بازدید سایت : ۳۲۷۴۳

خودکشی سارق اصلی بانک ملی/ ارزش اموال سرقتی چقدر بود؟

25 ماه از بازداشت متهمان پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه گذشته است. حالا خبر رسیده که متهم ردیف اول این پرونده در زندان اقدام به خودکشی کرده است.

خودکشی سارق اصلی بانک ملی/ ارزش اموال سرقتی چقدر بود؟
تین نیوز

25 ماه از بازداشت متهمان پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه گذشته است. حالا خبر رسیده که متهم ردیف اول این پرونده در زندان اقدام به خودکشی کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اعتماد آنلاین، حدود 2 سال از سرقت صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه تهران می گذرد. آرمین و هاتف، دو متهم ردیف اول این سرقت هستند؛ سرقتی که تا مدت ها در صدر اخبار رسانه ها بود. حالا خبر رسیده که سارق اصلی این بانک یعنی آ«رمین» اقدام به خودکشی کرده است.

آنطور که «اعتماد» گزارش داده، در تاریخ ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۳ حدود ساعت ۳ بعداز ظهر، آرمین، سارق اصلی بانک ملی در یکی از بندهای زندان تهران بزرگ با مصرف زیاد قرص دست به خودکشی زده است. پزشک بهداری تشخیص داده که وضعیت آرمین وخیم و اورژانسی است، به همین خاطر خیلی سریع آرمین را به بیمارستان لقمان حکیم منتقل و پزشکان معالج اقدامات لازم را آغاز کرده اند.

در این گزارش آمده است: «آرمین از همان ابتدا با صدور کیفرخواست و مواجهه با اتهام افساد فی الارض خود را در بن بست دید. همچنین مدت زمان بازداشت موقت این متهمان نیز طولانی شده و آرمین هم به دلیل همین موضوع و عدم رسیدگی به پرونده شان دست به خودکشی زده که البته با اقدام به موقع افسر نگهبان نجات پیدا کرده است.»​

ماجرای سرقت از صندوق امانات بانک ملی

او پیش از این مورد هم سابقه سرقت از بانک سپه شعبه مرکزی قائم شهر در مازنداران را داشت. با این تفاوت که بنا بر روایت آرمین، تمام پولی که در خزانه این بانک بود را به فقرا داده بودند، اما از سوی یکی از دوستانش ماجرا لو می رود. در نهایت هم با ردمال و پرداخت تمام حساب ها، آرمین آزاد شد.

بعد از آن، در خرداد سال 1401، نقشه سرقت از صندوق امانات بانک ملی را اجرا کردند. آرمین، سارق اصلی بانک در بخشی از مصاحبه ای که 20 آبان 1401 با «اعتماد» داشت در مورد این سرقت گفت که قبل از سرقت از این شعبه بانک ملی، سراغ بانک تجارت رفتند، اما خزانه خالی بود و بدون سرقت از بانک خارج شدند. پس از آن، هدف بعدی آنها بانک ملی شد.​

او از ماجرای سرقت روایت کرده بود که ابتدا هدف سرقت آنها بانک ملی شعبه نیاوران بود، اما چون مسیر این شعبه دور بود و وسیله نداشتند، سراغ شعبه نزدیک تر رفتند؛ یعنی بانک ملی شعبه دانشگاه تهران. آنطور که «آرمین» تعریف کرده او به همراه پسرخاله و دو برادر خود اقدام به سرقت از بانک کرده اند.

آرمین گفت: «در فرودگاه ترکیه مشغول تهیه بلیت بودیم که پلیس اینترپل بالای سرمان ظاهر شد. ۷ ماه در زندان ترکیه بودیم و بعد به ایران بازگردانده شدیم. در اطلاعیه قرمز اینترپل آمده بود، مجازات ما حداکثر ۱۵ سال حبس خواهد بود، اما در کیفرخواست صادر شده با اتهام افساد فی الارض مواجه شدیم.»

میزان اموال سرقتی از بانک ملی

هرچند متهمان ردیف اول و دوم پرونده به تازگی و با نظر قضات دادگاه انقلاب تهران از اتهام افساد فی الارض تبرئه شده اند، اما در کیفرخواست این متهمان که ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۲ با ۳۵ متهم صادر شده بود، آمده که آرمین و هاتف؛ متهمان ردیف اول و دوم پرونده با اتهام افساد فی الارض مواجه شده اند.

عباس اسدی، وکیل متهمان ردیف اول و دوم این پرونده در خصوص میزان سرقت از صندوق امانات بانک ملی در 27 آبان 1402 اعلام کرد که دادگاه به نرخ تقریبی روز اعلام کرد که ارزش سرقتی ها از بانک ۵۰۰ میلیارد تومان است، اما اسدی عنوان کرده بود که برآورد اصلی میزان سرقت مستلزم تحقیقات قضایی بیشتر و کامل تر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.