بازدید سایت : ۴۱۰۹۳

بلیت هواپیما ارزان شد؟! +جزییات

با آزادسازی قیمت بلیت هواپیما و نرخ گذاری توسط شرکت های هواپیمایی این سوال پیش آمده است که آیا بازار سیاه بلیت هواپیما جمع شده است و نرخ های تعیین شده رعایت می شود یا خیر؟

بلیت هواپیما ارزان شد؟! +جزییات
تین نیوز

با آزادسازی قیمت بلیت هواپیما و نرخ گذاری توسط شرکت های هواپیمایی این سوال پیش آمده است که آیا بازار سیاه بلیت هواپیما جمع شده است و نرخ های تعیین شده رعایت می شود یا خیر؟

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، چندی پیش دیوان عدالت اداری در نامه ای به وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر اجرای رأی صادره از هیأت عمومی این دیوان در خصوص تعیین قیمت بلیت هواپیما، اختیارات این وزارتخانه را در کنترل قیمت بلیت هواپیما سلب کرد و بعد از آن شرکت های هواپیمایی هرکدام مجاز شدند تا نسبت به تعیین نرخ های مسیرهای مختلف خودشان اقدام  و سقف قیمتی تعیین شده را رعایت کنند.

اگرچه مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در واکنش به این موضوع اظهار کرد که وزارت راه و شهرسازی در تلاش است از طریق قوه قضائیه و سران قوا حکم صادر شده را متوقف کرده و مانع از افزایش بی رویه قیمت پروازهای داخلی شود و  همچنین برخی معاونان وی نیز نسبت به آزادسازی قیمت ها و افزایش بی رویه آن ابراز نگرانی کردند اما بنا بر گفته دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی کشور، آزادسازی باعث می شود نرخ های جدید از نرخی که در بازار سیاه است، کمتر شود زیرا وقتی بازار به تعادل برسد عرضه بلیت بیشتر شده و قیمت ها نیز کاهشی می  شود.

به گفته وی، شرکت های هواپیمایی در نرخ گذاری نیز بر اساس عوامل موثر در قیمت تمام شده که شامل هزینه های تعمیرات، چک های دوره ای، هزینه های پرواز، سوخت، بیمه، خدمات زمینی و .... قیمت را تعیین می کنند. سقفی نیز مشخص خواهد شد که فراتر از آن در بازار نرود و انجمن نیز بر شرکت ها نظارت خواهد کرد.

حال اما این سوال پیش آمده است آژانس های هواپیمایی چقدر قیمت های مصوب را رعایت می کنند و آیا بلیت هواپیما با قیمت های مشخص شده در بازار به فروش می رود؟

در ادامه به قیمت بلیت برخی از آژانس های مسافرتی در یکی از مسیرهای پرتردد یعنی تهران مشهد اشاره شده است:

بلیت هواپیما

بلیت هواپیما 1

بلیت هواپیما 2

قیمت های بارگذاری شده شرکت های هواپیمایی:

بلیت هواپیما 3

بلیت هواپیما 4

بلیت هواپیما 5

به نظر می رسد قیمت بلیت هواپیما با همان نرخی که بر روی سایت ها بارگذاری شده به دست شهروندان می رسد اما  اگر شهروندان با گرانفروشی در آژانس های هواپیمایی مواجه شدند می توانند مشاهدات و تجربیات خود را از خرید بلیت هواپیما و قیمت های آن در روزهای اخیر با ایسنا در میان بگذارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.