پژو 405 ها و سمندهای آنها را می بینید که قسمت عقب خودرویشان به شکل غیرعادی بالا آمده است.
آنها فنربندی خودرو را دستکاری می کنند که بار سنگین قاچاق را تا حداکثر امکان در صندوق عقب و صندلی های پشت راننده حمل کنند و وقتی بارشان را به مقصد می رسانند ته خودرو آنها که از بار سبک شده روی هوا می رود! بسیار تند و عجولانه رانندگی می کنند و سبقت های خطرناک می گیرند. اگر تاکنون نمی دانستید عنوان آنها چیست بد نیست بدانید این خودروهای قاچاق بر و رانندگانشان یک نام دارند؛ شوتی!
بر اساس اظهارات اخیر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس حجم کالای قاچاق سالانه حدود 20 میلیارد دلار است. این حجم از قاچاق چند برابر خود خسارت و تخریب در اقتصاد ایجاد می کند و عزم راسخی برای مقابله با آن وجود ندارد.
شوتی ها منشاء و علت قاچاق نیستند و برای رفع معضل قاچاق باید شغل و گردش اقتصادی و رونق در مبادی مرزی و بنادر ایجاد شود تا شوتی ها دست از این حرفه مخرب و خطرناک بردارند اما آیا باید در برابر جولان آنها در جاده ها دست روی دست گذاشت؟
تخلفات خطرناک شوتی ها در جاده ها
تخلفات رانندگی قاچاق برها ، بخش دیگری از مشکلاتی است که آنها در جاده ها ایجاد می کنند و این در حالیست که پلیس راهور برخورد جدی و بازدارنده ای با سرعت و سبقت های غیرمجاز شوتی ها نمی کند و این مماشات سوال برانگیز است.
بر اساس آخرین اخبار رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز بعد از 5 سال تصدی این مسئولیت در روزهای اخیر از سمت خود کنار رفته است. بعضی از کارشناسان و فعالان اقتصادی با استناد به وفور کالای قاچاق در بازار ، معتقدنده در طول یک الی دو سال گذشته ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در انجام وظیفه ذاتی خود یعنی مقابله با پدیده قاچاق به خوبی ظاهر نشده و عملکرد آن ضعیف و به دور از انتظار بوده است.
امیدواریم رئیس جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رویکرد جدی تری در مقابله با این پدیده مزموم داشته باشد و خصوصا برای پایان دادن به جولان شوتی ها در جاده ها و محورهای مواصلاتی تمهیدی بیندیشد.
انتهای پیام
این خودروهای قاچاق بر مسبب اکثر تصادفات شدید با تلفات و خسارات زیاد هستند اما متاسفانه کاملا به حال خود رها شده اند حتی اگر از جلوی پاسگاه های انتظامی و گشتها نیز با تخلف آشکار عبور کنند کسی کاری با آنها ندارد که واقعا عجیب است !!!!!
اینها قاچاقچی نیستن بلکه کارچاق کن هایی هستن که هم تامین بار وهم راننده وهم مسیر گشایی رابایک کارت که بعنوان مقابله باقاچاقچی براش دادن انجام میده وهرموقع خبر درگیری وبزن وبگیر هست درواقع باگروهی مقابله میکنن که رقیب بازارشون محسوب میشن